Honda 400ex
Honda 400ex
Hallo,
Ik ben sedert vorige week de trotse eigenaar van een 2001 Honda 400ex.
Ik ben er heel tevreden over maar ik zou een aantal zaken willen doen :
er moeten vooraan en achteraan een nieuwe set pinkers komen (die mankeren momenteel maar ik wil er mee op de weg komen)
ik heb een nieuwe digitale kilometriek nodig (of een originele als die beter/goedkoper is)
Ik heb een nieuwe kuip nodig daar de mijne vol met krassen zit (die is echt aan vervanging toe). Ik zou het liefst de kuip van een 2005 hebben of als het niet anders kan een originele 2001. Het mag een 2de hands kuip zijn maar dan liefst een deftige.
En ik twijfel als ik mijn banden oprij en pas daarna baanbanden opleg of indien ik dan direct doe.
Sorry voor de newbie vragen maar ik ken mijn weg niet echt in deze wereld, want het is mijn eerste quad.
Ik zelf ben van Sint Denijs Westrem (deelgemeente van Gent).
Kennen jullie iemand in de buurt die mijn verder kan helpen of een goede online shop die mij deze (juiste) materialen kan opsturen?
Kunnen jullie hier ook reeds een prijs op kleven, om te weten over welk budget ik beschikbaar zal moeten maken?
En als laatste vraag : heb ik een goede keuze gemaakt door dit type quad te kopen, of is het een afrader ?
Met vriendelijke groeten,
Anjooh
Ik ben sedert vorige week de trotse eigenaar van een 2001 Honda 400ex.
Ik ben er heel tevreden over maar ik zou een aantal zaken willen doen :
er moeten vooraan en achteraan een nieuwe set pinkers komen (die mankeren momenteel maar ik wil er mee op de weg komen)
ik heb een nieuwe digitale kilometriek nodig (of een originele als die beter/goedkoper is)
Ik heb een nieuwe kuip nodig daar de mijne vol met krassen zit (die is echt aan vervanging toe). Ik zou het liefst de kuip van een 2005 hebben of als het niet anders kan een originele 2001. Het mag een 2de hands kuip zijn maar dan liefst een deftige.
En ik twijfel als ik mijn banden oprij en pas daarna baanbanden opleg of indien ik dan direct doe.
Sorry voor de newbie vragen maar ik ken mijn weg niet echt in deze wereld, want het is mijn eerste quad.
Ik zelf ben van Sint Denijs Westrem (deelgemeente van Gent).
Kennen jullie iemand in de buurt die mijn verder kan helpen of een goede online shop die mij deze (juiste) materialen kan opsturen?
Kunnen jullie hier ook reeds een prijs op kleven, om te weten over welk budget ik beschikbaar zal moeten maken?
En als laatste vraag : heb ik een goede keuze gemaakt door dit type quad te kopen, of is het een afrader ?
Met vriendelijke groeten,
Anjooh
-
doubletracing
- Quadracer

- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
hey,
pinkers zou ik er af laten,rijd ook altijd zonder en politie heeft daar nog niets over gezegd op die vele keren dat ze mij al doen stoppen hebben
kilometriek zou ik een trailtech kopen,makkelijk te installeren en werkt zeer goed.voor die kuip ,geen verstand van honda stukken,mischien dat maier of een ander merk deze stukken maakt anders zal het terug oriugneel worden vrees ik?of er zelf iets mooi van maken indien wat handigheid beschikbaar is
ps:deliege in merelbeke kan je zeker verder helpen is is niet zo ver van u gelegen
www.deliegequads.be
pinkers zou ik er af laten,rijd ook altijd zonder en politie heeft daar nog niets over gezegd op die vele keren dat ze mij al doen stoppen hebben
kilometriek zou ik een trailtech kopen,makkelijk te installeren en werkt zeer goed.voor die kuip ,geen verstand van honda stukken,mischien dat maier of een ander merk deze stukken maakt anders zal het terug oriugneel worden vrees ik?of er zelf iets mooi van maken indien wat handigheid beschikbaar is
ps:deliege in merelbeke kan je zeker verder helpen is is niet zo ver van u gelegen
www.deliegequads.be
Bedankt voor de info !!!
Maar is het ook niet gemakkelijk om sowieso pinkers te hebben in het verkeer, want het is de bedoeling om er zelden mee te crossen, eerder om er mee op de baan te rijden.
Indien je inderdaad zegt dat die pinkers niet echt nodig zijn, kan ik er wel even mee wachten.
Ik zal mij in ieder geval al die kilometriek aanschaffen.
Ik zal die vraag ook doorspelen aan deliege.
En wat mijn handigheid betreft :
Het zal toch een nieuwe kuip worden!
Thx voor de info mate
Greetz
Maar is het ook niet gemakkelijk om sowieso pinkers te hebben in het verkeer, want het is de bedoeling om er zelden mee te crossen, eerder om er mee op de baan te rijden.
Indien je inderdaad zegt dat die pinkers niet echt nodig zijn, kan ik er wel even mee wachten.
Ik zal mij in ieder geval al die kilometriek aanschaffen.
Ik zal die vraag ook doorspelen aan deliege.
En wat mijn handigheid betreft :
Het zal toch een nieuwe kuip worden!
Thx voor de info mate
Greetz
-
Ivoman #7
- Quad Expert

