Enkele dingen die me opvielen, nog voor ik ermee gereden heb :
- Afstelling op lengte, gewicht en rijstijl van de rijder (Deze gegevens worden je op voorhand gevraagd)
- Deze afstelling wordt ook genoteerd in de handleiding, zodat je na zelf wat te proberen altijd terug naar deze instelling kan gaan.
- Een uitgebreide handleiding, zodat je tenminste weet waarvoor elke instelling dient, wat er gebeurd als je eraan draait, en hoe deze verschillende instellingen zich tot mekaar verhouden.
- Ook mijn achterveer (van Reiger), werd door hen opnieuw afgeregeld, waardoor de quad enkele centimeters zakte, en beter reageert.
Hier enkele foto's :

Mijn bevindingen tijdens het rijden :
Het eerste wat me opviel was daat ze véél zachter stonden als ik ooit zelf zou doen. Dus in't begin even gedacht dat dit niet goed zou komen.
Eenmaal op 't terrein een paar rondjes op 't gemak gereden, om de quad terug wat aan te voelen. Onmiddelijk was merkbaar dat de quad véél soepeler over het terrein ging.
Deze veren hebben in mijn geval ongeveer 8 centimeter negatieve veerweg, was enorm veel grip geeft in de bochten enzo, het contect met de ondergrond blijft altijd bewaard
De sprongen had ik vroeger nogal problemen mee, ik kwam telkens vrij hard neer, nu dus absoluut niet meer ! Net alsof je op 'n kussen land, het rijden zelf is véél minder vermoeiend, zodat ik eindelijk eens net zolang kon blijven rijden als de rest, totaal geen last van mijn polsen en armen, ook niet achteraf.
Wat me ook positief verraste is dat Bart van Technoflex ons was komen opzoeken om in de praktijk de laatste fijnafstelling te doen, hij keek hoe ik reed, en hoe de quad reageerde. Nu, alles was goed afgesteld en ik heb geen enkel negatief punt over deze veren .De prijs is natuurlijk niet goeiekoop, maar ik kan je verzekeren dat dit elke euro waard was !
Nu nog wachten op een andere linkage, en dan wordt de achterveer ook vervangen door Technoflex, ik kan al niet wachten
Alvast een dikke merci aan Bart van Technoflew voor de moeite wat hij voor me gedaan heeft !