TM36 jetting.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

yup das een goei methode heb ik gemerkt.

Toch vind ik mijn jetting redelijk afwijkend, ik heb dan ook enkel een verbeterde inlaat en lichtjes verbeterde uitlaat. Nuja zou kunnen dat door dat eindkapje ik toch nog wat rijker sta dan standaard zonder luchtfilterdeksel.

Nu is mijn jetting:
accel pomp actief na 1/5e gas (vroeg dus!), stopt op 3/4e
pilootschroef 1 toer uit (blijkbaar lichtjes veranderd door aanpassen van naald)
clip van naald op 4e stand van boven te beginnen, rijker dus
mainjet 140

ben vanmorgen met mijn nonkel gaan rijden, hele toer gedaan. Verbruik is verhoogd, maar niet extreem, valt nog mee.
Trok PERFECT. Nuja moet nog plugchops doen op verschillende gasstanden. Heb wel geen goesting omdat ie zo goed draait makom :P

Heb GEEN last meer van duim dankzij extra veersysteempje, 2cm verlengd gashendeltje, veer uit gashendel en veer van carb op lichtste stand.
Perfect, maar als ik heeeel voorzichtig aangereden kom en traagjes mijn gas los, dan blijft ie effe hangen. Daar stoor ik me totaal niet aan, kan het verhelpen door de extra veer aan het carbwiel een beetje te verstraffen.

Niet nodig medunkt.

Ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden over die carb! Nogmaals zeg ik het :)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Ik vind de Tm36 ook een van de beste mods die je kan doen op een Z.

Geeft echt een totaal ander gevoel aan je quad.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

aha mensen
vandaag 130km gaan vlammen op onverhard, ik geen last in de duim mss een klein beke ma kom. Enja de kracht die de tm heeft heb ik godverdomme gevoeld in de lage toeren. Denk eens mijn voortandwiel van 15t versleten is dat ik terug een origineel ga opsteken van 14t om de kracht onderin nog omhoog te sjassen.
Qua verbruik is die met 0,5L gestegen op 70km. Dit is dan 5,25 nu en vroeger 4,75 ongeveer. Dit heb ik kunnen controleren aan de hand van mijn maat. Wij verbruiken allebei evenveel hebben dit al meerdere malen opgemerkt in het verleden.
En euuuhm raar maar waar da kleine halve sec dat ie happerde is nu weg!!! very very strange. Ligt aan het weer zeker, is van mij gejet geweest aan een temp van 0 graden.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Sg6 schreef:aha mensen
vandaag 130km gaan vlammen op onverhard, ik geen last in de duim mss een klein beke ma kom. Enja de kracht die de tm heeft heb ik godverdomme gevoeld in de lage toeren. Denk eens mijn voortandwiel van 15t versleten is dat ik terug een origineel ga opsteken van 14t om de kracht onderin nog omhoog te sjassen.
Qua verbruik is die met 0,5L gestegen op 70km. Dit is dan 5,25 nu en vroeger 4,75 ongeveer. Dit heb ik kunnen controleren aan de hand van mijn maat. Wij verbruiken allebei evenveel hebben dit al meerdere malen opgemerkt in het verleden.
En euuuhm raar maar waar da kleine halve sec dat ie happerde is nu weg!!! very very strange. Ligt aan het weer zeker, is van mij gejet geweest aan een temp van 0 graden.
ja dat koppel is echt de max nu he :twisted:
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

voor de koppel doe je het natuurlijk ik ga nog ff wachten maar er komt zeker een tm 36 op
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

peet schreef:voor de koppel doe je het natuurlijk ik ga nog ff wachten maar er komt zeker een tm 36 op
Hij zit er op mijn TM36 en ben super kontent
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Plaats reactie