Nieuwe quad
S500 vs A450
Dit is idd nog een ander model... Degene die op de salons stond (bvb op je foto tijdens de RAI) was in feite een Cannondale met andere kleuren, dus geen Masai. Er zal waarschijnlijk wel een S500 Sportquad komen van Masai, maar ik weet ook niet wanneer, noch weet ik hoe hij er uit zal zien.
De befaamde Cannondale werd wel op een andere manier gebruikt. Als je het chassis van de Cannondale met dat van de A450 vergelijkt, valt het meteen op (allee, als je er op let toch) dat de geometrie van het chassis, de a-armen en de achterophanging heel hard overeenkomt qua afmetingen, hoeken en plaatsing van de componenten. Dit is dus een voorbeeld van de "intellectual property" waar men het over had bij de overname van Cannondale, de feitelijke ontwerpen van het Cannondale chassis en dergelijke zaken. Dit was (is) tenslotte een van Cannondale's sterkste punten: de ontwikkeling van fantastische chassis. Deze kennis wordt natuurlijk ook aangewend voor andere modellen.
Even de verkoper aan het woord: De A450 is niet bedoeld als een crossmachine, en ook niet als een utilitaire quad. Het is een quad voor de vrijetijdsgebruiker die graag sportief rijdt maar toch dingen zoals pakdragers, volwaardige bescherming tegen modder en debris van de banden,voetbeschermers en bergruimte nuttig vindt. Of dit zich vertaalt in verkoop is voor iedereen een vraag, maar bij Masai zijn ze er in elk geval van overtuigd
De befaamde Cannondale werd wel op een andere manier gebruikt. Als je het chassis van de Cannondale met dat van de A450 vergelijkt, valt het meteen op (allee, als je er op let toch) dat de geometrie van het chassis, de a-armen en de achterophanging heel hard overeenkomt qua afmetingen, hoeken en plaatsing van de componenten. Dit is dus een voorbeeld van de "intellectual property" waar men het over had bij de overname van Cannondale, de feitelijke ontwerpen van het Cannondale chassis en dergelijke zaken. Dit was (is) tenslotte een van Cannondale's sterkste punten: de ontwikkeling van fantastische chassis. Deze kennis wordt natuurlijk ook aangewend voor andere modellen.
Even de verkoper aan het woord: De A450 is niet bedoeld als een crossmachine, en ook niet als een utilitaire quad. Het is een quad voor de vrijetijdsgebruiker die graag sportief rijdt maar toch dingen zoals pakdragers, volwaardige bescherming tegen modder en debris van de banden,voetbeschermers en bergruimte nuttig vindt. Of dit zich vertaalt in verkoop is voor iedereen een vraag, maar bij Masai zijn ze er in elk geval van overtuigd
S500
Een van de beste manieren om een ontwerp echt goed te leren kennen en begrijpen, is om er zelf een te bouwen van de grond af... Ik denk dat de meeste engineers dit wel zullen beamen...
Het S500 prototype was inderdaad een design-studie van de mensen verantwoordelijk voor de Masai, maar omwille van reputatie redenen en productie kosten - en ook reacties van het publiek - werd er besloten om niet een "hermaakte" Cannondale te maken.
En of we deze studie dan een Masai kunnen noemen? Stel dat er morgen een of andere fabricant de rechten opkoopt van de VLS quads, en een prototype maakt dat in elk aspect identiek is aan het Nederlands ontwerp - behalve misschien banden en plastiek - om dit dan verder te ontwikkelen naar een massa-geproduceerd voertuig. Is dit prototype dan een nieuwe quad, of in feite een VLS in andere kledij?
Het S500 prototype was inderdaad een design-studie van de mensen verantwoordelijk voor de Masai, maar omwille van reputatie redenen en productie kosten - en ook reacties van het publiek - werd er besloten om niet een "hermaakte" Cannondale te maken.
En of we deze studie dan een Masai kunnen noemen? Stel dat er morgen een of andere fabricant de rechten opkoopt van de VLS quads, en een prototype maakt dat in elk aspect identiek is aan het Nederlands ontwerp - behalve misschien banden en plastiek - om dit dan verder te ontwikkelen naar een massa-geproduceerd voertuig. Is dit prototype dan een nieuwe quad, of in feite een VLS in andere kledij?
-
- Toeschouwer
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma 22 aug, 2005 09:33
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Nog meer foto's.....
Overall shots!!
Overall shots!!
• QUADROSS.NL – The difference between men and boys is the brand of their toys... •
Nog wat fotos
Fotos van de eerste officiele test van de A450 te Malaga.
ziet er netjes uit
yfz 450 2007 se : blingstar bumper, verbreeders, GYT-R uilaat, carbon hood, leagers stuurstang, vls stuur, pro designe killswitch, yamaha one indus. rol powermadd hk, one nummerbord, quadracing nerfs, quadracing tankdop.
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=208
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=208
Nu te koop
Is blijkbaar al te koop in grijs, rood en geel aan 6.999 euro