Vandaag YFZ450 afgesteld bij Ruud Fredriks
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Vandaag YFZ450 afgesteld bij Ruud Fredriks
Vanmorgen naar Ruud Fredriks gereden voor de afstelling van mijn YFZ450. Via de nieuwe tunnel in Terneuzen is de rit ingekort tot 1,5 uur, dus is nog net te doen.
Doordat ik andere nokkenas, K&N filter en Yoshi full exhaust gemonteerd had kreeg ik de quad niet meer gestart. Na wat proberen en veelvuldig gebruik van Startpilot toch gestart gekregen. Bij de eerste run bleek duidelijk dat ie te arm stond. Na wat testen (6 keer carburator uit en in gehaald...) kwamen we tot volgende afstelling : Main 172 Pilot 45 YZ naald clip 3 en 2,5 toer uitgedraaid. De beste run was 47,8 Pk op de achterwielen, maar hebben iets armer gezet zodat het verbruik minder is en zo kan in endurance langer gereden worden. Uiteindelijk komen we uit op 46,6 Pk topvermogen met een koppel van 44,1.
Vervolgens nog wat getest met de TEC demper kit voor de Yoshi. Door iets lager te gaan dan optimaal qua afstelling is het doenbaar om te "cruisen" met de grootste demper. Je verliest wel een pak koppel, tot 42,9 maar voor op de baan te rijden en in de zomer langs kust te rijden heb je dat piekvermogen niet nodig en stoor je de mensen minder.
Het is wel gebleken dat het deksel er absoluut af moet, ook met de 6 univents die erin zitten. Daarom hoop ik dat de powerlid voor YFZ er zo rap mogelijk komt, zo is je filter (en dus ook motor) toch nog beter beschermd. Nu ik heb gezien dat de powerlid geleverd wordt met precharger zal het trouwens ook doenbaar zijn om hiermee in natte en modderige omstandigheden te rijden. Precharger houdt heel wat water tegen, enkel als het er constant op loopt (onder de kraan bvb) gaat het erdoor.
Mijn bommetje is intussen klaar voor de echte test van zaterdag in Duinkerke !
Doordat ik andere nokkenas, K&N filter en Yoshi full exhaust gemonteerd had kreeg ik de quad niet meer gestart. Na wat proberen en veelvuldig gebruik van Startpilot toch gestart gekregen. Bij de eerste run bleek duidelijk dat ie te arm stond. Na wat testen (6 keer carburator uit en in gehaald...) kwamen we tot volgende afstelling : Main 172 Pilot 45 YZ naald clip 3 en 2,5 toer uitgedraaid. De beste run was 47,8 Pk op de achterwielen, maar hebben iets armer gezet zodat het verbruik minder is en zo kan in endurance langer gereden worden. Uiteindelijk komen we uit op 46,6 Pk topvermogen met een koppel van 44,1.
Vervolgens nog wat getest met de TEC demper kit voor de Yoshi. Door iets lager te gaan dan optimaal qua afstelling is het doenbaar om te "cruisen" met de grootste demper. Je verliest wel een pak koppel, tot 42,9 maar voor op de baan te rijden en in de zomer langs kust te rijden heb je dat piekvermogen niet nodig en stoor je de mensen minder.
Het is wel gebleken dat het deksel er absoluut af moet, ook met de 6 univents die erin zitten. Daarom hoop ik dat de powerlid voor YFZ er zo rap mogelijk komt, zo is je filter (en dus ook motor) toch nog beter beschermd. Nu ik heb gezien dat de powerlid geleverd wordt met precharger zal het trouwens ook doenbaar zijn om hiermee in natte en modderige omstandigheden te rijden. Precharger houdt heel wat water tegen, enkel als het er constant op loopt (onder de kraan bvb) gaat het erdoor.
Mijn bommetje is intussen klaar voor de echte test van zaterdag in Duinkerke !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Kostte 100 € plus een paar eurotjes voor de sproeiertjes, maar is wel een voordeelprijs wegens goede klant denkt ik.
Nikolas
Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Zaterdag gaan testen in Duinkerke.
De quad heeft een gigantisch koppel ! Het parcours lag enorm zwaar met enorme bulten, verder dan tweede ben ik nergens geraakt, maar afkomen naar eerste was zelden nodig omdat de quad zoveel koppel heeft. Het geluid is ook zalig, nu hoor je tenminste dat er een beest van een motor in zit, geen poesje zoals met de standaard uitlaat.
De Kenda Klaw banden zijn ook zeer goed. Juist goed van grip, niet te veel zoals de echte zandbanden zodat je toch nog kan driften indien nodig (en leuk natuurlijk). Het parcours lag te zwaar om echt te testen in het optrekken en zo en ook de twee mogelijkheden (soft en hard) van de rijrichting van de banden heb ik nog niet getest.
Quad is perfect, ook de stuurdemper is een hele verbetering om de vermoeidheid uit je armen te halen.
