problemen met ketting aan te spannen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
cbrreke
Quadfanaat
Quadfanaat

problemen met ketting aan te spannen

Bericht door cbrreke »

wie kan mij helpen heb al een paar keer mijn ketting moeten aanspannen
en de laatste keer dat ik ze heb aangespannen kon ik die 2 bouten met sleutel 12 niet meer verder draaien ze komen gewoon vast te zitten en als ik naar de streepjes kijk op mijn achterbrug ben ik iets over de helft van die streepjes. Wie kan mij hier bij helpen (ahja het gaat hier over mijn raptor eh :wink: )

grtz
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

dan is je ketting wel erg uitgerrokken, hoe zijn je tandwielen en je ketting (in welke staat) als je je ketting vastneemt, zitten die binnenste busjes da nog vast of ratelen die als je ermee schud? kraaky je quad als je achteruit duwt? anders wordt het tijd van nieuwe kit te steken. is dit niet het geval moet je er een schakel vantussenuit nemen.
groetjes
cbrreke
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door cbrreke »

nieuw is ze zeker en vast niet meer maar echt versleten ook niet (kraakt niet , zit niets los aan of zo) ik spuit ze steeds af met hoge druk als ik gedaan heb met rijden en blaas ze steeds droog en dan direct inspuiten met olie dus denk dat het met onderhoud niet slecht zit maar ik zit nog maar in de helft van de streepjes die op de achterbrug staan dus kan ik normaal toch nog verder op spannen eh of niet?
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

ik weet niet hoe het zit bij een raptor hoe je die ketting opspant maar bij mijn geval kfx400 kon ik op een gegeven moment ook niet meer aanspannen. Tot ik tot de verbazing kwam dat de skidplate die ik toen gekocht had de bouten iets wat te lang waren en die juist pasten in de holte van de achterbrug verstelling daardoor kon ik niet meer opspannen maar wel lossen.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
tuumke
Quadrider
Quadrider

Bericht door tuumke »

Schroefjes er volledig uitdraaien en inspuiten met kruipolie of kopervet.
Ik had dat ook aan de hand, oxidatie :)
Het kan ook zijn dat je die 2 schroeven opzij verder moet lossen (die van 17)

Grtzzz.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
cbrreke
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door cbrreke »

oke dat ga ik eens proberen ik hoop dat het lukt laat nog wel iets weten
alvast bedankt :P
blasterke27
Quadrider
Quadrider

Bericht door blasterke27 »

ivoman (denk ik) heeft dat hier eens met tekeningskes uitgelegt probeer maar eens bij de zoekfunctie :wink:
honda the power of dreams
honda trx400 !
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

Robby schreef:dan is je ketting wel erg uitgerrokken, hoe zijn je tandwielen en je ketting (in welke staat) als je je ketting vastneemt, zitten die binnenste busjes da nog vast of ratelen die als je ermee schud? kraaky je quad als je achteruit duwt? anders wordt het tijd van nieuwe kit te steken. is dit niet het geval moet je er een schakel vantussenuit nemen.
groetjes
een schakel eruit halen,kan dat ook met een haakse slijptol(het kopje van het pennetje voorzichtig wegslijpen),of moet je perse een kettingspitter gebruiken?
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

jep die kopkes afslijpen en dan met doorslag ne keer goe op motten, pas wel op da je uw ketting niet kapot slaat he.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

Sg6 schreef:jep die kopkes afslijpen en dan met doorslag ne keer goe op motten, pas wel op da je uw ketting niet kapot slaat he.
ok zal het proberen :wink:
cbrreke
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door cbrreke »

oke het is weer dik inorde merci manne!!!! :lol:
Plaats reactie