YFZ carburateur op KFX400 - iemand jetting advies?
YFZ carburateur op KFX400 - iemand jetting advies?
Ik ben van plan een YFZ carb (FCR39) op mijn KFX400 te zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee of gewoon nuttige info?
Ik overweeg ook om de duimgas en kabel van een YFZ over te zetten, heb op internet gelezen (z400central) dat dit de conversie een stuk handiger maakt.
Ik vraag me af in hoeverre er verder aanpassingen nodig zijn om hem passend te maken.
Hou jullie in ieder geval op de hoogte van de vorderingen!
Heeft iemand hier ervaring mee of gewoon nuttige info?
Ik overweeg ook om de duimgas en kabel van een YFZ over te zetten, heb op internet gelezen (z400central) dat dit de conversie een stuk handiger maakt.
Ik vraag me af in hoeverre er verder aanpassingen nodig zijn om hem passend te maken.
Hou jullie in ieder geval op de hoogte van de vorderingen!
Laatst gewijzigd door Teunie op vr 19 aug, 2005 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ok, ik ben eraan begonnen.
Heb gisteren de carb en duimgas opgehaald.
De carb is echt GROOT!
Bijna 2x zo groot als de originele, als je hem ziet denk je: dit gaat nooit passen!
Vanmorgen vroeg opgestaan om de boel alvast te demonteren en dat ging eigenlijk zonder problemen.
Ook het vervangen van de duimgas was kinderspel.
Het probleem is echter dat het rubber verloopstuk van cilinder naar carb te klein is aangezien dit is bestemd voor de kleinere standaard 36mm carb.
Dit had ik al verwacht maar ik hoopte dat ik 1 van bijgeleverde adapters kon gebruiken om het geheel te laten werken.
Helaas was dit niet het geval.
Ik ben naar de plaatselijke Suzuki dealer gereden voor een standaard verloopstuk van de DRZ400-E (deze past wel!), maar waren niet op voorraad.
Als alles goed gaat komt het morgen binnen en kan ik dan verder, uiteraard met nieuwe foto's!

Duimgas van YFZ op KFX

De FCR39 carb met duimgas

Nogmaals de FCR, wat issie groot he

Links FCR rechts de originele carb...
To be continued....
Heb gisteren de carb en duimgas opgehaald.
De carb is echt GROOT!
Bijna 2x zo groot als de originele, als je hem ziet denk je: dit gaat nooit passen!
Vanmorgen vroeg opgestaan om de boel alvast te demonteren en dat ging eigenlijk zonder problemen.
Ook het vervangen van de duimgas was kinderspel.
Het probleem is echter dat het rubber verloopstuk van cilinder naar carb te klein is aangezien dit is bestemd voor de kleinere standaard 36mm carb.
Dit had ik al verwacht maar ik hoopte dat ik 1 van bijgeleverde adapters kon gebruiken om het geheel te laten werken.
Helaas was dit niet het geval.
Ik ben naar de plaatselijke Suzuki dealer gereden voor een standaard verloopstuk van de DRZ400-E (deze past wel!), maar waren niet op voorraad.
Als alles goed gaat komt het morgen binnen en kan ik dan verder, uiteraard met nieuwe foto's!

Duimgas van YFZ op KFX

De FCR39 carb met duimgas

Nogmaals de FCR, wat issie groot he

Links FCR rechts de originele carb...
To be continued....
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Wat is eigenlijk het nut van een YFZ carburator op uwen Z te doen??
Greetz,
Greetz,
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Er was eens een DRZ400-E.
Een populaire crosser, maar om hem ook op de weg toe te laten kwam er een minder aggressief (en minder vervuilend) model, de DRZ400-S.
De S staat voor Street en deze versie kenmerkt zich o.a. door:
Minder aggressieve nokkenassen
Minder harde klepveren
Dikkere voetpakking
Kleinere carb, 36mm vacuumcarb ipv 39mm FCR carb
Andere demper met meer restrictie
...
Het resultaat; dik 10pk minder dan de E versie en toegelaten voor straat.
Het blok van deze DRZ400-S werd letterlijk overgeplaatst in het quadframe, natuurlijk werd wel de versnellingsbak aangepast.
Dus wat is de beste manier om je Z400 te tunen?
De onderdelen erop zetten van een DRZ400-E, die allemaal 100% passen. (mits je de juiste verloopstukken erbij koopt die ook voor de DRZ400-E verkrijgbaar zijn)
Waar komt de YFZcarb nu kijken?
Dit is identiek dezelfde carb als de FCR39 die oorspronkelijk op de DRZ400-E zat.
Aangezien ik de aggressieve nokkenassen al heb is de carb voor mij de volgende stap, als ik de verhalen op internet mag geloven levert de carb een winst van ca. 6pk op.
Een populaire crosser, maar om hem ook op de weg toe te laten kwam er een minder aggressief (en minder vervuilend) model, de DRZ400-S.
De S staat voor Street en deze versie kenmerkt zich o.a. door:
Minder aggressieve nokkenassen
Minder harde klepveren
Dikkere voetpakking
Kleinere carb, 36mm vacuumcarb ipv 39mm FCR carb
Andere demper met meer restrictie
...
Het resultaat; dik 10pk minder dan de E versie en toegelaten voor straat.
Het blok van deze DRZ400-S werd letterlijk overgeplaatst in het quadframe, natuurlijk werd wel de versnellingsbak aangepast.
Dus wat is de beste manier om je Z400 te tunen?
De onderdelen erop zetten van een DRZ400-E, die allemaal 100% passen. (mits je de juiste verloopstukken erbij koopt die ook voor de DRZ400-E verkrijgbaar zijn)
Waar komt de YFZcarb nu kijken?
Dit is identiek dezelfde carb als de FCR39 die oorspronkelijk op de DRZ400-E zat.
Aangezien ik de aggressieve nokkenassen al heb is de carb voor mij de volgende stap, als ik de verhalen op internet mag geloven levert de carb een winst van ca. 6pk op.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Klepveren moeten in de toekomst wel aangepast worden want met CDI heb ik hem nu ingesteld op 10500 rpm dus dan kom je wel in het risicogebied denk ik.Alfredo schreef:Wanneer ga je hem kunnen testen? Moet je de klepveren ook nog aanpassen, of hou je die wel standaard?
Dit staat verder los van de andere carb.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Sloot, als je interesse hebt in een nog grotere carb, buurman heeft een geloof 42mm Mikuni TM Vlakschuif liggen (nieuw).SlOoT schreef:Die carb gaat zeer zeker meer PK's geven. Op mijn KTM had ik eerst een 40mm VACUUM carb, nu zit daar een 40mm vlakschuif op met acc. pomp, het verschil is echt enorm.![]()
![]()
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"