Quad is nu OK, nu nog wat werken aan de rijder. Het parcours van 6 km was onmenselijk zwaar, en dat voel ik maandagmorgen bij het opstaan nog steeds. Niet te treuren echter. Morgennamiddag ben ik er terug om terug wat toertjes af te malen. Hopelijk is het wat effen getrokken zodat ik eens ferm gas kan geven...
De quad heeft een gigantisch koppel ! Het parcours lag enorm zwaar met enorme bulten, verder dan tweede ben ik nergens geraakt, maar afkomen naar eerste was zelden nodig omdat de quad zoveel koppel heeft. Het geluid is ook zalig, nu hoor je tenminste dat er een beest van een motor in zit, geen poesje zoals met de standaard uitlaat.
De Kenda Klaw banden zijn ook zeer goed. Juist goed van grip, niet te veel zoals de echte zandbanden zodat je toch nog kan driften indien nodig (en leuk natuurlijk). Het parcours lag te zwaar om echt te testen in het optrekken en zo en ook de twee mogelijkheden (soft en hard) van de rijrichting van de banden heb ik nog niet getest.
Quad is perfect, ook de stuurdemper is een hele verbetering om de vermoeidheid uit je armen te halen.
Quad is nu OK, nu nog wat werken aan de rijder. Het parcours van 6 km was onmenselijk zwaar, en dat voel ik maandagmorgen bij het opstaan nog steeds. Niet te treuren echter. Morgennamiddag ben ik er terug om terug wat toertjes af te malen. Hopelijk is het wat effen getrokken zodat ik eens ferm gas kan geven...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Oh nog wat vergeten vertellen, we zijn ook even gaan testen op een parcours vlak bij het zandparcours waar het echte blubber was. Was van kop tot teen onder de blubber en er waren plassen die wel 30 cm diep waren. De quad zag geen beetje blauw meer, maar bruin !
Pas achteraf besefte ik dat ik aan het rijden was zonder luchtfilterdeksel, dus vreesde ik het ergste te vinden onder mijn zadel. Tot mijn grote verbazing was er geen druppel water of modder in de kamer gekomen. Het zadel past zodanig goed boven de luchtfilterkamer dat er weinig of geen water bij kan.
Dus zelfs zonder powerlid is het prima om zonder te rijden. Wat zijn de ervaring bij andere merken om zonder deksel te rijden ?
Pas achteraf besefte ik dat ik aan het rijden was zonder luchtfilterdeksel, dus vreesde ik het ergste te vinden onder mijn zadel. Tot mijn grote verbazing was er geen druppel water of modder in de kamer gekomen. Het zadel past zodanig goed boven de luchtfilterkamer dat er weinig of geen water bij kan.
Dus zelfs zonder powerlid is het prima om zonder te rijden. Wat zijn de ervaring bij andere merken om zonder deksel te rijden ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
heb je geen foto's?
wat betreft modder onder het zadel, wel die ene keer dat we ook zijn gaan modderen heb ik maar 1 spettertje op het luchtfilterdeksel gezien.
Niet veel, maar al is het enkel maar om een gevoel van veiligheid te creëren zou ik toch voor dat powerlid gaan.
wat betreft modder onder het zadel, wel die ene keer dat we ook zijn gaan modderen heb ik maar 1 spettertje op het luchtfilterdeksel gezien.
Niet veel, maar al is het enkel maar om een gevoel van veiligheid te creëren zou ik toch voor dat powerlid gaan.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Wel euhm ik zou er geen moment durven aan denken om nu zonder luchtfilterdeksel te rijden... Als ik terug kom van een paar uurtjes rijden dan is de quad overal vuil, en echt overal, dus ook onder het zadel. Moest ik in dit weer op de gebruikelijke parcours rijden Zonder deksel, wel dan mag je de filter bij wijze van spreke in het wasmachien steken Bescherming van het zadel is bij mij dus een stuk minder zo te zien
Niko , tot dat besef ben ik gisteren ook gekomen .... Man man man het was vettig ! Maar de outerwears zelfs geen spatje op !Pas achteraf besefte ik dat ik aan het rijden was zonder luchtfilterdeksel, dus vreesde ik het ergste te vinden onder mijn zadel. Tot mijn grote verbazing was er geen druppel water of modder in de kamer gekomen. Het zadel past zodanig goed boven de luchtfilterkamer dat er weinig of geen water bij kan.
ja, ik heb het ook gezien, poederdroogB@ckBone schreef:Niko , tot dat besef ben ik gisteren ook gekomen .... Man man man het was vettig ! Maar de outerwears zelfs geen spatje op !Pas achteraf besefte ik dat ik aan het rijden was zonder luchtfilterdeksel, dus vreesde ik het ergste te vinden onder mijn zadel. Tot mijn grote verbazing was er geen druppel water of modder in de kamer gekomen. Het zadel past zodanig goed boven de luchtfilterkamer dat er weinig of geen water bij kan.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us