Motorolie
Motorolie
Volgens mijn kilometerteller ben ik toe aan een olieverversing, maar ik vroeg mij af welke het best te gebruiken. Volgens de handleiding moet ik er Pure Polaris 4-Cycle PS-4 Synthetic Engine Oil in doen, maar ik zie niet direct waar het te koop is. Zijn er alternatieven, die minstens even goed zijn? Kan ik gewone motorolie gebruiken, of moet het speciaal diegene voor een quad zijn?
En herbruikbare oliefilters, waar vind ik die?
En herbruikbare oliefilters, waar vind ik die?
-
Ivoman #7
- Quad Expert

- Berichten: 2465
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
- Locatie: gezellig
- Contacteer:
Re: Motorolie
bestaat dat?Alfredo schreef:En herbruikbare oliefilters, waar vind ik die?
Ik dacht dat je een oliefilter 1 maal mag herbruiken. Is toch van een soort kartonachtig materiaal gemaakt...
Ik heb er hier een liggen van Ready Racing voor m'n 450R, zien er zeer goed uit (Zwitsers). Ik heb hem er nog niet in zitten, dus ik weet niet of het makkelijk is om hem schoon te maken. Maar het zou moeten kunnen met remmenreiniger en luchtdruk. Komt er bij mij pas op als ie op de MotorBeurs Utrecht gaat staan, anders krijg ik misschien krassen op het bijbehorende kapje.
Constructed from Swiss made stainless steel micronic filter cloth.
Cleanable and reusable.
Consistent high flow under all temperature conditions.
Anodized billet filter cover included for the following models
- Honda CRF250R, CRF250X, CRF450R.
- Kawasaki KLX400R, KX250F, KFX400.
- Suzuki DRZ400, RMZ250, Z400.
- Yamaha WR250F, WR400F, WR426F, WR450F, YZ250F, YZ400F, YZ426F, YZ450F, YFZ450.
- KTM 250-525.
Outperforms and protects better than standard oil filters.
The last oil filter you'll ever need.

Cleanable and reusable.
Consistent high flow under all temperature conditions.
Anodized billet filter cover included for the following models
- Honda CRF250R, CRF250X, CRF450R.
- Kawasaki KLX400R, KX250F, KFX400.
- Suzuki DRZ400, RMZ250, Z400.
- Yamaha WR250F, WR400F, WR426F, WR450F, YZ250F, YZ400F, YZ426F, YZ450F, YFZ450.
- KTM 250-525.
Outperforms and protects better than standard oil filters.
The last oil filter you'll ever need.

Dat wilt wel zeggen dat ik om de 2 weken mijn olie moet verversen...Ivoman schreef:zo is ie perfect onderhouden!Alfredo schreef:volgens de handleiding moet ik mijn olie elke 10 uur of 160km verversen
Hoe komt het dat een auto niet zo'n onderhoud vraagt? Daar is het om de 10000km ofzo (bij mijn moeder haar auto toch)...
Olie verversen om de 1500-2000km
Afhankelijk van hoe intensief gebruik.
Je kan dit trouwens zien aan de olie wanneer die aan vervanging toe is.
Je moet wel olie nemen specifiek voor moto's.
De olie moet voldoen aan volgende normen API: SG of JASO: MA.
Kijk anders al eens op www.denicol.be dit geeft je al een idee van de mogelijkheden.
Afhankelijk van hoe intensief gebruik.
Je kan dit trouwens zien aan de olie wanneer die aan vervanging toe is.
Je moet wel olie nemen specifiek voor moto's.
De olie moet voldoen aan volgende normen API: SG of JASO: MA.
Kijk anders al eens op www.denicol.be dit geeft je al een idee van de mogelijkheden.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Die pro 2000 kost iets van een 6€ de liter dacht ik.Alfredo schreef:Dat is wel een verschil met om de 160km... Waarschijnlijk wordt het dan Thumper Lube 10W40 en ineens 30l ofzo. Wie weet wat het zou kosten?
Je kan beter bussen van 1 of liter nemen is handiger om te gieten.
Zoveel prijsverschil zal er nu ook weer niet zitten. Als je meteen een gans karton neemt zal je wel ergens een korting krijgen veronderstel ik.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team



