ben nieuw hier... welke quad???
ben nieuw hier... welke quad???
hallo, ik ben wally 28 jaar, en kom uit zuid-scharwoude ( bij alkmaar). Ben sinds mijn 15e aktief in de motorsport. begonnen met motorcross (cr250) en daarna overgegaan op de wegsport. begonnen op een chopper maar na 6 weken was die gejat. doorgegaan voor een racemotor en dat is nu nog steeds. ik rijd nu op een suzuki gsxr1000 met 167pk aan het a-wiel en 126 nm en op een ktm lc4 supermotard. waarbij het laatste ik me veel meer vermaak dat de soes. nu wil ik mijn soes inruilen op een quad met kenteken. Maar zie ff door de bomen het bos niet meer. Mijn voorkeur gaat nu uit naar een yamaha raptor 660 of een polaris 500. waar ik hem voor gaat gebruiken is.........tja je kent het wel iets nieuws, de grenzen opzoeken en proberen eroverheen te gaan. maar ook voor op de openbare weg/in de stad/op het platte land/strand. Maar welke kan ik nu het beste aanschaffen. HELP!!!
gr wally
gr wally
hmmmmmm. eat me..
Mss nog effe wachten tot de nieuwe raptor 700 uit is . Anders zou ik voor een raptor 660 gaan lekker veel power
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quadracer
- Contacteer:
als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt van motorsport en je wil een quad dan mag het wel iets extremer denkek, ik zou voor een yamaha yfz 450 gaan, ziet er goed uit, heeft heel veel power en er zijn veel tuning mogelijkheden! maar aangezien je voorkeur daar niet echt naar uitgaat, dan zou ik eens met de raptor rijden en de polaris en ik denk dat je dan wel zal weten wat het meest geschikt is voor jou!
greetz en veel succes
greetz en veel succes
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A new quad generation is born !
is een 450 dan beter/sneller dan een 660? meer cc is toch meerpower en koppel? of is de 660 een recreatie quadSteffen schreef:als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt van motorsport en je wil een quad dan mag het wel iets extremer denkek, ik zou voor een yamaha yfz 450 gaan, ziet er goed uit, heeft heel veel power en er zijn veel tuning mogelijkheden! maar aangezien je voorkeur daar niet echt naar uitgaat, dan zou ik eens met de raptor rijden en de polaris en ik denk dat je dan wel zal weten wat het meest geschikt is voor jou!
greetz en veel succes
hmmmmmm. eat me..
jip de 660 is een recreatie quad (all round) en de 450 is een echte cross quad het is de motor van de crossmoto van yamaha de 450
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quadracer
- Contacteer:
de 450 is een quad die meer gemaakt is om te crossen en voor wedstrijden dan de 660, er is dan ook wel meer onderhoud en werk aan, maar het is zeker een goede quad en hij zal meekunnen met een raptor, daar twijfel ik niet aan, er wordt heel veel gecrosst met een 450, je kan er ook mee op de baan en ook zwaar mee crossen, met een raptor kan je dit ook, maar het is gwn anders rijden (qya hoogte en power) het is iets dat je zelf moet beslissen wat je het liefst wilt, het ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse. het zijn beiden goede quads, maar ik vind de 450 iets speciaals hebben, hier een foto
http://groups.msn.com/quadparadise/yamahayfz450.msnw
greetz
http://groups.msn.com/quadparadise/yamahayfz450.msnw
greetz
ja maar de 450 is toch niet zo gemaakt om veel op straat te rijden. Als je teveel in hoge toeren rijd dan zal hij zeer rap verslijten En dan is er nog meer onderhoud. Maar het is zeker een goeie quad
-
- Quadracer
- Contacteer:
het is zo dat je met de raptor op de baan kan en men kan ook crossen, bij de 450 is het vooral de bedoeling om te crossen, met enkele aanpassingen is deze zkr even goed (mss beter) voor ook op de baan. enja, het onderhoud, het is een keus die je maakt, zoals ik al zei, beide goede quads, maar mijn favoriet blijft de 450... is gwn BOM van een quadSebastien schreef:ja maar de 450 is toch niet zo gemaakt om veel op straat te rijden. Als je teveel in hoge toeren rijd dan zal hij zeer rap verslijten En dan is er nog meer onderhoud. Maar het is zeker een goeie quad
greetz
wat is er nou een groot verschil tussen crossen en een baan? ik zou bijvoorbeeld lekker door bagger heen knallen ,spingen en ook op de openbare weg proberen te gaan sliden (net als supermotard) is een 450 dan niet te licht?Sebastien schreef:ja maar de 450 is toch niet zo gemaakt om veel op straat te rijden. Als je teveel in hoge toeren rijd dan zal hij zeer rap verslijten En dan is er nog meer onderhoud. Maar het is zeker een goeie quad
hmmmmmm. eat me..
