verbruik van een utility
verbruik van een utility
als ik de zoekfunctie gebruik om iets te weten te komen over het verbruk vind ik wel iets maar ik vind ook dat er veel rond de pot word gedraaid.
zo kom ik verbruik tegen van 10 tot 20 liter???
wie kan er mij nu eens duidelijk zeggen wat zo'n ding verbruikt??
ik heb interesse voor een 600cc of meer maar ligt het verbruik van een
-600cc dan lager??
en wie kan er mij vertellen welke 4x4 kan ingeschreven worden als moto (met motoplaat dus)?? want landbouwvoertuig heeft toch enkele beperkingen of vergis ik mij daar in??
tony
zo kom ik verbruik tegen van 10 tot 20 liter???
wie kan er mij nu eens duidelijk zeggen wat zo'n ding verbruikt??
ik heb interesse voor een 600cc of meer maar ligt het verbruik van een
-600cc dan lager??
en wie kan er mij vertellen welke 4x4 kan ingeschreven worden als moto (met motoplaat dus)?? want landbouwvoertuig heeft toch enkele beperkingen of vergis ik mij daar in??
tony
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
-
- Toeschouwer
- Berichten: 49
- Lid geworden op: vr 09 sep, 2005 21:57
- Locatie: Ninove
Enkel voordelen:en wie kan er mij vertellen welke 4x4 kan ingeschreven worden als moto (met motoplaat dus)?? want landbouwvoertuig heeft toch enkele beperkingen of vergis ik mij daar in??
-veel goedkoper (verzekering onder andere)
-vanaf 16
-en als je 18 en B rijbewijs hebt: overal rijden (behalve autostrade natuurlijk) aan de snelheid die er mag gereden worden.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
hoi tony
ik rij met een kymco urban quad van 250 cc, hij verbruikt zo een 5 a 6 l / 100 km, afhankelijk van je rijgedrag.
Ik zou personlijk niet dadelijk voor een 600 cc gaan, je mag er niet mee op de autostrade dus 90 km/u is meer dan voldoende, trouwens zal een 660 cc tellende grizzly de kaap van 90 ook niet overschreiden (de standaard versie). utility Quads zijn gemaakt voor de kracht en niet voor de snelheid, bij standaard toepassingen zal je die brutte kracht helemaal niet nodig hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook wel flippen op een 600+ cc'er alleen heb ik er de extra aankoopprijs en de jaarlijkse extra verzekeringskosten niet voor over ( deze zijn aanzienlijk duurder, tenzij je 30+ bent of/en ook een auto meeverzekerd en/of 5 jaar accidentloos rijd en/of ..... ) .
met mijn 250 cc tellend automaatje is het goedkoop en leuk rijden op de weg en off-road en je buldert niet dadelijk alle beesten weg in de bossen, Je moet er natuurlijk niet mee gaan proberen te zwemmen he, dan ben je beter af met een bootje .
alle is mijn mening he maar ieder zijn ding natuurlijk.........
groetjes
ik rij met een kymco urban quad van 250 cc, hij verbruikt zo een 5 a 6 l / 100 km, afhankelijk van je rijgedrag.
Ik zou personlijk niet dadelijk voor een 600 cc gaan, je mag er niet mee op de autostrade dus 90 km/u is meer dan voldoende, trouwens zal een 660 cc tellende grizzly de kaap van 90 ook niet overschreiden (de standaard versie). utility Quads zijn gemaakt voor de kracht en niet voor de snelheid, bij standaard toepassingen zal je die brutte kracht helemaal niet nodig hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook wel flippen op een 600+ cc'er alleen heb ik er de extra aankoopprijs en de jaarlijkse extra verzekeringskosten niet voor over ( deze zijn aanzienlijk duurder, tenzij je 30+ bent of/en ook een auto meeverzekerd en/of 5 jaar accidentloos rijd en/of ..... ) .
met mijn 250 cc tellend automaatje is het goedkoop en leuk rijden op de weg en off-road en je buldert niet dadelijk alle beesten weg in de bossen, Je moet er natuurlijk niet mee gaan proberen te zwemmen he, dan ben je beter af met een bootje .
alle is mijn mening he maar ieder zijn ding natuurlijk.........
groetjes
@ Bramcup, of het nu een 1000 cc of een 100 cc is, kostprijs van een verzekering van een landbouwvoertuig is hetzelfde.
En je gaat niet veel minder dieren wegjagen met je 250 hoor, de meeste springen al voor een wandelaar weg.
En je gaat niet veel minder dieren wegjagen met je 250 hoor, de meeste springen al voor een wandelaar weg.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
, mijn fout
ok maar ik denk wel dat er wordt begrepen wat ik wil zeggen.
wil trouwens de 4x4 rijders niet op de tenen trappen he, ben nu 25 jaar, denk dat als ik 40 ben of zo ( meer geld en zekerheden, alle da hopen we dan toch ) ook wel met zo een ding zal rondbollen, probeer alleen een nuchtere mening te geven over verbruik van 10 l / 100 km, da is evenveel als mijne auto!
ok maar ik denk wel dat er wordt begrepen wat ik wil zeggen.
wil trouwens de 4x4 rijders niet op de tenen trappen he, ben nu 25 jaar, denk dat als ik 40 ben of zo ( meer geld en zekerheden, alle da hopen we dan toch ) ook wel met zo een ding zal rondbollen, probeer alleen een nuchtere mening te geven over verbruik van 10 l / 100 km, da is evenveel als mijne auto!
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 122
- Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
- Locatie: Aan de rand van de beschaving
Mijne Brute Force verbruikt dik 12 liter maar is dan ook een 750 cc met 2 cilinders.
En ja wat is veel verbruiken???
Ik zeg maar zo een hobby mag geld kosten dus dan heb ik het er wel voor over.
En B.T.W. mijne vorige Off-road jeep ( Nissan Patrol GR 2.8 tdi) had een normaal verbruik van +/-35 liter mazout.
Dus dan rijd ik nu wel heel zuinig.
En het verbruik hangt altijd van je zelf af.
Hoever duw je de gas in en waar???
En ik heb gekozen voor brute kracht dus hij zal dan ook wa meer verbruiken dan een 250 cc.
En ja wat is veel verbruiken???
Ik zeg maar zo een hobby mag geld kosten dus dan heb ik het er wel voor over.
En B.T.W. mijne vorige Off-road jeep ( Nissan Patrol GR 2.8 tdi) had een normaal verbruik van +/-35 liter mazout.
Dus dan rijd ik nu wel heel zuinig.
En het verbruik hangt altijd van je zelf af.
Hoever duw je de gas in en waar???
En ik heb gekozen voor brute kracht dus hij zal dan ook wa meer verbruiken dan een 250 cc.
Can-am Outlander 650
Belgium's Toughest Atv Team
Belgium's Toughest Atv Team