nokkenassen Z400
goede site Fré waar heb je die gevonden
Toch spijtig dat ze Z-400 niet standaard zoals de drz-400E hebben gezet. Dan had je standaard een moordmachine
Naar ik gelezen heb heeft de drz-400E in de 40pk. Wel na aanpassen van de airbox.
Dus Hans met met deze mods ga je Teunie waarschijnlijk een stuk achter laten en het zal een heel betrouwbaar motorblok blijven.
Maar Teunie gaat daar verandering inbrengen met zijn 440 kit, als ik wat info vind voor jouw Teunie laat ik het hier weten.
Toch spijtig dat ze Z-400 niet standaard zoals de drz-400E hebben gezet. Dan had je standaard een moordmachine
Naar ik gelezen heb heeft de drz-400E in de 40pk. Wel na aanpassen van de airbox.
Dus Hans met met deze mods ga je Teunie waarschijnlijk een stuk achter laten en het zal een heel betrouwbaar motorblok blijven.
Maar Teunie gaat daar verandering inbrengen met zijn 440 kit, als ik wat info vind voor jouw Teunie laat ik het hier weten.
hier had ik het gelezen. De DRZ-400E zou 48PK hebben .
Ik weet natuurlijk niet of deze gegevens kloppen.
http://user.online.be/~oll09067/archives/a_end2.html
Ik weet natuurlijk niet of deze gegevens kloppen.
http://user.online.be/~oll09067/archives/a_end2.html
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ttz, tis niet de koppakking, maar de base gasket (vanonder).
Bij de z400/drz-s is die dikker, bijgevolg, de cilinder staat hoger zodat de zuiger minder hoog (diep) in de cilinder schuift.
Als je die nu vervangt door een dunnere base gasket (zoals die van de drz-e), dan komt de cilinder verder (dieper) over de zuiger, zodat de "schadelijke cilinderruimte" kleiner wordt. En zo krijg je dus een hogere compressie. Van 11.2 naar 12.1
En dat betekent iets meer vermogen. Hoeveel weet ik niet, men zegt iets van een 1 à 2 pk.
Bij de z400/drz-s is die dikker, bijgevolg, de cilinder staat hoger zodat de zuiger minder hoog (diep) in de cilinder schuift.
Als je die nu vervangt door een dunnere base gasket (zoals die van de drz-e), dan komt de cilinder verder (dieper) over de zuiger, zodat de "schadelijke cilinderruimte" kleiner wordt. En zo krijg je dus een hogere compressie. Van 11.2 naar 12.1
En dat betekent iets meer vermogen. Hoeveel weet ik niet, men zegt iets van een 1 à 2 pk.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Kenny heeft een curve van GYTR waar het verschil ts hogedrukpiston en gewone opstaat en het is echt minimaal, dus voor het risico zou ik dus niet kiezen voor hogedruk. Met hogedrukpiston heb je veel meer kans op olieverbruik.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
dat zou idd kunnen, jammer genoeg, want tis zo'n goedkope mod he.
kbegrijp wel dat er een verhoogd risico is, maar objectief gezien is het risico blijkbaar aan de kleine kant, aangezien bartie zegt dat de drz-e motor zo betrouwbaar is.
Kheb overtijd met enkele mensen gepm'd ivm die gasket en andere drz-e mods, en geen enkele heeft de verhoogde compressie gedyno'ed (niet verwonderlijk), maar ze zeggen dat het toch een kletsje koppel bijgeeft, vooral in de lage toeren.
Stuur me anders es die GYTR curve door moest je es tijd hebben, altijd interessant.
Hoewel ik geen flauw id heb van wat GYTR is
kbegrijp wel dat er een verhoogd risico is, maar objectief gezien is het risico blijkbaar aan de kleine kant, aangezien bartie zegt dat de drz-e motor zo betrouwbaar is.
Kheb overtijd met enkele mensen gepm'd ivm die gasket en andere drz-e mods, en geen enkele heeft de verhoogde compressie gedyno'ed (niet verwonderlijk), maar ze zeggen dat het toch een kletsje koppel bijgeeft, vooral in de lage toeren.
Stuur me anders es die GYTR curve door moest je es tijd hebben, altijd interessant.
Hoewel ik geen flauw id heb van wat GYTR is
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Genuine Yamaha Technology Racing, de racing onderdelen lijn van Yamaha, beetje zoals HRC bij Honda.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
als ik het zo goed begrijp, heb je een hoop pk's meer voor ongeveer 400euro...
cams kosten 350 totaal, nog altijd even betrouwbaar, en die gasket set kost 40euro, ook nog altijd even betrouwbaar... kan het nog beter
cams kosten 350 totaal, nog altijd even betrouwbaar, en die gasket set kost 40euro, ook nog altijd even betrouwbaar... kan het nog beter
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Dat klopt, maar kben ook nog aant denken over wat Nikolas zei over die verhoging van compressie.
Bartie, wat denk jij? Zou het de moeite zijn?
Ik denk dat de beste oplossing is (maar ook diegene met het meeste werk):
Rij met je quad, goed voelen hoe hij rijdt en onthouden.
Koop die gasket, monteer ze (-> redelijk wat werk).
Rij weer met je quad, weer goed voelen en vergelijken met daarnet.
En dan beslis je. Is die gasket het waard?
Hoogstwaarschijnlijk wel, er rijden er veel rond met een 12.1:1 compressie zonder probs, in de z400 motor.
Denk er wel aan: koop je een drz-e moto, dan zit je met een heel betrouwbare motor.
En een DRZ/LTZ met dunnere gasket en andere carb en cams en cdi is diezelfde betrouwbare motor.
Blijkbaar is alles op een dergelijk hoge compressie berekend.
En het is een enorm goedkope mod.
It's up to you Hans, ik doe het zeker als ik de tijd en de centjes ervoor heb.
Bartie, wat denk jij? Zou het de moeite zijn?
Ik denk dat de beste oplossing is (maar ook diegene met het meeste werk):
Rij met je quad, goed voelen hoe hij rijdt en onthouden.
Koop die gasket, monteer ze (-> redelijk wat werk).
Rij weer met je quad, weer goed voelen en vergelijken met daarnet.
En dan beslis je. Is die gasket het waard?
Hoogstwaarschijnlijk wel, er rijden er veel rond met een 12.1:1 compressie zonder probs, in de z400 motor.
Denk er wel aan: koop je een drz-e moto, dan zit je met een heel betrouwbare motor.
En een DRZ/LTZ met dunnere gasket en andere carb en cams en cdi is diezelfde betrouwbare motor.
Blijkbaar is alles op een dergelijk hoge compressie berekend.
En het is een enorm goedkope mod.
It's up to you Hans, ik doe het zeker als ik de tijd en de centjes ervoor heb.
White LTZ-450 - powered by MSD -