YFZ carburateur op KFX400 - iemand jetting advies?
Even update: Ik heb net de naald 2clipjes lager gezet.
Staat nu dus nog wat rijker.
Resultaat is wederom goed, hij loopt een stuk beter en het knallen is vrijwel helemaal verdwenen.
Zal binnenkort wel eens een filmpje maken van de acceleratie, het gaat echt richting YFZ voor mijn gevoel...
Staat nu dus nog wat rijker.
Resultaat is wederom goed, hij loopt een stuk beter en het knallen is vrijwel helemaal verdwenen.
Zal binnenkort wel eens een filmpje maken van de acceleratie, het gaat echt richting YFZ voor mijn gevoel...
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
Schmetz#56
- Toeschouwer

- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 07 aug, 2005 14:06
Carbu zit eronder. Paste ZONDER ENIGE AANPASSINGEN!
Ik zit nu mee de originele YFZ jetting, die erg goed bleek te zijn.
42 Pilot, 158 Main, originele gasnaald en ori clip pos.
42 is te groot, ik ga 38 steken.
158 is te klein, ik ga 165 steken.
Ori gasnaald is kloten, ik ga YZ450F gasnaald steken.
Ik laat weer van me horen.
Ik zit nu mee de originele YFZ jetting, die erg goed bleek te zijn.
42 Pilot, 158 Main, originele gasnaald en ori clip pos.
42 is te groot, ik ga 38 steken.
158 is te klein, ik ga 165 steken.
Ori gasnaald is kloten, ik ga YZ450F gasnaald steken.
Ik laat weer van me horen.
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Opgelet, octaan wordt anders bepaald in de VS dan in Europa !!! Kan je niet vergelijken. Wees gerust, ze rijden op ongeveer dezelfde benzine !davyrox schreef:Misschien moet je rekening houden met het feit dat in de states de benzine maar 91oct is en in belgie max 99oct.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Idd, begrijp niet waarom ze in de YFZ die klote naald steken. Iedereen zou ze moeten vervangen naar de YZ naald.Schmetz#56 schreef: Ori gasnaald is kloten, ik ga YZ450F gasnaald steken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Voor de mensen die interesse hebben : binnenkort gaat mijn quad op testbank en misschien is het resultaat hiervan dat er een FCR 41 op komt.
Dan heb ik een FCR 39 te koop ! Prijs 400 €
Eind september weet ik hierover definitief meer.
Dan heb ik een FCR 39 te koop ! Prijs 400 €
Eind september weet ik hierover definitief meer.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
Schmetz#56
- Toeschouwer

- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 07 aug, 2005 14:06
Jep, Hotcams in en uit dunne voetpakking, FCR39MX, en een volledige open Rino.Teunie schreef:Ah das mooi om te horen.
Wat voor opties heb je zelf op je crosser? Uitlaat en ook cams?
Vandaag heb ik het volgende gedaan:
Resultaat:
Ik heb me eerst volledig geconcentreerd op 1/8 tot 2/4 gas.
Dat is nu werkelijk PERFECT, kan gewoon niet beter!!! Loopt goed stationair, en pakt meteen zeer goed op bij in één keer volgas geven vanuit de stationairloop. Start perfect, zowel warm als koud. Dat is nu dus helemaal goed. De gasnaald maakt ook al heel erg veel verschil, was trouwens maar 15 euro!
Morgen en overmorgen ga ik me concentreren op 2/4 tot volgas, maar dat zal ook ver goed zijn zover ik dat nu kan zeggen.
Total review FCR @ Z400:
Ne FCR steken is het best dat ge kunt doen wat tuning betreft. De gasreactie is gewoon ongelofelijk. Als ge aan de gas komt is het volle vermogen gewoon DIRECT beschikbaar. De wheely's gaan nu ongelofelijk veel beter, ik hoef nu veel minder aan de gas te lurken en em gaat beter de lucht in ook bij hogere snelheden.
Menne DRZ is veranderd in een CRF, en das no kidding zenne!
Me =
Heb ik toch al gepost?
Het loopt geweldig, maar met wat fine-tuning kan het nog beter.
Heb nu tijdelijk even de standaard demper erop, wat minder power onderin maar veel meer bovenin de toeren.
Het lijkt alsof de tegendruk die de originele demper geeft zorgt voor meer top-end.
Verder loopt hij ook stationair nu redelijk goed.
De mainjet kan denk ik ook nog wat groter, zeker als ik het verhaal van schmetz hoor.
Heb helaas te weinig tijd om er veel mee bezig te zijn.
Het loopt geweldig, maar met wat fine-tuning kan het nog beter.
Heb nu tijdelijk even de standaard demper erop, wat minder power onderin maar veel meer bovenin de toeren.
Het lijkt alsof de tegendruk die de originele demper geeft zorgt voor meer top-end.
Verder loopt hij ook stationair nu redelijk goed.
De mainjet kan denk ik ook nog wat groter, zeker als ik het verhaal van schmetz hoor.
Heb helaas te weinig tijd om er veel mee bezig te zijn.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Heb vandaag nog gereden en plugchop gedaan.
Hij staat inderdaad te arm kwa mainjet. (maar Marco had niets groter dan 148?)
Ik verbaas me nog steeds over de vermogenswinst, en dit bij een afstelling die nog niet optimaal is. Hij loopt zo ongelofelijk hard, ik durf hem niet open te houden........
Het vermogen zit vrij bovenin, hij rijdt als een 2takt nu.
Opeens VLAM is het vermogen er en gaat hij op zn achterste wielen...het is echt absurd, als ik bijna op volle snelheid zit en ik lurk dan nog eens aan het gas dan krijg je echt weer een duw waarmee hij nog harder gaat.
Moet de top nog eens testen maar zit echt veel hoger dan standaard....
Ik ben benieuwd hoe hij loopt met een grotere mainjet al ben ik bang dat hij dan helemaal niet meer te houden is....
Hij staat inderdaad te arm kwa mainjet. (maar Marco had niets groter dan 148?)
Ik verbaas me nog steeds over de vermogenswinst, en dit bij een afstelling die nog niet optimaal is. Hij loopt zo ongelofelijk hard, ik durf hem niet open te houden........
Het vermogen zit vrij bovenin, hij rijdt als een 2takt nu.
Opeens VLAM is het vermogen er en gaat hij op zn achterste wielen...het is echt absurd, als ik bijna op volle snelheid zit en ik lurk dan nog eens aan het gas dan krijg je echt weer een duw waarmee hij nog harder gaat.
Moet de top nog eens testen maar zit echt veel hoger dan standaard....
Ik ben benieuwd hoe hij loopt met een grotere mainjet al ben ik bang dat hij dan helemaal niet meer te houden is....
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
peet #77
- Quad Expert

- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
beter iets over dan iets te kort van kracht
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
Schmetz#56
- Toeschouwer

- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 07 aug, 2005 14:06
-
Schmetz#56
- Toeschouwer

- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 07 aug, 2005 14:06

