JumpingJet CDI op Z400 (Athena 450)
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Persoonlijk zie ik niet echt het nut van een curve Pk/Snelheid. Pk/toeren is veel interessanter.
Als ik nog een tip mag geven aan de eigenaar van de testbank : steeds met zelfde set banden (liefst baanbanden) testen. Anders kun je nooit echt vergelijken.
En idd : van testbank tot testbank kunnen er afwijkingen tussen zitten.
Als ik nog een tip mag geven aan de eigenaar van de testbank : steeds met zelfde set banden (liefst baanbanden) testen. Anders kun je nooit echt vergelijken.
En idd : van testbank tot testbank kunnen er afwijkingen tussen zitten.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit YFZ schreef:Persoonlijk zie ik niet echt het nut van een curve Pk/Snelheid. Pk/toeren is veel interessanter.
Als ik me niet vergis is dit gewoon in 5de versnelling genomen deze test, maar dit wil ik eens navragen, en dan loopt de curve hetzelfde als bij pk/toeren
Deze testen zijn ook niet gedaan om vergelijk met andere quads te kunnen doen. maar om de curve volledig juist te krijge, én om het verschol voor-na te kunnen zien.No Limit YFZ schreef:Als ik nog een tip mag geven aan de eigenaar van de testbank : steeds met zelfde set banden (liefst baanbanden) testen. Anders kun je nooit echt vergelijken.
En ik heb deze curve online gezet omdat er al zolang gekibbel is over die CDI, of ze wel zou werken enzo. Nu is er de curve, en eigenlijk is nog niets aan die hele discussie veranderd
Nu, ik kan jullie zeggen dat 't me niet echt boeit als sommigen denken dat dit niet werkt, dat de metingen verkeerd zijn, etc... IK weet van mezelf dat ik een serieus verschil merk met de CDI ertussen.
Al degenen die dat niet geloven, en die ervaring hebben met een standaard Z400/Z450, laat ze eens gewoon op me af komen als ze me ergens zien rijden, dan VOEL je het verschil...
is dat dan werkelijk zoveel verschil? Ga je daarmee rapper of is het alleen in het optrekken??
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Het rapper gaan is alléén doordat de begrenzer hoger staat. Indien je motor nog genoeg kracht heeft in dit bereik, zal dus je topsnelheid iets toenemenSebastien schreef:is dat dan werkelijk zoveel verschil? Ga je daarmee rapper of is het alleen in het optrekken??
Maar ik merk het vooral bij het optrekken, vanaf het moment dat je in het confortabele bereik vande motor zit, voel je dat hij echt vooruit wil. een goed merkbaar verschil tegenover de standaard ontsteking.
dit is MIJN mening, en geeft mijn gevoel weer wat ik merk op de quad. ben je in de buurt, mag je de CDI altijd eens komen proberen.
nee ik ben van oost vlaanderen
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Wij zitten volgende week op testbank, dan volgen alle resultaten van ons. Ik probeer via Marco nog aan een CDI te geraken !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
-
- Quadracer
cdi geeft zeker meer topsnelheid,heb dat ondervonden als de mannen van tibermont mij voorbij raasden.maar ze zeggen wel dat een cdi met verstelknop minder goed is dan een gewone goedkopere
vanpevenage had 1 gekocht van 700 € verstelbaar en is overgestapt naar een gewone niet verstelbaar van 400 €.dus ja weet niet goed wat ik ervan moet denken.maar snelheid winnen doe je zeker.
@alfa: dus met je 450 kit win je ongeveer 15km/u ?zou je dit dan kunnen vergelijken met een yfz of heb jij meer cc dan een standaard yam?
en hoeveel denk je dat je verliest op de bank met jouw banden tov baanbanden?
vanpevenage had 1 gekocht van 700 € verstelbaar en is overgestapt naar een gewone niet verstelbaar van 400 €.dus ja weet niet goed wat ik ervan moet denken.maar snelheid winnen doe je zeker.
@alfa: dus met je 450 kit win je ongeveer 15km/u ?zou je dit dan kunnen vergelijken met een yfz of heb jij meer cc dan een standaard yam?
doubletracing schreef:cdi geeft zeker meer topsnelheid,heb dat ondervonden als de mannen van tibermont mij voorbij raasden.maar ze zeggen wel dat een cdi met verstelknop minder goed is dan een gewone goedkopere
Ik zie het verschil niet tussen een verstelbare, en een met vaste curve. die van mij heeft 2 standen, er er zitten dus eigenlijk 2 curves in, die altijd (met de juiste kabels en software) aangepast kunnen worden.
De winst is ongeveer 10-15km/u, da klopt, qua inhoud zit die van mij nu op 434cc, ik denk net 't zelfde als de YFZ, maar YFZ heeft dan weer 5 kleppen, begrenzer staat al hoger als bij de Z400, enz.. toch moeilijk te vrgelijken dus.
Ik denk dat er toch wel serieus verlies is met die holeshots op de testbank, bij het vertrek had hij moeite om zonder door te spinnen weg te geraken, maar in wat grootte je dat moet zien weet ik niet, gaat da maar een fractie zijn, of kan dat 1-2 pk verschil zijn, dat durf ik niet te zeggen.
De discussie over CDI blijf je toch houden, zelfs al staan er cijfers op internet dan gelooft men ze nog niet.
Maakt ook verder weinig uit, de mensen die serieus geinteresseerd zijn testen toch zelf wel een CDI uit.
Mooie curve, kan niet wachten tot we eens een drag naast elkaar trekken
Over de 200NM is onmogelijk voor een quadje met zulke inhoud. Weet niet waar dat vandaan komt maar denk dat de komma verkeerd staat of iets dergelijks.
Er is in iedergeval een nulletje teveel
Ik denk dat jouw quad nu nog serieus de cams mist, dit maakt zoveel meer verschil, daar ga je je echt van verschrikken.
Het is pas als de cams erin zitten dat je CDI echt verschil uit gaat maken.
Maakt ook verder weinig uit, de mensen die serieus geinteresseerd zijn testen toch zelf wel een CDI uit.
Mooie curve, kan niet wachten tot we eens een drag naast elkaar trekken
Over de 200NM is onmogelijk voor een quadje met zulke inhoud. Weet niet waar dat vandaan komt maar denk dat de komma verkeerd staat of iets dergelijks.
Er is in iedergeval een nulletje teveel
Ik denk dat jouw quad nu nog serieus de cams mist, dit maakt zoveel meer verschil, daar ga je je echt van verschrikken.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
zoals de mijne danTeunie schreef:
K'heb gisterenavond nog eens een uurtje rondgetoerd en k'was weer goed onder de indruk. Het is me nog nooit gelukt om vanuit 5de versnelling een wheelie te beginnen, gisteren een stuk of 10 keer gedaan
En hij moet nog afgesteld worden.
Ik heb serieuse interesse in zo'n cdi nu
KFX540
-
- Quadrunner