Honda 440 kit?
Honda 440 kit?
Hoe betrouwbaar is een Honda 440 kit?
Iemand ervaring hiermee?
Iemand ervaring hiermee?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Er stond een heel verhaal over op www.sportquad.com
http://www.off-road.com/atv/400ex/index.html
In het lijstje aan de rechter kant staat iets over big bore kit, daar staat vanalles over 440EX
http://www.off-road.com/atv/projects/40 ... index.html
http://www.off-road.com/atv/projects/40 ... part2.html
http://www.off-road.com/atv/400ex/index.html
In het lijstje aan de rechter kant staat iets over big bore kit, daar staat vanalles over 440EX
http://www.off-road.com/atv/projects/40 ... index.html
http://www.off-road.com/atv/projects/40 ... part2.html
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
-
- Quadrunner
- Contacteer:
-
- Quad Expert
waarom?QUADRIVEM schreef:naar het schijnt niet betrouwbaar,beter een 426,heb ik gelezen
is de 426 een stroker kit? de 440 een combinatie van stroker en big-bore? Enkel big bore? Kenny zei dat de 440 een nieuwe sleeve inhoudt. Lijkt me idd geen slecht id.
mbt tot betrouwbaarheid in het algemeen denk ik: hoe meer cc's je van je 400 maakt, hoe meer vermogen, en dus ook hoe meer warmteontwikkeling. Zolang je niet overdrijft en in de veilige marge blijft is het imho wel ok, desalniettemin zal je motor meer gekoeld (moeten) worden wil ie dezelfde werkingstemperatuur behouden als vroeger.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quadrunner
- Contacteer:
-
- Quad Expert
dan zitten we hier ideaal om te weten te komen hoe en waaromQUADRIVEM schreef:ik heb eens gelezen in het boekje van de modderberen bij het tunen van een honda dat ze voor de 426 zijn gegaan omdat de 440 onbetrouwbaar was
![Cool 8)](./images/smilies/icon_mega.gif)
nee wacht, teun zal eerst lid moeten worden van de modderberen eer ze het vertellen
![Schater Lachen :lol:](./images/smilies/icon_schater.gif)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ik heb gehoord dat de 426 een overbore is (dus je boort dan de sleeve uit neem ik aan). Daardoor wordt de wand van de sleeve dunner. Als je een 440 plaatst gaat de sleeve eruit, wordt de cilinder uitgeboord, en komt er een grotere sleeve in met een wand die even dik is als standaard. Dit komt de betrouwbaarheid/koeling ten goede.
Ik neem aan dat als je de compressie niet te hoog maakt (10.8:1) het blok niet veel warmer zal worden als standaard en je ook gewoon op normale benzine kunt blijven rijden.
Dit is tenminste wat ik gehoord heb en ik hoop op bevestiging![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
Ik neem aan dat als je de compressie niet te hoog maakt (10.8:1) het blok niet veel warmer zal worden als standaard en je ook gewoon op normale benzine kunt blijven rijden.
Dit is tenminste wat ik gehoord heb en ik hoop op bevestiging
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Teunie, als je een betrouwbare quad wil, blijf dan af van die 440 kit. Spaar je geld en ruil je EX in, desnoods voor een betrouwbare 400 EX.
Had je trouwens die van mij niet beter gekocht ipv bij Barbaix te gaan ? De mijne was tip top in orde, mooie uitlaat eronder en blok nog nooit open geweest...
Echt Teunie, blijf van die kit af, hou je 400 draaiende tot je de centen hebt voor een Z400. Het wordt even doorbijten maar achteraf ga je me wel gelijk geven. Je hebt nu al meer gesleuteld dan gereden met je 400, begin je het niet stilaan moe te worden ?
PS Als je wil kan ik je morgen een kit verkopen, maar doe het liever niet.
Nikolas
Had je trouwens die van mij niet beter gekocht ipv bij Barbaix te gaan ? De mijne was tip top in orde, mooie uitlaat eronder en blok nog nooit open geweest...