Polaris 500
De polaris 500 is op straat meer geschikt dan 450 van yamaha of honda.
Houd er rekening mee dat elke quad op nl kenteken gekeurd wordt voor 15kw/21pk dus je moet de begrenzers verwijderen wil je er snelheid mee maken. Raptor 700 is eerste yamaha quad met injectie, zal waarschijnlijk allemaal wel goed gaan maar misschien eerst even afwachten.
Dan is de Raptor 660 mischien wel een juiste keuze, je wilt tenslotte je Suzuki inruilen op een quad. De 660 zal met de komst van 700 wel een aantrekelijkere prijs krijgen.
Houd er rekening mee dat elke quad op nl kenteken gekeurd wordt voor 15kw/21pk dus je moet de begrenzers verwijderen wil je er snelheid mee maken. Raptor 700 is eerste yamaha quad met injectie, zal waarschijnlijk allemaal wel goed gaan maar misschien eerst even afwachten.
Dan is de Raptor 660 mischien wel een juiste keuze, je wilt tenslotte je Suzuki inruilen op een quad. De 660 zal met de komst van 700 wel een aantrekelijkere prijs krijgen.
Re: Polaris 500
brumm, hoe zijn er begrenzers ingebouwd en als je een ongeval krijgt ben je dan nog wel verzekerd? als ik bijv. een raptor koop zonder kenteken,krijg je er kenteken makkelijk op en hoef je bij en quad alleen maar achter een kenteken te dragen?brumm schreef:De polaris 500 is op straat meer geschikt dan 450 van yamaha of honda.
hoor je reactie. thnx allemaal tot zover.
oh ja, kan een raptor tegen grof geweld als bagger, springen en stoppies?
hmmmmmm. eat me..
-
- Quadracer
- Contacteer:
ja kan alemaal. de quads hebben alleen allemaal een nadeel de 450 is niet voor op de weg omdat je dan te hoog in toeren rijd en het blok snel verslijt. De 660 is best log om mee te rijden ook voelt hij hoog en smal aan vergeleken andere quads. De polaris is eigenlijkt een topding met als enige nadeel dat ie wel redelijk zwaar is maar dit uit zich weer in degelijkheid natuurlijk. succes met je keuze aan geen van deze drie val je een buil in iedergeval.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Rij eerst eens met alle drie de quads.
Ikzelf heb een yfz en ik heb daar helemaal niet meer onderhoud dan andere quads.
Enkel als je je competitief gaat engageren of (meetal) op de baan gaat rijden kan dat wel het geval zijn. Maar ik heb er dusver gene last van!
Misschien steek ik gewoon einde dit jaar nieuwe segmenten. beter voorkomen dan genezen
Kortom ik heb alles behalve spijt dat ik een yfz heb gekocht. Verre van!
test ze alle 3 zo heb je zeker geen spijt v je keuze na een tijd
Succes!
Ikzelf heb een yfz en ik heb daar helemaal niet meer onderhoud dan andere quads.
Enkel als je je competitief gaat engageren of (meetal) op de baan gaat rijden kan dat wel het geval zijn. Maar ik heb er dusver gene last van!
Misschien steek ik gewoon einde dit jaar nieuwe segmenten. beter voorkomen dan genezen
Kortom ik heb alles behalve spijt dat ik een yfz heb gekocht. Verre van!
test ze alle 3 zo heb je zeker geen spijt v je keuze na een tijd
Succes!