- Berichten: 2465
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
- Locatie: gezellig
- Contacteer:
Ik heb ook pinkers zitten, maar ik gebruik die zelden.
't Is zo dat als je eens bijv. naar links pinkt en je neemt je draai en vergeet je pinker uit te zetten, kan het wel eens zijn dat je op een grote baan rechtdoor wil terwijl je pinkers anders aangeven. Zodat een wagen bijv. op een kruispunt klaarstaat op af te draaien kan denken dat je ook gaat afdraaien (pinkers) terwijl je gewoon rechtuit wil, met alle gevolgen van dien...
'k vind het gewoon niet veilig dat pinker gedoe. Bij een wagen slaat die automatisch af. Bij een quad (en ik vermoed ook een moto) dus niet.
PS: ben uit Gent
't Is zo dat als je eens bijv. naar links pinkt en je neemt je draai en vergeet je pinker uit te zetten, kan het wel eens zijn dat je op een grote baan rechtdoor wil terwijl je pinkers anders aangeven. Zodat een wagen bijv. op een kruispunt klaarstaat op af te draaien kan denken dat je ook gaat afdraaien (pinkers) terwijl je gewoon rechtuit wil, met alle gevolgen van dien...
'k vind het gewoon niet veilig dat pinker gedoe. Bij een wagen slaat die automatisch af. Bij een quad (en ik vermoed ook een moto) dus niet.
PS: ben uit Gent
Dat klopt 200% hetgeen je zegt van de pinkers, want ik heb dat al verscheidene keren meegemaakt. Ze blijven pinken en je hebt geen auditief of visueel signaal dat ze nog pinken, vervelend ...
Maar het is zo dat ik in St Martens Latem werk, en de politie daar heel actief is, ik zie iedere morgen wel een paar agenten aan de scholen die ik passeer. Plus de vele keren dat ze staan te flitsen of gewoon patrouilleren. En ik wil geen heibel met die mannen en heb toch liever pinkers staan voro het geval dat ze achter mij rijden en ik ergens moet inslaan.
Kan iemand prijzen geven voor de onderdelen?
Ik heb reeds emails verstuurd naar een drietal winkels, maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen.
Groeten,
Anjooh
Maar het is zo dat ik in St Martens Latem werk, en de politie daar heel actief is, ik zie iedere morgen wel een paar agenten aan de scholen die ik passeer. Plus de vele keren dat ze staan te flitsen of gewoon patrouilleren. En ik wil geen heibel met die mannen en heb toch liever pinkers staan voro het geval dat ze achter mij rijden en ik ergens moet inslaan.
Kan iemand prijzen geven voor de onderdelen?
Ik heb reeds emails verstuurd naar een drietal winkels, maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen.
Groeten,
Anjooh
-
blasterke27
- Quadrider

- Berichten: 479
- Lid geworden op: do 13 mei, 2004 17:55
pinkers kosten niet zoveel hoor ..
als je gaat crossen zeker geen pinkers instaleren
ik heb er op men honda ook gehad 1 keer crossen en ze lagen ergens in de weide
zorg er ook zeker voor als je pinkers laat instaleren dat ze rekening houden dat je je achterspatborden er nog kunt afhalen voor de luchtfilter te verversen
dat waren ze bij mij vergeten en is een heel gekloot omdat om te leggen .. 
als je gaat crossen zeker geen pinkers instaleren
zorg er ook zeker voor als je pinkers laat instaleren dat ze rekening houden dat je je achterspatborden er nog kunt afhalen voor de luchtfilter te verversen
honda the power of dreams
honda trx400 !
honda trx400 !
Als je er toch regelmatig mee de baan op wil, zou ik toch pinkers monteren. Vooral met de winter voor de deur is het belangrijk dat je zo zichtbaar mogelijk bent in het verkeer.
Je kan wel in 'onveilige' situaties terechtkomen omdat je de pinkers terug vergeet af te zetten, maar als je op een grote baan plots begint te remmen omdat je ergens een straatje in wil is dat even gevaarlijk.
Wat mij betreft: pinkers monteren en eventueel een verklikkerke aansluiten zodat je eraan herinnert wordt wanneer ze pinken. Is een kleine moeite om die gewoonte aan te leren en zoveel veiliger.
Wat de banden betreft: Als je budget het toelaat en je weet wat je wil kan je direct een setje straatrubber aanschaffen, anders kan je wel een tijdje met de standaard bandjes verder. Geeft je de tijd om direct het juiste setje uit te kiezen.
Voor de rest veel succes met je quad.
Je kan wel in 'onveilige' situaties terechtkomen omdat je de pinkers terug vergeet af te zetten, maar als je op een grote baan plots begint te remmen omdat je ergens een straatje in wil is dat even gevaarlijk.
Wat mij betreft: pinkers monteren en eventueel een verklikkerke aansluiten zodat je eraan herinnert wordt wanneer ze pinken. Is een kleine moeite om die gewoonte aan te leren en zoveel veiliger.
Wat de banden betreft: Als je budget het toelaat en je weet wat je wil kan je direct een setje straatrubber aanschaffen, anders kan je wel een tijdje met de standaard bandjes verder. Geeft je de tijd om direct het juiste setje uit te kiezen.
Voor de rest veel succes met je quad.
When going gets tough, the tough get going
-
Ivoman #7
- Quad Expert

- Berichten: 2465
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
- Locatie: gezellig
- Contacteer:
kan je wat meer info geven hieromtrent? Waar dit te vinden. Je kan het misschien ook eens aankaarten in het quadmagazine. lijkt mij zeker geen slecht idee om duidelijk te maken aan 't publiek!Toine schreef:Wat mij betreft: pinkers monteren en eventueel een verklikkerke aansluiten zodat je eraan herinnert wordt wanneer ze pinken. Is een kleine moeite om die gewoonte aan te leren en zoveel veiliger.
Heb je wat meer info?

