Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Sg6
Quad Master
Berichten: 1717 Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen
Bericht
door Sg6 » do 01 sep, 2005 22:48
yamaha king schreef: die kan je zo los kopen
ze zijn er ook nog in wat grotere
vls heeft het ook altyd op de quads zitten
ja kwe het maar mij kost da geen 25 euro voor ene te maken you see...
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
doubletracing
Quadracer
Berichten: 1129 Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland
Bericht
door doubletracing » vr 02 sep, 2005 12:07
bestaat dat eigenlijk voor de remmen ook??die bv.vast zitten op de fusee om de remmen beter te koelen??anders ook eens ontwerpen
Sg6
Quad Master
Berichten: 1717 Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen
Bericht
door Sg6 » vr 02 sep, 2005 13:20
doubletracing schreef: bestaat dat eigenlijk voor de remmen ook??die bv.vast zitten op de fusee om de remmen beter te koelen??anders ook eens ontwerpen
bedoel je de koeling voor de remklauw???
is dit noodzakelijk?
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
doubletracing
Quadracer
Berichten: 1129 Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland
Bericht
door doubletracing » vr 02 sep, 2005 15:01
kweet niet,kan toch niet slecht zijn??op supermotard na een 5tal ronden rem ik zo goed niet meer door de warmte van mijn remmen,waarschijnlijk de schijven die echt heet staan.moest je nu de wind kunnen geleiden binnenin de velg naar de klauw of schijf toe?zou toch een beetje moeten schelen in het afkoelen van de remmen?
Sg6
Quad Master
Berichten: 1717 Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen
Bericht
door Sg6 » vr 02 sep, 2005 17:40
doubletracing schreef: kweet niet,kan toch niet slecht zijn??op supermotard na een 5tal ronden rem ik zo goed niet meer door de warmte van mijn remmen,waarschijnlijk de schijven die echt heet staan.moest je nu de wind kunnen geleiden binnenin de velg naar de klauw of schijf toe?zou toch een beetje moeten schelen in het afkoelen van de remmen?
iets monteren op de bovenste arm die schuin staat richting remklauw??
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
Dutje#82
Quad Expert
Berichten: 2463 Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl
Bericht
door Dutje#82 » za 03 sep, 2005 09:14
team ipone heeft dat al voor hun super motard YFZ ! die met die candy apple kleur kappen ! echt vet ding ! en heeft zo'n happers voor de remklauwen !
greeeeeeeeetz
dixie
Quadfanaat
Berichten: 58 Lid geworden op: do 01 jul, 2004 23:31
Locatie: steenokkerzeel
Bericht
door dixie » za 03 sep, 2005 17:24
en is 75°C dan beter dan 90°C ? , volgens mij is het toch de bedoeling dat de motor op bedrijfstemp is , nl 90°C
of heb ik het mis ?
life is short.....live it !
Sg6
Quad Master
Berichten: 1717 Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen
Bericht
door Sg6 » za 03 sep, 2005 17:40
dixie schreef: en is 75°C dan beter dan 90°C ? , volgens mij is het toch de bedoeling dat de motor op bedrijfstemp is , nl 90°C
of heb ik het mis ?
bedrijfstemp is geen 90 graden hoor ver van.
voordeel ervan: levensduur motorblok
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
dixie
Quadfanaat
Berichten: 58 Lid geworden op: do 01 jul, 2004 23:31
Locatie: steenokkerzeel
Bericht
door dixie » za 03 sep, 2005 17:58
Ok , maar waarom staan al de temperatuurregelaars dan afgesteld op 90°C (in elke wagen waar ik al mee gereden heb , staat hij op 90°)
Het is toch een klein moeite om bv de ventilator op 75 ° laten op te springen ?
life is short.....live it !
Sg6
Quad Master
Berichten: 1717 Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen
Bericht
door Sg6 » za 03 sep, 2005 18:19
geen idee mijne diesel is het ook 90 graden continu.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u