tuning luchtfilterdeksel
tuning luchtfilterdeksel
bestaat er eigenlijk iets om je orgineel deksel aantpassen zodat je meer lucht binnen krijgt
bvb uitboren en filterroostertjes inklikken of zoiets
bvb uitboren en filterroostertjes inklikken of zoiets
-
- Quad Expert
benodigdheden:
- dremel, frees of een vijl en geduld
- boor
- luchtfilterdeksel
- 8 boutjes en borgmoertjes en 16 vlootjes
- 15x15 cm verluchtingsroostertje
dat roostertje haal je uit de Stalen Greep in Tielt, alsook de boutjes en borgmoeren.
- Pas dat roostertje op je luchtfilterdeksel (ongeveer centraal).
- Frees het plastiek van je deksel net onder de verluchtingssleufjes weg, terwijl je die goot die aan het deksel hangt laat hangen (voor water: dan valt het niet direct op je filter)
- boor gaatjes in het roostertje, en ook in je luchtfilterdeksel.
- neem boutjes en borgmoertjes en vijs vast
mijn sleufjes staan in de richting zoals op de foto voor beste aanzuigresultaat, mijn snorklebaffle is ook verwijderd.
Over die filterroostertjes zoals hierboven: kgeloof niet dat dat genoeg lucht zal doorlaten om een merkbaar verschil te geven.
Van een dubbele filter (bvb powerlid, die schuimroostertjes van hierboven, ...) denk ik het volgende: dubbel kuiswerk.
een goed geöliede filter zou moeten volstaan. Hij zal sneller vuil worden, dat wel, maar dat valt goed mee.
Wil je dan toch nog met dit roostertje zoals op de foto dubbel filteren, neem dan een lapje schuimrubber en vijs het mee vast onder dat roostertje.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Expert
Ja snorkelgat is open. Ttz, de snorkel hangt er nog aan, maar dat sifonneke op het einde is eraf.
ivm rit: wel in de toekomst zal ik niet veel thuis zijn in de normale weekends, wel tussen het werken door (normaalgezien 2 maand weg, 1 maand thuis). Dus dan horen we wel van mekaar!
ivm rit: wel in de toekomst zal ik niet veel thuis zijn in de normale weekends, wel tussen het werken door (normaalgezien 2 maand weg, 1 maand thuis). Dus dan horen we wel van mekaar!
White LTZ-450 - powered by MSD -
tuning luchtfilter
je kan het ook zo dan http://img482.imageshack.us/img482/2870 ... 0235nh.jpg