YFZ carburateur op KFX400 - iemand jetting advies?
Kijk eens wat voor een acc. pomp sproeier erin zit. Die moet je niet al te groot nemen, wij hebben er een 30 in zitten.
Ik denk dat je gewoon ff moet gaan rijden en dan eens in demper kijken. Als er roet aanslag op zit staat ie te rijk, is een beetje wittig van kleur dan staat ie te arm.
Ik denk dat je gewoon ff moet gaan rijden en dan eens in demper kijken. Als er roet aanslag op zit staat ie te rijk, is een beetje wittig van kleur dan staat ie te arm.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
en grijs is perfect !!SlOoT schreef:Kijk eens wat voor een acc. pomp sproeier erin zit. Die moet je niet al te groot nemen, wij hebben er een 30 in zitten.
grtzzzzzzzzzz
Denk dat je redenering niet goed zit.Teunie schreef:Heb hem al teruggedraaid naar 2 slagen open.Fré schreef:enneuhm, als je nu es aan je luchtschroef (pilot circuit) draaide? Zet die beetje rijker. Das het begin van het jetten.
Dan staat hij rijker (als het goed is?)
Meer dicht is toch minder lucht/meer benzine = rijker?
Als je afstelschroef aan de kant van de luchtinlaat staat, dan is dit een "luchtschroef": indraaien is minder lucht (rijker), uitdraaien is meer lucht (armer).
Maar, wanneer die schroef aan de Cylinderkant staat, is dit een "mengsel schroef", en gelden de volgende regels: indraaien is minder mengsel (armer) en uitdraaien is meer mengsel (rijker)
Als ik me niet vergis zit de pilot screw langs de kant van de cilinder.
Dus hoe meer je hem dichtdraait hoe armer
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
-
doubletracing
- Quadracer

-
doubletracing
- Quadracer

Heb er weinig tijd voor gehad maar binnenkort hopelijk meer...
Ik zoek trouwens nog iemand die een motorsteun kan maken, de standaard is te laag, bovenkant van de carb komt er tegen.
Moet er eentje hebben met een lichte knik erin zodat ik meer ruimte heb voor de carb.
Binnenkort eens de juiste afmetingen meten.
Ik zoek trouwens nog iemand die een motorsteun kan maken, de standaard is te laag, bovenkant van de carb komt er tegen.
Moet er eentje hebben met een lichte knik erin zodat ik meer ruimte heb voor de carb.
Binnenkort eens de juiste afmetingen meten.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Oke mannen, een update.
Heb de bovenste motorsteun er tijdelijk uitgehaald...om te testen.
Er moet een nieuwe steun in, die wat meer plaats overlaat, heb de originele bekeken en zo te zien moet het wel te maken zijn voor iemand die kan lassen.
Heb de benzineschroef 4 draaien uitgedraaid en een 148 mainjet erin gestoken.
Na wat draaien aan de stationairschroef loopt hij als een speer, behalve stationair, dan slaat hij af. Het knallen bij deceleratie is ook weg.
Nu ik wat heb kunnen rijden, de acceleratie is echt fantastisch!
We hebben buiten een stuk asfalt/gravel en hij trekt de quad gewoon scheef als ik aan het gas ga hangen.
Als je wat hoger in de toeren komt dan vliegt hij opeens de toeren in en schiet de quad vooruit.
Het verschil is echt geweldig, en dat terwijl hij nog niet goed afgesteld is.
Ik ga straks alles vastschroeven en dan nog eens rijden binnenkort. Ook even plugchop doen om de bougie te controleren.
Er moet een nieuwe steun in, die wat meer plaats overlaat, heb de originele bekeken en zo te zien moet het wel te maken zijn voor iemand die kan lassen.
Na wat draaien aan de stationairschroef loopt hij als een speer, behalve stationair, dan slaat hij af. Het knallen bij deceleratie is ook weg.
We hebben buiten een stuk asfalt/gravel en hij trekt de quad gewoon scheef als ik aan het gas ga hangen.
Als je wat hoger in de toeren komt dan vliegt hij opeens de toeren in en schiet de quad vooruit.
Ik ga straks alles vastschroeven en dan nog eens rijden binnenkort. Ook even plugchop doen om de bougie te controleren.
-
Schmetz#56
- Toeschouwer

Leuk om te lezen. Ik ben zelf bezig met een YFZ FCR39 te monteren op mijne DRZ400S.Teunie schreef:Oke mannen, een update.
Ik denk dat ge me 148 als mainjet nog aan de kleine kant zit, en 48 Pilot lijkt me te groot.
Ik ga zelf starten met:
Ik wacht nog op menne inlaatrubber, zodra ik die heb gaat de carb eronder! (zal volgende week zijn denkek)
Ik denk dat je tegen dezelfde problemen aanloopt ivm de motorsteun, al weet ik niet zeker of het frame hetzelfde is op dat punt.
Tja, die mainjet, ik denk eigenlijk dat hij groot genoeg is aangezien de voorbocht niet rood wordt en de bougie ook wel goed lijkt.
Moet hier nog wat mee experimenteren, maar de 170+ maten die ze adviseren in Amerika zijn denk ik nogal overdone hier in Belgie.
Natuurlijk zal het ook liggen aan je luchtinlaat, wat voor filter je hebt, kap erop of eraf, etc.
Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn, zeker posten hier he!
Tja, die mainjet, ik denk eigenlijk dat hij groot genoeg is aangezien de voorbocht niet rood wordt en de bougie ook wel goed lijkt.
Moet hier nog wat mee experimenteren, maar de 170+ maten die ze adviseren in Amerika zijn denk ik nogal overdone hier in Belgie.
Natuurlijk zal het ook liggen aan je luchtinlaat, wat voor filter je hebt, kap erop of eraf, etc.
Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn, zeker posten hier he!
Misschien moet je rekening houden met het feit dat in de states de benzine maar 91oct is en in belgie max 99oct.
Mijn redenering kan fout zijn .....
91oct heeft een veel hogere ontbrandingtemp dan 99oct dus armere benzine, zodoende dat je misschien een grotere sproeier moet monteren om het zelfde effect of afstelling te verkrijgen qwa kleur bougie (koffie met melk) .......
Afstelling van de luchtschroef kan ook te maken hebben met de luchtdruk die dan ook weer afhangt van de hoogte waar je je bevindt. Normaal 1013mbar in BE en spanje ....
Ook ga je nooit zo hard gaan met die benzine uit de states dan met de benzine uit belgie. Je motor begint namelijk veel vlugger te pingelen dus je kan je ontsteking nooit zo hard vervroegen ....
Verbeter me als ik fout zit, dan leren we misschien allemaal nog iets bij
grtzzz
Mijn redenering kan fout zijn .....
91oct heeft een veel hogere ontbrandingtemp dan 99oct dus armere benzine, zodoende dat je misschien een grotere sproeier moet monteren om het zelfde effect of afstelling te verkrijgen qwa kleur bougie (koffie met melk) .......
Afstelling van de luchtschroef kan ook te maken hebben met de luchtdruk die dan ook weer afhangt van de hoogte waar je je bevindt. Normaal 1013mbar in BE en spanje ....
Ook ga je nooit zo hard gaan met die benzine uit de states dan met de benzine uit belgie. Je motor begint namelijk veel vlugger te pingelen dus je kan je ontsteking nooit zo hard vervroegen ....
Verbeter me als ik fout zit, dan leren we misschien allemaal nog iets bij
grtzzz
-
Schmetz#56
- Toeschouwer