een vraag

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
len
Toeschouwer
Toeschouwer

een vraag

Bericht door len »

hallo allemaal

ben net nieuw hier en eigelijk al een tijdje opzoek naar een quad!

ben opzoek naar een goed machienen voor op de weg en snelweg!
en natuurelijk een goed dealer!

ik vroeg me af of een yamaha categorie utility! goed zijn.
en of ze ergens in de regio breda te koop zijn?

ik heb er dus echt geen verstand van dus hoop ik dat jullie mij
ff op de goed weg kan helpen!

met vriendleijk groetjes van mij (ik hoor het dus graag maak niks uti hoe of wat kwa merk als is welkom!)
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

Hallo en welkom op het forum,

Eerst en vooral moet je weten in welke caterogie je wilt: utility of sport.
Als je dat al weet is het al een stuk verder.

Goeie quads in de utility categorie:
-Yamaha grizzly
-Kawasaki brute force

Sport quads:
-raptor 660 (yamaha)
-Polaris predator
- Suzuki -> Z400
-Kawasaki -> Kxf 400

Er zijn er natuurlijk veel meer maar dit lijstje maar dit vind ik persoonlijk een van de beste quads. Natuurlijk zijn er nog andere he dit is gewoon puur naar mijn mening (om andere reacties te vermijden)

Nog veel plezier
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
yamaha4life
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door yamaha4life »

je mag niet met de quad op de snelweg
-= Team DQT =-
Yamaha yfz 450 '06 Goldspeed - Holeshot - Kenda - Maessen - Team - Reiger - Renthal - Powermadd - Douglas - Duro - Lsr - Doma - Moose - Technoflex - Akraix - Tusk

DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als er niet 59 km/h of lager op je kentekenbewijs staat mag het wel.
len
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door len »

o oke dacht dat het wel mocht aan lieding van dit artikel:

Home / Verkeer en Vervoer / Actuele onderwerpen / Bijzondere voertuigen / Quad

Quad

Een quad is een vierwielig aangedreven voertuig met (meestal) dikke ballonwielen. Het voertuig is eigenlijk bestemd voor het ruigere terreinwerk. Er zijn verschillende merken en typen quads op de markt. Afhankelijk van het type voertuig kunt u nagaan welke regels ervoor gelden.

Quads worden voor de wet als een bromfiets, driewielig motorrijtuig of personenauto aangemerkt, afhankelijk van de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, massa en het netto maximumvermogen. Voor de quads die aangemerkt worden als driewielig motorrijtuig of als personenauto is rijbewijs B vereist. U mag er mee de snelweg op, mits het voertuig de vereiste snelheid kan halen. Het gebruik van de autosnelweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van tenminste 60 km per uur mag en kan worden gereden. Het gebruik van de autoweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van tenminste 50 km per uur mag en kan worden gereden. Deze quads moeten voorzien zijn van een kentekenbewijs, anders mag deze de weg niet op.

Voor de quads die aangemerkt worden als bromfiets gelden dezelfde regels als voor ‘normale’ bromfietsen. Zo moet u een bromfietscertificaat of rijbewijs hebben en geldt de helmplicht. Vanaf 1 september 2005 dienen deze voertuigen te worden voorzien van een officieel bromfietskenteken. Voor meer informatie over het kenteken van bromfietsen kunt u contact opnemen met de RDW.

Helmdraagplicht quad
Als bestuurder van een driewielig motorrijtuig zonder goedgekeurde gordels of van een bromfiets bent u verplicht een helm te dragen.

Over deze site | Privacybeleid | 07-04-2003 © 2005 Ministerie van Verkeer en Waterstaat

met ander worden als je een zwaar genoge motor hebt net als een trielbick op drie wielen! mag je dan wel de snelweg mee op!
of lees ik dat verkeert?

maar goed hoop zo toch weer iets meer te weten te komen!

ps idd ieder zijn iegen mening! en weet wel dat ik een utility categotie wil!
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door $t!ng »

dat is in Nederland? In België mag je met een quad niet de autosnelweg op d8 ik en heb er btw nog nooit 1 opgezien dus ...
$t!ng! counter-strike & quads!
Deekske
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Deekske »

ja maar ik denk dat de nederlanders nog een verschil maken tussen snelweg en autostrade.
Kawasaki Brute Force 750i 4x4
27" Bear Claw
Dynojet-kit
FP-uitlaat
Moose Power Module
Warn 3.0ci
Garmin Quest
xtian
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door xtian »

Wie wil er nu in hemelsnaam met zijn quad op de snelweg? Daar is ie toch niet voor gemaakt? Het lijkt me bovendien fysiek erg zwaar om bvb een ritje naar de zee te maken per quad via de snelweg...koop dan een moto hé :wink:
Kawa KVF-360 2004
rudiero
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door rudiero »

xtian schreef:Wie wil er nu in hemelsnaam met zijn quad op de snelweg? Daar is ie toch niet voor gemaakt? Het lijkt me bovendien fysiek erg zwaar om bvb een ritje naar de zee te maken per quad via de snelweg...koop dan een moto hé :wink:
Da vind ik nu ook.Echt nie aan te raden...
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

xtian schreef:Wie wil er nu in hemelsnaam met zijn quad op de snelweg? Daar is ie toch niet voor gemaakt? Het lijkt me bovendien fysiek erg zwaar om bvb een ritje naar de zee te maken per quad via de snelweg...koop dan een moto hé :wink:
ja sorry maar ik rij soms met de quad naar zee en da is geen probleem zulle
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

rudiero schreef:Da vind ik nu ook.Echt nie aan te raden...
Ik vind er ook niks aan maar een tijd geleden stond er een reactie van iemand uit Antwerpen die zegt dat het wel handig zou zijn om makkelijk uit het stad te geraken door korte stukjes autosnelweg te kunnen doen.

Ik kan me wel voorstellen dat het daar goed voor is als er zo heel veel van die autosnelwegen rond u liggen.

Dat wil niet direct zeggen dat het voor 200km te rijden is...
KFX540
len
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door len »

als je moter wil rijden moet je ten eerste je motor rijbewijs hallen en daar moet je het ook kunnen hallen en dat ligt bij mij anders!

van daar wil ik uit wijken naar een qaud!
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Hij zoekt in de buurt van Breda, dus ik denk dat je een Nederlander bent, of niet?
len
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door len »

ja dat klopt!
echt nederlands!
Plaats reactie