DRZ-E pakking (with pictures)

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Ben je zeker dat je toch niet je krukas eens vernieuwd?
Bij mij was dat ook nog allemaal als nieuw en binnen de tolleranties, maar na een paar weken juist uit rodage vast!

Misschien doe ik meer hoge toeren dan jij maar toch...

Ik weet het, t'zijn weer kosten maar als het vast loopt zijn de kosten een beetje hoger :)

oja ik rij ook met de drz-e pakking: 12.3:1 compressie
KFX540
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

krukas vernieuwen? Lagers zou ik misschien doen, maar de volledige krukas niet. Anders stak ik ineens een yoshi kit :mrgreen:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

~JoAcHiM~ schreef:Ben je zeker dat je toch niet je krukas eens vernieuwd?
Bij mij was dat ook nog allemaal als nieuw en binnen de tolleranties, maar na een paar weken juist uit rodage vast!

Misschien doe ik meer hoge toeren dan jij maar toch...

Ik weet het, t'zijn weer kosten maar als het vast loopt zijn de kosten een beetje hoger :)

oja ik rij ook met de drz-e pakking: 12.3:1 compressie
Is echt niet normaal dat die zo snel vastloopt. Dan is er echt wel iets mee gebeurt hoor dit is geen normale slijtage!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

krukas vernieuwen zou ik toch niet direct doen. Der zijn er zoveel met de DRZ motor en nergens maar dan ook nergens lees ik over vervangen van krukas. Volgens mij is er iets foutgelopen. Krukas niet meer recht ofzo?? Dan begint die te alterneren na verloop van tijd en kaboem kapoetskie
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Tuurlijk zijn dat de rollementen. Weet niet goed wat er allemaal onder "krukas" verstaan wordt.

En al dat van abnormaal of scheef of kweetniewat. Alles was heel normaal en recht tot dat het vastliep.

Nog nooit gehoord van de 450's die aan de krukas vastlopen door wat te veel in hoge toeren te rijden op baan.
Ken er vele, en ook kfx'n.

niet normaal dat 'ie zo snel vastloopt'?
Mijn quad is al ruim 2 jaar en heeft al heel wat lastige kilometertjes gehad. :) Motor is nu wel half vernieuwd. En de boite ziet er nog zeer goe uit.

Het heeft iets te maken met warmte en de beele (dialect) zet zich in korte tijd helemaal vast. Je voelt zo de pk'tjes verdwijnen.
Dus een goeie tip: als hij begint raar te doen en vermogen verliezen, zet hem dan zo rap mogelijk af om erger te voorkomen.
KFX540
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

krukas:
Afbeelding

drijfstang
Afbeelding
White LTZ-450 - powered by MSD -
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

ok danku fré.
Zo te zien was de krukas vervangen een beetje overkill :)

De drijfstang was vastgelopen. Dat was het. Alles was ook grondig gecontroleerd geweest en was binnen tollerantie. Heb heel goed mijn motor ingereden en een week nadat hij ingereden was reed ik weer hoge toeren en was het opeens prijs. De drijfstang begint zich vast te zetten en door de hevige wamteontwikkeling blokkeert ze opeens. Gelukkig was er zo goed als niks aan mijn cilinder...
KFX540
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

aaah, nu komt da duidelijk :lol:
ik denk dat het nog niet nodig is om mijn lagers te vervangen. Ik rij toch heel wat minder op hoge toeren. Zal iets zijn voor volgend jaar denk ik en dan nog.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie