Compressie

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Compressie

Bericht door Sebastien »

Kan mij iemand vertellen waarvoor het dient om je compressie te veranderen. HEb dit hier ergens gelezen. Iemand wou zijn compressie van een raptor350 naar 12:1 brengen.


En dan ook nog een hot cam wat houd dit eigenlijk in en wat verandert dat?
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

hogere compressie betekend meer macht in onderste toeren, die hotcam verandert de tijden van de kleppen zodanig er meer vers gasmengsel in de cilinder wordt voorzien,maar ook zodat de kleppen verder opengaan en dit allemaal veel beter verloopt.
bij de warrior (raptor350)zit compressie standaard rond de 13:1, ik ben bij de mijne tot 11:1 gegaan, doet enorm veel, maar als je dit allemaal doet is het aangeraden een aftermarket filter en uitlaat te steken,ook carbu is dan geen overbodige luxe;
groetjes
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Sebastien »

Maar die hotcam is ook voor hogere toeren bovenaan niet??
En weet er soms iemand de prijs ervan van die piston
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Sebastien schreef:Maar die hotcam is ook voor hogere toeren bovenaan niet??
En weet er soms iemand de prijs ervan van die piston
niet alleen voor meer toeren, zorgt gewoon dat de kleppen sneller open en dicht gaan dus dat ie sneller het mengsel binnen kan krijgen en iets beter de uitlaat gassen kwijt kan. Dus voor meer trekkracht over de hele powercurve.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Robby schreef:hogere compressie betekend meer macht in onderste toeren, die hotcam verandert de tijden van de kleppen zodanig er meer vers gasmengsel in de cilinder wordt voorzien,maar ook zodat de kleppen verder opengaan en dit allemaal veel beter verloopt.
bij de warrior (raptor350)zit compressie standaard rond de 13:1, ik ben bij de mijne tot 11:1 gegaan, doet enorm veel, maar als je dit allemaal doet is het aangeraden een aftermarket filter en uitlaat te steken,ook carbu is dan geen overbodige luxe;
groetjes
Als je van 13.1 naar 11.1 gaat verminder je toch in compressie :?
Is het niet omgekeerd want een warrior met standaard 13.1 compressie :shock:
KFX540
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

warrior zit ongeveer rond de 9:1 compressie als ik me niet vergis
White LTZ-450 - powered by MSD -
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Fré schreef:warrior zit ongeveer rond de 9:1 compressie als ik me niet vergis
En de Z op 11.3; dus een beetje meer dan een standaard warrior want motor van z is ook een stukkie nieuwer.
KFX540
Plaats reactie