YFZ450 Eigenaars - Hoe u YFZ meer HP geven zonder kosten !
YFZ450 Eigenaars - Hoe u YFZ meer HP geven zonder kosten !
Wil je je YFZ450 die extra performance geven , zonder er kosten aan te doen ? Wel dan volgt hier de oplossing . Je wint er ongeveer 5 pk mee ...
Eerst en vooral gaan we eens naar de luchtfilterbehuizing kijken en wat zien we daar ? Juist ! Een heel kleine instroomopening ... Aangezien een nieuwe luchtfilterdeksel 30 € kost kan je rustig met de dremel aan de slag ! Wat ik gedaan heb is een ovaal gat boven de luchtfilterdeksel gesneden en daar een outerwears filter erop geplaatst met een gaatjesrooster ... Ik post hier later foto's van ! Wat je ook kan doen is een setje van 6 uni-vents kopen en deze erin plaatsen , maar persoonlijk slechte ervaringen qwa airflow !
In een volgende fase gaan we eens naar de uitlaat kijken , we merken op dat deze demper net dezelfde is als deze van de raptor ! We draaien de 3 vijzen los en halen het binnenste stuk eraf . We kunnen nu een tube zien met hele fijne gaatjes wat ze de " spark arrestor noemen " . Deze kan verwijderd worden en geeft een betere airflow van 35 a 40 % . Natuurlijk gaat het geluid er ook mee omhoog , maar dit bekom je ook met een aftermaket uitlaat . Schroef nu het binnenste stuk terug op de demper .
Nudat de 2 aanpassingen gemaakt zijn , draait je quad natuurlijk te ARM ! Dus op naar de carburator ! Ik raadt je zowieso aan om er een :
- Main jet van 168 i.p.v 158 in te steken
- Pilot jet van 45 i.p.v 42 erin te steken
- Naald op clip 4 te plaatsen i.p.v 3 of koop een standaard YZ450F ( dirtbike ) naald en plaats deze op clip 4
Voila !
Nu heb je voor weinig of geen geld ( 25 € ) een motor die veel levendiger is en dit met een aanwinst van ongeveer 5 pk !
Eerst en vooral gaan we eens naar de luchtfilterbehuizing kijken en wat zien we daar ? Juist ! Een heel kleine instroomopening ... Aangezien een nieuwe luchtfilterdeksel 30 € kost kan je rustig met de dremel aan de slag ! Wat ik gedaan heb is een ovaal gat boven de luchtfilterdeksel gesneden en daar een outerwears filter erop geplaatst met een gaatjesrooster ... Ik post hier later foto's van ! Wat je ook kan doen is een setje van 6 uni-vents kopen en deze erin plaatsen , maar persoonlijk slechte ervaringen qwa airflow !
In een volgende fase gaan we eens naar de uitlaat kijken , we merken op dat deze demper net dezelfde is als deze van de raptor ! We draaien de 3 vijzen los en halen het binnenste stuk eraf . We kunnen nu een tube zien met hele fijne gaatjes wat ze de " spark arrestor noemen " . Deze kan verwijderd worden en geeft een betere airflow van 35 a 40 % . Natuurlijk gaat het geluid er ook mee omhoog , maar dit bekom je ook met een aftermaket uitlaat . Schroef nu het binnenste stuk terug op de demper .
Nudat de 2 aanpassingen gemaakt zijn , draait je quad natuurlijk te ARM ! Dus op naar de carburator ! Ik raadt je zowieso aan om er een :
- Main jet van 168 i.p.v 158 in te steken
- Pilot jet van 45 i.p.v 42 erin te steken
- Naald op clip 4 te plaatsen i.p.v 3 of koop een standaard YZ450F ( dirtbike ) naald en plaats deze op clip 4
Voila !
Nu heb je voor weinig of geen geld ( 25 € ) een motor die veel levendiger is en dit met een aanwinst van ongeveer 5 pk !
- Rocky
- Quadrider
- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Ja, ik spreek uit ervaring :
Als hij te arm afgesteld staat loopt ie op een keer vast, en kan je hem laten boren.
Als hij te arm afgesteld staat loopt ie op een keer vast, en kan je hem laten boren.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
hiervoor toch wel he:B@ckBone schreef:Fré , dat roostertje gaat het echt nie maken als je al gerejet hebt . Maar wil je echt een goede flow , dan ga je voor de k&n oplossing met billet ring !zorg ervoor dat je rejet, anders draait hij slecht (kan zelfs schadelijke gevolgen hebben)
mx jake schreef: ... en het deksel van de luchtbak gehaald
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 238
- Lid geworden op: ma 24 nov, 2003 18:19
- Locatie: Zandvoort, Nederland!
- Contacteer:
ik vat er eigenlijk geen hol van van die luchtfilter..
bij mijn badger zit er een zwarte kap(helemaal dicht) voorop, nou daarachter zit zo'n lucht inlaat. dus als ik nou die kap weg haal, staat hij vrij met filter, gaat ie dan sneller ofzo..
ik denk dat ik het niet egt heb begrepen...wahha lach me uit
bij mijn badger zit er een zwarte kap(helemaal dicht) voorop, nou daarachter zit zo'n lucht inlaat. dus als ik nou die kap weg haal, staat hij vrij met filter, gaat ie dan sneller ofzo..
ik denk dat ik het niet egt heb begrepen...wahha lach me uit
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Ik heb andere nokkenas, K&N filter en Yoshi uitlaat gestoken en start gewoon niet meer ! Zo arm staat ie. Vandaag naar Fredriks om op de rollen te zetten en caburator te regelen en mijn baby is klaar ! Enkel de achtas moet nog veranderd worden en de vering geregeld. Wie weet koop ik nog wel eens bredere voorarmen.Rocky schreef:Ja, ik spreek uit ervaring :
Als hij te arm afgesteld staat loopt ie op een keer vast, en kan je hem laten boren.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team