speling achteras
speling achteras
Ik heb mijn baanbanden eraf gedaan om andere erop te doen. Nu waneer ik eens alles check merk ik dat er speling is op mijn achteras. Ik kan hem wat naar omhoog trekken links, rechts. en daardoor wanneer ik op het asvalt rijd beweegt de quad. Nu waar kan ik die as aanspannen of is dit niet te doen? Graag mss een foto van hoe ik het moet doen.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
ah dus volgens u is dat de ketting die niet is aangespannen. T'is waar dat dit nog niet is gebeurd. Ik heb dus zelf de olie veranderd (voor onderhoud) maar de ketting heb ik niet aangespannen want ben bang dat ik het te hard aanspan. We zijn niet bij de dealer kunnen gaan voor onderhoud want hij was volzet en we moesten weg met de quad dus ja.
Dus volgens u de ketting
Dus volgens u de ketting
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
Sharky #3
- Quad Master

om je ketting aan te spannen moet je je achteras los zetten (bij de z is da zo)
dan kan je je as naar achter trekken en zo span je de ketting op
maar als je de boel niet terug vastzet dan zit je as los en kan die zo los bewegen zoals je daar zegt (vandaar ik dat denk)
-- gewoon je as mooi recht zetten, ketting doen spannen (niet te hard er mag nog speling op zitten)
-- en dan alles vast zetten van bouten
dan kan je je as naar achter trekken en zo span je de ketting op
maar als je de boel niet terug vastzet dan zit je as los en kan die zo los bewegen zoals je daar zegt (vandaar ik dat denk)
-- gewoon je as mooi recht zetten, ketting doen spannen (niet te hard er mag nog speling op zitten)
-- en dan alles vast zetten van bouten
oke zal ik eens gaan proberen
bedankt he
bedankt he
dus wat beweegt is naast de wiel (ik weet niet of dit de lagers zijn) dat wat een goud kleurtje heeft. Als ik hem op een steen zet dat de wielen van de grond zijn kan ik dit bewegen op en neer.

Waar de circel is daar gaat die as in en komt de andere kant uit maar ik denk dat daar het probleem is.

Waar de circel is daar gaat die as in en komt de andere kant uit maar ik denk dat daar het probleem is.

Wat is dan de oplossing en kan je mij eens zeggen wat de lagers precies zijn
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Er zijn twee mogelijkheden :
ofwel zijn de lagers (rollementen) versleten van de achteras (zitten in de achterbrug)
ofwel is de grote moer die op het einde van je achteras zit (in je wiel) wat gelost en heb je zo wat speling op de hubs (kruisstuk waar wiel op zit). Goed aanspannen is de boodschap !
ofwel zijn de lagers (rollementen) versleten van de achteras (zitten in de achterbrug)
ofwel is de grote moer die op het einde van je achteras zit (in je wiel) wat gelost en heb je zo wat speling op de hubs (kruisstuk waar wiel op zit). Goed aanspannen is de boodschap !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
ik had dit enkele dagen geleden ook voor met mijn raptor 660
ik heb gewoon die 2 grote moeren terug vastgezet en het was op gelost deze moeren moet je met een sleutel van 50 voor gebruiken en niet vergeten die contra moer eerst los zetten voor dat je de moer aan draaid.
ahja in de contra moer zitten 2 inbusjes in deze eerst ver genoeg uitdraaien!
bij mij heeft het geholpen
ik heb gewoon die 2 grote moeren terug vastgezet en het was op gelost deze moeren moet je met een sleutel van 50 voor gebruiken en niet vergeten die contra moer eerst los zetten voor dat je de moer aan draaid.
ahja in de contra moer zitten 2 inbusjes in deze eerst ver genoeg uitdraaien!
bij mij heeft het geholpen
-
lennert ltz 400
- Quadfanaat

met de mijne heb ik juist het zelfde voor
die vier vijzen die zijn losgekomen en mijn ketting is daardoor losser gekomen en zo is is mijn ketting van mùijn achter as gekomen en is heel den boelvast geslagen .
maar na dat ik alles terug gerapareert heb ben ik gaan rijden en ik heb gevoeld en gezien dat mijn lagers in frieten van één zijn dus dat is al helemaal weg geslepen .
die vier vijzen die zijn losgekomen en mijn ketting is daardoor losser gekomen en zo is is mijn ketting van mùijn achter as gekomen en is heel den boelvast geslagen .
maar na dat ik alles terug gerapareert heb ben ik gaan rijden en ik heb gevoeld en gezien dat mijn lagers in frieten van één zijn dus dat is al helemaal weg geslepen .
ik heb een suzuki ltz 400
www.quadteamwaasland.be
www.quadteamwaasland.be