<<< P8 onderaan nieuwe navigatie aanwinst >>> WARN 1.5ci winch (Z400) P7 REIGER R

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

No Limit YFZ schreef:Ivm lostrillende bouten : altijd loctite gebruiken op quad !!!
ja da doe ik normaal altijd ma da zijn de bouten die van warn uit "aangedraaid" zijn en het zijn der nog met nylon borging op. volgens mij waren ze gewoon niet vast gedraaid van warn uit. ma tis al opgelost! optijd ontdenkt :wink:
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

Zo de mijne staat er ook op , nen 3.0 CI ce.
We zullen hem de zondag eens gaan testen.
Kmoet nu alleen nog wachten op de winch rope.
Die moet uit de USA komen. Dus da zal nog wel even duren.
Kwilde eerst voor de 4.0 CI ce gaan maar deze paste op een cm na niet.
De ervaring met een winch die ik heb is dus altyd de grootste en zwaarste pakken wat mogelijk is.
Overschot heb je toch nooit en extra power is altyd mee genomen.
Maar waarschijnlijk zal er wel een 4.0 CI ce van achter op komen.
Zijn we gelijk goed gesteld voor de Challenge in Scalyn.
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

de 3.0 trekt al +-1400 kilo ge trekt hem gewoon in 2 als ge nie oppast die 4.0 is gemaakt voor die "buggy's" en ze is echt wel groot! dus ik stel me de vraag waarom dat nodig is? er zijn veel mensen die op een griz een 2.5 staan hebben en die zijn der ook meer dan tevreden van al trekt deze "maar" 1200 kilo op zijn max vermogen.

succes ermee zou ik zeggen!
Laatst gewijzigd door Vincenzo op do 15 jun, 2006 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Een 2.5 op een Grizzly is echt het minimum. Heb ik zelf gehad. Ben ook van mening hoe zwaarder hoe beter, op voorwaarde dat ie goed gemonteerd is en op de juiste punten trekt. Onderschat het gewicht niet dat versleept moet worden, kan tot 4x het gewicht van de quad zijn als ie vast zit in de modder. In Roemenië heb ik de mijne eens +/-70 graden naar boven moeten trekken omdat de weg weg was en moet zeggen dat dit maar heel nipt ging.

Goeie raad : neem steeds een klapblok (snatch block) mee voor het zware werk. Dan ziet de winch veel minder af en gaat langer mee, gaat alleen iets trager en je moet dikwijls wel verlengkabel mee hebben en meer hernemen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

Ja maar ik las op een amerikaans forum dat iemand zijn griz door midden getrokken had met een 4.0 zal nog eens even zoeken waar het stond.

Iets anders nu hoe zit het met het onderhoud van een winch want daar vind ik niets over. Zelfs niet in de boekjes die erbij zitten er staat wel bij welk soort smeermiddel erop moet. iets van aeroshel ofzo.
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

@ Vincenzo
Een winch vraagt eigenlijk weinig onderhoud.
Ge moet wel proberen wanneer hioj onderwater is geweest de winch eraf halen en de motor eraf te halen en deze even van binnen kuisen.
Alsook de versnellingskant en er nieuw vet indoen.
En dan zorgen dat uwe kabel altyd netjes NAAST elkaar opgewonden is.
En niet kruislings want dat zorgt voor breuken in de kabel.
Tydens het winchen zelf zal dat niet altyd lukken maar rolt hem naderhand terug af en wind hem dan tegoei op.
Dat is ver het enigste.

En waarom ik zoon zware winch wil??
Gewoonlijk kunde of moete de kabel op een paar meter van uwe quad vastmaken.
De winch is dan op zen minst sterk.
De 3.0 zou in deze toestand +/- 350 kg kunnen trekken.
Dit is dus in veel situaties te weinig omdat de quad zelf al 270 weegt.
Dus vandaar dat ik altyd zo groot mogelijk ga om toch nog genoeg kracht op de bovenste lagen te hebben.
BTW een winch is altyd het sterkste op de onderste laatste laag.
Hoe verder je hem op winchst hoe minder de kracht van de winch gaat zijn.
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

Wild cat schreef:@ Vincenzo
Een winch vraagt eigenlijk weinig onderhoud.
Ge moet wel proberen wanneer hioj onderwater is geweest de winch eraf halen en de motor eraf te halen en deze even van binnen kuisen.
Alsook de versnellingskant en er nieuw vet indoen.
En dan zorgen dat uwe kabel altyd netjes NAAST elkaar opgewonden is.
En niet kruislings want dat zorgt voor breuken in de kabel.
Tydens het winchen zelf zal dat niet altyd lukken maar rolt hem naderhand terug af en wind hem dan tegoei op.
Dat is ver het enigste.

