*** PROJECT 440EX ***
*** PROJECT 440EX ***
Aangezien er zulke leuke projectjes lopen de laatste tijd ga ik lekker meedoen
In dit project kun je volgen wat er nodig is om van een gare Honda een racemonster te maken
Verslag zal uiteraard incl foto's en verslagen zijn, plus de ervaringen die ik krijg met diverse winkels/onderdelen.
Als eindresultaat hoop ik een Honda te hebben die EN snel is EN betrouwbaar. (met de nadruk op het laatste )
Wat staat er zoal in de planning:
Ten eerste het blok.
Dit zal totaal uit elkaar gegooid worden waarbij alles vervangen wordt wat slecht is of waar twijfel over bestaat.
Dan zal het geheel opgebouwd worden met nieuwe onderdelen waaronder een 440cc kit, HRC nokkenas, K&N-filter, etc etc.
Ten tweede, het frame.
Dit zal gepowdercoat worden alsook voorzien van nieuwe lagers en fatsoenlijke verlichting. (geen tennisbaanlampen maar wel goed werkende voor- en achterverlichting )
Het geheel zit nu nog in de planningsfase, ik heb nog niets concreet besteld. Ik ben nog even de haalbaarheid aan het bekijken, en daarna ga ik van start.
Alle hulp is welkom! (zal veel hulp nodig hebben)
In dit project kun je volgen wat er nodig is om van een gare Honda een racemonster te maken
Verslag zal uiteraard incl foto's en verslagen zijn, plus de ervaringen die ik krijg met diverse winkels/onderdelen.
Als eindresultaat hoop ik een Honda te hebben die EN snel is EN betrouwbaar. (met de nadruk op het laatste )
Wat staat er zoal in de planning:
Ten eerste het blok.
Dit zal totaal uit elkaar gegooid worden waarbij alles vervangen wordt wat slecht is of waar twijfel over bestaat.
Dan zal het geheel opgebouwd worden met nieuwe onderdelen waaronder een 440cc kit, HRC nokkenas, K&N-filter, etc etc.
Ten tweede, het frame.
Dit zal gepowdercoat worden alsook voorzien van nieuwe lagers en fatsoenlijke verlichting. (geen tennisbaanlampen maar wel goed werkende voor- en achterverlichting )
Het geheel zit nu nog in de planningsfase, ik heb nog niets concreet besteld. Ik ben nog even de haalbaarheid aan het bekijken, en daarna ga ik van start.
Alle hulp is welkom! (zal veel hulp nodig hebben)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Verloren geld zou ik zeggen. De kosten die je gaat doen wegen niet op tegen de verkoop en de aankoop van bvb Z400. Voor een volledige 440 kit zit je algauw aan 1000-1500 € zonder werk, dan nog het lakken van je frame, verlichting, en dan nog zal je met een oude quad zitten die minder betrouwbaar is dan de Z400. Trouwens, de kosten die je eraan doet haal je er zeker niet meer uit bij latere verkoop !
Nikolas
Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Niko , daar heb je maar 50 % gelijk in ... kosten haal je er nooit meer uit bij verdere verkoop ! Maar hij is nu stuk en moet toch open ..
Verloren geld zou ik zeggen. De kosten die je gaat doen wegen niet op tegen de verkoop en de aankoop van bvb Z400. Voor een volledige 440 kit zit je algauw aan 1000-1500 € zonder werk, dan nog het lakken van je frame, verlichting, en dan nog zal je met een oude quad zitten die minder betrouwbaar is dan de Z400. Trouwens, de kosten die je eraan doet haal je er zeker niet meer uit bij latere verkoop !
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
ik zou als ik in jouw situatie zit de quad oplappen dat ie weer knap loopt en dan snel verkopen aan iemand die je niet kent
ik weet het het is niet de aller eerlijkste manier om je van de quad te ontdoen maar je bent zelf ook op die manier genaaid
je kan hem ook altijd inruilen dan is de dealer verantwoordelijk voor de quad(en jij hebt hem naar eer en geweten ingeruild en weet niet beter dat hij altijd perfect heeft gelopen)
(wel inruilen bij een dealer ver bij jou vandaan )
ik weet het het is niet de aller eerlijkste manier om je van de quad te ontdoen maar je bent zelf ook op die manier genaaid
je kan hem ook altijd inruilen dan is de dealer verantwoordelijk voor de quad(en jij hebt hem naar eer en geweten ingeruild en weet niet beter dat hij altijd perfect heeft gelopen)
(wel inruilen bij een dealer ver bij jou vandaan )
Als ik mn Honda verkoop, en ik krijg, stel 4500 euro, dan moet ik dus 3500 euro opleggen om een Z te kopen, die dan ook nog opnieuw ingeschreven moet worden en kwa kwaliteit min of meer hetzelfde is als mn Honda.
Als ik mn Honda volledig opknap zodat ik er mee kan blijven rijden ben ik veel goedkoper uit, en heb ik een stuk meer pk's als een standaard Z.
Trouwens kwa betrouwbaarheid moet dit toch goed zitten als ik alle cruciale onderdelen vervang en een 440 kit plaats?
Als ik mn Honda volledig opknap zodat ik er mee kan blijven rijden ben ik veel goedkoper uit, en heb ik een stuk meer pk's als een standaard Z.
Trouwens kwa betrouwbaarheid moet dit toch goed zitten als ik alle cruciale onderdelen vervang en een 440 kit plaats?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
dit heet dan de wet van behoud van miseriehenkie schreef:ik zou als ik in jouw situatie zit de quad oplappen dat ie weer knap loopt en dan snel verkopen aan iemand die je niet kent
ik weet het het is niet de aller eerlijkste manier om je van de quad te ontdoen maar je bent zelf ook op die manier genaaid
Hier ben ik het werkelijk niet mee eens
White LTZ-450 - powered by MSD -
Als er maar 1 kit stuk gaat bij 12h pont du vaux , terwijl johnny simons racing er zo 3 had lopen , moet dit wel goed zitten .
Trouwens kwa betrouwbaarheid moet dit toch goed zitten als ik alle cruciale onderdelen vervang en een 440 kit plaats?
Omdat er een andere sleeve bij steekt maak je dit betrouwbaar , terwijl een 426 kit je blok onbetrouwbaar maakt omdat de cilinderwand te dun wordt !
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
ik zou het zo doen zonder erbij te knipperen met m'n ogenFré schreef:dit heet dan de wet van behoud van miseriehenkie schreef:ik zou als ik in jouw situatie zit de quad oplappen dat ie weer knap loopt en dan snel verkopen aan iemand die je niet kent
ik weet het het is niet de aller eerlijkste manier om je van de quad te ontdoen maar je bent zelf ook op die manier genaaid
Hier ben ik het werkelijk niet mee eens
als ik een "slechte" quad had gekocht en al zoveel ellende zou hebben gehad dan zou ik hem als het met repareren de spuigaten uitliep verkopen of inruilen dan is het de beurt voor een ander om eens "lekker"te gaan sleutelen
dus fre koop nooit een quad van mij want je weet maar nooit
maar teun ik wens je veel geluk en succes met het updaten van je honda
en als ik je op wat voor manier ook van dienst kan zijn dan hoor ik het graag
Je hebt een PM met mijn rekeningnummer.henkie schreef: maar teun ik wens je veel geluk en succes met het updaten van je honda
en als ik je op wat voor manier ook van dienst kan zijn dan hoor ik het graag
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrunner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51