ik gok op een urban legendtuumke schreef:Dat hebben ze mij van kleins af aan geleerd dat dat niet mocht, waarom precies weet ik ook niet
quad smeren
-
Fré
- Quad Expert

Veel kan het probleem zijn, en dat is geen echt goed nieuws als het daadwerkelijk schilfers zijn.stevo schreef:ik heb hele kleine braampjesin mijne oliefilter zitten ,wat kan hier mijn probleem zijn
Ververs eens van olie, en controleer de oude olie op stukken.
Dan is er al een grote hoeveelheid van die brokjes uit, want die kunnen schadelijk zijn voor oa de lagers.
Het kan van vanalles daarbinnen afkomstig zijn, als het maar hele hele kleine haartjes zijn (bvb na rodage) dan is het ok, anders niet.
Schakelt hij de laatste tijd slecht, draait ie minder, rijdt ie minder, of maakt ie een geluid tijdens het rijden (bvb in een bepaalde versnelling)?
Goed luisteren is de boodschap.
White LTZ-450 - powered by MSD -
hij rijdt nie al te goei zegt em, daarom da ik zeker al de cilinder open zou doen aangezien het occasie quad is en dit kunt ge nooit vertrouwen zeker als het gaat over de YFZ want die cilinders gaan maar tientallen uren mee. Hoeveel just weet ik niet. Dit gaan andere forumleden wel weten te zeggen.
Ge hebt dus wa werk aan de winkel.
Olie check volgens fre zou ik ook direct doen en kijken of er gruis metaal in zit of wreed metalique achtige olie ziet.
Ge hebt dus wa werk aan de winkel.
Olie check volgens fre zou ik ook direct doen en kijken of er gruis metaal in zit of wreed metalique achtige olie ziet.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
Hij rijd nog altijd perfect en het is eene vonkel nieuwe raptor 350 2 maand oud en 2500 km heeft eerste smereng bij jumping jet gekregen en aangzien deze op verlof zijn heb ik het zelf gedaan,wat de schilfers betreft het zijn juist beletjes van alu en er zitten er ook een paar helekleine bruine tussen,ik weet dus echt niet wat het kan zijn,gek heb ik er nooit mee ge daan want ik rij alleen maar baan .
-
Fré
- Quad Expert

Mja, schilfers lijken me nooit echt gezond, maar om voor een randgevalletje nu ineens het hele blok open te gooien vind ik redelijk extreem.
Wat ik zou doen is het volgende: doe nog eens een ritje of 2, ververs en controleer olie. Als het niet verergert dan lijkt het me wel ok.
Wat ik hoop is dat het schilfertjes zijn die nog van de productie van de motor zijn, en niet door schade.
Wat ik zou doen is het volgende: doe nog eens een ritje of 2, ververs en controleer olie. Als het niet verergert dan lijkt het me wel ok.
Wat ik hoop is dat het schilfertjes zijn die nog van de productie van de motor zijn, en niet door schade.
White LTZ-450 - powered by MSD -