vervangen lichten

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
bramcup
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 21 aug, 2005 18:15
Locatie: Zonhoven

vervangen lichten

Bericht door bramcup »

hoi,

Vandaag is voor de 3 de keer in 3 maanden een voorlicht van mijn quad gesneuveld. Ik vind dit toch wel erg snel, zeker omdat de lichten niet vaak gebruikt worden. Het betreft van die duo dingen (halogeen) met dimlicht en fare in 1, 35/35 W als ik me niet vergis. Het is ook altijd het dimlicht dat het begeeft, de fare werkt nog.

Nu is mijn vraag of er nog mensen die ervaring hebben met dit soort lampen. komt dit door de trillingen ? slechte lampen? (eerst philips daarna flosser --> zelfde resultaat), ... . die dingen kosten toch snel 5 a 6 euro, dus als je er om de 2 weken 1 moet vervangen wordt dit ook kostelijk op den duur (zeker frustrerend omdat de fare telkens nog werkt, maar met enkel de fare op kan je niet rondrijden dus ..... )

graag een paar ervaringen hieromtrend

groetjes

Het betreft hier trouwens een Kymco MXU/urban 250 .
bramcup
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 21 aug, 2005 18:15
Locatie: Zonhoven

Bericht door bramcup »

o ja ben ik vergeten te vermelden, maar de andere lampen (achterlicht, remlicht, pinkers, standaard lichten vooraan (die kleintjes als je de contactsleutel helemaal doordraaid) heb ik nog nooit moeten vervangen
bramcup
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 21 aug, 2005 18:15
Locatie: Zonhoven

Bericht door bramcup »

niemand ervaringen met snel sneuvelende voorlichten ? :shock:
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

Kijk eens of ge de rubbertjes nie terug vergeten bent te steken die tussen de vijzen en de lamp zitten.
Deze houden de trillingen tegen.
Wanneer deze er niet tussen zitten kan dus de gloeidraad van de lamp kapot trillen.
En anders eens meten met een multimeter hoeveel volt je op die lamp krijgt.
Kan zijn dat er een regelaar kapot is.
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
Plaats reactie