JumpingJet CDI op Z400 (Athena 450)

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

JumpingJet CDI op Z400 (Athena 450)

Bericht door AlfA »

Getest :

Z400 met Athena 450 kit, TM36 Carbu & JumpingJet CDI

Nadat de motor was ingereden, is de JumpingJet CDI erop gezet, en is hij op de testbank volledig afgesteld en bijgeregeld.
Zonder de CDI was de overstap van een 400 naar een 450 al goed merkbaar !

Maar nadat hij terugkwam van de testbank wist ik niet wat me overkwam...
Onderin heeft hij een serieuse boost gekregen, onmiddelijk van boven het stationair toerental merk je dat er meer dan voldoende koppel aanwezig is !

De begrenzer is een stukje verlegd, zodat ook bovenin een verschil merkbaar is. En ook hier bovenin is nog voldoende kracht aanwezig.

Nu, cijfers zeggen véél meeer dan een heel verhaal hier, en bij deze :

Athena 450 kit ZONDER CDI :
Vermogen : 39.4 PK

Athena kit MET JumpingJet CDI
Vermogen : 43.7 PK

De grafiek heb ik even overgetekend in Excel, want inscannen gaf geen goed resultaat.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door AlfA op di 02 aug, 2005 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

lekker! :o
White LTZ-450 - powered by MSD -
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

kun je dit nu vergelijken met een yfz?qua pk's
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Je cijfers kloppen niet kijk eens even naar die grafiek daar zie ik toch echt dat hij standaar al iets boven de 40 uitkomt. Dus klopt het niet echt wat je zegt ofwel?
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Mooi :o

Maar ik denk dat het niet slim is van direct te vergelijken met andere.
De beste methode zou zijn een standaard z400 op diezelfde bank zetten.

Ik heb dyno's gezien waar de z400 standaard 33pk had en andere waar hij maar 26pk had.
Moest dit een testbank zijn waarmee men standaard op 26pk komt dan zou Erwins quad op zo'n testbank waar standaard 33pk gehaald wordt opeens ruwweg 50,7pk halen :o

Dus je kunt ommogelijk vergelijken tenzij je andere quads ook op die testbank zet met dezelfde banden enz...

Alé, zo denk ik het toch?
KFX540
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Frank MB schreef:Je cijfers kloppen niet kijk eens even naar die grafiek daar zie ik toch echt dat hij standaar al iets boven de 40 uitkomt. Dus klopt het niet echt wat je zegt ofwel?
waarschijnlijk klopt dit wel op het originele papier maar is de exel grafiek niet 100%...
KFX540
yamaha king
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door yamaha king »

die cdi kasten maakt jumping jet niet zelf hoor die kopen ze gewoon

wil van de laan heeft ook van die soort cdi kasten de zelfde ook met zoon knopje die jo nooit gebruikt en voor 200 euro minder ofzo en net zo goed als waar jumping jet ze haalt

maar klopt wel dat die met zo cdi iets harder gaat lopen
dat zij wil zelf ook
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

yamaha king schreef:die cdi kasten maakt jumping jet niet zelf hoor die kopen ze gewoon

wil van de laan heeft ook van die soort cdi kasten de zelfde ook met zoon knopje die jo nooit gebruikt en voor 200 euro minder ofzo en net zo goed als waar jumping jet ze haalt

maar klopt wel dat die met zo cdi iets harder gaat lopen
dat zij wil zelf ook
Ja haha dat klopt, het is wel schandalig duur zo een ding. :twisted:
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

yamaha king schreef:die cdi kasten maakt jumping jet niet zelf hoor die kopen ze gewoon
Dat klopt dus maar gedeeltelijk, ze worden niet 'zomaar aangekocht', deze zijn voor & in samenwerking met jumpingjet ontworpen, Jumpinjet werkt met deze firma al veel langer samen, eerst voor Jetskies, tien zijn ze van nul af begonnen voor quads.

yamaha king schreef:maar klopt wel dat die met zo cdi iets harder gaat lopen dat zij wil zelf ook
Het klopt in zoverre dat de begrenzer gewoon hoger gezet wordt, indien je motor nog over voldoende vermogen beschikt bovenin, dan zal de topsnelheid wat toenemen.

Die piek van net boven de 40 klopt niet, tikfout van mezelf, intussen even aangepast :)
Afbeelding
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

~JoAcHiM~ schreef: zijn een standaard z400 op diezelfde bank zetten.

Ik heb dyno's gezien waar de z400 standaard 33pk had en andere waar hij maar 26pk had.
Moest dit een testbank zijn waarmee men standaard op 26pk komt dan zou Erwins quad op zo'n testbank waar standaard 33pk gehaald wordt opeens ruwweg 50,7pk halen :o

Dus je kunt ommogelijk vergelijken tenzij je andere quads ook op die testbank zet met dezelfde banden enz...
Heel goed gezegd, er is altijd een afwijking dat zal je toch hebben. En dan is er nog een verschil tussen het vermogen gemeten op de krukas, of op de wielen. Deze curve laat het vermogen OP de wielen zien (holeshots)
Afbeelding
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

very nice!!
in vergelijking met yoshi en filter zonder carb tm36 (mijn mod) tov van uw mod, big bore kit zonder cdi 4,3 pk meer en 20Nm meer. Moja mijne dyno komt van goes.
Heb je geen dyno met toerental erop in vergelijk met Hp en Nm?
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Sg6 schreef:very nice!!
in vergelijking met yoshi en filter zonder carb tm36 (mijn mod) tov van uw mod, big bore kit zonder cdi 4,3 pk meer en 20Nm meer. Moja mijne dyno komt van goes.
Heb je geen dyno met toerental erop in vergelijk met Hp en Nm?
Welke heeft meer, ik hoop toch mijn bigbore kit :lol:

En dit is de enige dyno die ik heb :(
Afbeelding
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

230,8 nm....dat klopt niet..moet dat niet 23.8nm zijn? of heb je stiekem een compressor+turbo erbij op geplaatst? (of een big-bore kit naar +/- 2000cc)
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

mikebike schreef:230,8 nm....dat klopt niet..moet dat niet 23.8nm zijn? of heb je stiekem een compressor+turbo erbij op geplaatst? (of een big-bore kit naar +/- 2000cc)
hmm...
Op de originele printout staat wel degelijk : 224.0nm bij originele CDI en 230.8nm met de Jumpinjet CDI :shock:

Kan iemand hier meer info over geven? want ik durf nie te zeggen wat juist is.

Nu deze dyno staat ook op 'n amerikaans forum, en daar hebben ze er nog géén opmerking over gegeven, dus ik verwacht dat dat juist is.

6nm winst met CDI is goed mogelijk volgens mij. alleen met chiptuning op een auto (1.8 benzine) haal je ook 15nm winst.
Afbeelding
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

het kan inderdaad moeilijk zoveel zijn.
Als je gaat kijken vanonder op deze site: http://www.2fast4u.be/index.php?p=mvdm heeft een moto 125pk en 100nm

maar 24nm is dan weer ongeloofwaardig aan de lage kant...
KFX540
Plaats reactie