En waarom ik zoon zware winch wil??
Gewoonlijk kunde of moete de kabel op een paar meter van uwe quad vastmaken.
De winch is dan op zen minst sterk.
De 3.0 zou in deze toestand +/- 350 kg kunnen trekken.
Dit is dus in veel situaties te weinig omdat de quad zelf al 270 weegt.
Dus vandaar dat ik altyd zo groot mogelijk ga om toch nog genoeg kracht op de bovenste lagen te hebben.
BTW een winch is altyd het sterkste op de onderste laatste laag.
Hoe verder je hem op winchst hoe minder de kracht van de winch gaat zijn.
ja dat wist ik maar die 1.5 trekt zelfs al 485 kilo op de grootste diameter. en welk soort vet gebruik je dan?
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

Ik gebruik gewoon een alround vet dat ik ook gebruik om men graafmachine te smeren.
Dat is een type 0.
Is een vrij neutraal vet dat goed smeert en dat het water buitenhoudt.

En nog even ter info:
De 3.0 CI kan op zen max 1370 kg trekken dus dat is op de onderste laag.
De 1.5 CI zou dus normaal rond de 600 kg trekken op de onderste laag.
Is niet veel maar kan net genoeg zijn he.
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

Wild cat schreef:Ik gebruik gewoon een alround vet dat ik ook gebruik om men graafmachine te smeren.
Dat is een type 0.
Is een vrij neutraal vet dat goed smeert en dat het water buitenhoudt.

En nog even ter info:
De 3.0 CI kan op zen max 1370 kg trekken dus dat is op de onderste laag.
De 1.5 CI zou dus normaal rond de 600 kg trekken op de onderste laag.
Is niet veel maar kan net genoeg zijn he.
ik had zelfs op de bovenste laat das dan zo en 450 kilo meer dan genoeg voor em uit de pap te trekken ik zal er wel niet bij op da moet ik er mss wel bijzeggen. zal zaterdag nog een paar foto's maken kunne jullie het eens zien
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Laat ons zeggen dat je quad +/- 200 kg weegt, misschien iets minder, wel dan mag je rekenen dat als je zwaar in de blubber zit zoals mogelijk is in scalyn, je +/- 600 kg moet trekken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Snatchblock is de oplossing!
Zoals al gezegd, een 2.5 op een Grizzly is soms nipt.
Met een snatchblock natuurlijk niet meer, maar duurt langer.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

L.D. schreef:Snatchblock is de oplossing!
Zoals al gezegd, een 2.5 op een Grizzly is soms nipt.
Met een snatchblock natuurlijk niet meer, maar duurt langer.

ja allemaal goed en wel maar waar hangt ge da bij een Z400 vast moest het ooit tekort komen
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

@vincenzo uw snatchblok past in ne rugzak ze :wink:

ik heb mij ook winchke willen zetten maar hij is wa te groot :lol:


Afbeelding

:lol:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

brutus32 schreef:@vincenzo uw snatchblok past in ne rugzak ze :wink:

ik heb mij ook winchke willen zetten maar hij is wa te groot :lol:


:lol:
ja da weet ik da het in ne rugzak gaat ma der is daar nergens plaats voor om dan uwe haak trug vast te maken als ge aan het winchen gaat want die moet dan trug aan de quad komen. dan zou ge da met een band trug rond het kader moete gooien ma ik heb nog altijd men twijfels aan de sterkte van het kader en de bevestiging ma da zal de toekomst wel uitmaken wa da gaat geven :wink:
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

@vincenzo

is idd nie easy waar j een oog moet hangen, beetje volgens dit principe:

Afbeelding

als je boven je winch een dwarsbalkje steekt (lassen?) en in het midden daarvan zo n oog als bovenstaand voorziet haak je in het midden en terk je in t midden (theorietje he, ben geen wizard :wink: )
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Plaats reactie