Echt Teunie, blijf van die kit af, hou je 400 draaiende tot je de centen hebt voor een Z400. Het wordt even doorbijten maar achteraf ga je me wel gelijk geven. Je hebt nu al meer gesleuteld dan gereden met je 400, begin je het niet stilaan moe te worden ?
PS Als je wil kan ik je morgen een kit verkopen, maar doe het liever niet.
Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ben het sleutelen inderdaad een beetje moe maar ik besef wel dat het enige wat ik tot nu toe gedaan heb het oplossen van het gevolg was en niet het oplossen van het probleem (dit zit dieper in het blok).
Ik had graag jouw quad gekocht, als er originele papieren bij waren. Dat staat bij mij nog altijd op eerste plaats.
Deze rijdende houden tot ik een Z kan kopen is geen optie, aangezien de koppakking er nu al voor de 3de keer uit ligt.
Ik heb helaas ook geen 4000 euro over die ik bij kan leggen om een Z te kopen, dus ook dat is geen optie.
Wat ik wel met moeite bij elkaar kan schrapen is een 2000 euro die ik kan gebruiken om mijn blok op te knappen.
Waarmee ik terugkom op de betrouwbaarheid van de 440 kit. Is deze echt zo onbetrouwbaar?
Ik had graag jouw quad gekocht, als er originele papieren bij waren. Dat staat bij mij nog altijd op eerste plaats.
Deze rijdende houden tot ik een Z kan kopen is geen optie, aangezien de koppakking er nu al voor de 3de keer uit ligt.
Ik heb helaas ook geen 4000 euro over die ik bij kan leggen om een Z te kopen, dus ook dat is geen optie.
Wat ik wel met moeite bij elkaar kan schrapen is een 2000 euro die ik kan gebruiken om mijn blok op te knappen.
Waarmee ik terugkom op de betrouwbaarheid van de 440 kit. Is deze echt zo onbetrouwbaar?
@ fré :
En trouwens dat was mijn vorige honda die in dat boekje stond ! Dus ik weet waarover ik spreek . Ik heb die honda 3 jaar gehad .
416 is betrouwbaar
426 is NOOIT betrouwbaar genoeg , maar als je weet dat je na 1 jaar je motorblok toch opendoet , daaromheb ik daarvoor gekozen .
440 kit is betrouwbaar , maar het moet 100 % goed gedaan worden . Trouwens teun rijdt ook geen pont du vaux hé![Knikkende Duivel :twisted:](./images/smilies/icon_devil_knik.gif)
Warmteontwikkeling gaat meer zijn , maar je moet alleen je olie wat vaker vervangen ..ongeveer om de 5 a 7 tankbeurten ....mbt tot betrouwbaarheid in het algemeen denk ik: hoe meer cc's je van je 400 maakt, hoe meer vermogen, en dus ook hoe meer warmteontwikkeling. Zolang je niet overdrijft en in de veilige marge blijft is het imho wel ok, desalniettemin zal je motor meer gekoeld (moeten) worden wil ie dezelfde werkingstemperatuur behouden als vroeger.
Neen dat kan je niet ! Omdat een 400ex luchtgekoeld is ! Anders moet je echt op afgas gaan rijden !je kan al zeker tot 11.2 gaan, daar zitten de Z's
En trouwens dat was mijn vorige honda die in dat boekje stond ! Dus ik weet waarover ik spreek . Ik heb die honda 3 jaar gehad .
416 is betrouwbaar
426 is NOOIT betrouwbaar genoeg , maar als je weet dat je na 1 jaar je motorblok toch opendoet , daaromheb ik daarvoor gekozen .
440 kit is betrouwbaar , maar het moet 100 % goed gedaan worden . Trouwens teun rijdt ook geen pont du vaux hé
![Knikkende Duivel :twisted:](./images/smilies/icon_devil_knik.gif)
-
- Quadrunner