Ongeluk met helm, mag hij nog gebruikt worden?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
royalass
Toeschouwer
Toeschouwer

Ongeluk met helm, mag hij nog gebruikt worden?

Bericht door royalass »

Yo allemaal,

Ben met mijne quad tegen ne overstekenden otto gevlogen en heb mijne helm beschadigd.
Aan de helm is er nix, ma de zonneklep (crosshelm) is een beetje beschadigd.
Ik heb nl gehoord, als ge een accident hebt gehad, ge ne niewe helm moet kopen. Is da just??

greetz
koeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door koeke »

Normaal gesproken wel, onder de buitenste laag zit een kreuk zone die de schok opvangt na kennismaking met de beton waardoor deze barst ( zie het zoals een bumper van een auto). Langst de buitenkant en binnenkant kan hij er nog heel uitzien maar daartussen is de kans groot dat hij stuk is waardoor hij de volgende keer (hopelijk niet) de schok niet kan opvangen. Normaal gesproken kan een helm al stuk zijn na een val van een meter, dus als je hem van tafel duwt kan hij stuk zijn :( .
Je moet nu zelf weten wat je er mee doet maar na een crash zou ik het zekere voor het onzekere nemen :wink: .

Naar mijn weten kan je nergens testen of hij nu wel of niet stuk is(zijn werk heeft gedaan).
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
home_tuning
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door home_tuning »

koop een nieuwe helm op de kosten van de verzekering, als je in je recht bent gesteld kan je dat als onkosten inbrengen!
Yamaha Banshee
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

ja zou ik ook doen je weet nooit moest het zijn dat hij een zware tig gehad heeft en beschadigd is en je valt nog eens en een schedelbreuk oplopen... denk wel dat het die 100€waard is. het kan zijn dat er niets aan is maar ik zou het niet risceren. alle tis tenslot je eigen leven waar je dan voor een stukje mee speelt. versta je ;)
royalass
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door royalass »

zal ma ne nieuwe kopen!
hoofdje kost meer dan ne helm eh

thx manneu!!
Plaats reactie