Eén wiel staat scheef en weet niet waarom?!?! HELP

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Bulkos
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Eén wiel staat scheef en weet niet waarom?!?! HELP

Bericht door Bulkos »

:( Ik heb het probleem dat ik bij mijn Bruin 350 een kleine knuckle in de balljoint aan de onderste linker A-arm heb. Het wiel staat geheel recht als die op de grond staat en als ik de quad opbeur blijft die recht staan. Volgens mij moet ik echter net als het rechterwiel een graad positieve camber hebben, dus het wiel moet volgens mij aan de bovenzijde iets naar buiten hellen en als ik de quad opbeur recht staan!? Ik bedoel dus niet de sporing of toe-in wat namelijk op dit forum erg vaak verward wordt met camber! Ik vraag me dus af of mijn balljoint dit veroorzaakt? Ik heb de A-arm los gehaalt en de speling is echt heel minimaal maar ik voel een heel klein beetje speling.

Mijn rechter wiel staat dus iets in positieve camber op de grond en van de grond recht. Mijn linker wiel staat recht op- en van de grond.

Mijn A-armen zijn vervangen en de wiellagers lijken echt goed. De ATV is namelijk wel een keer over de kop gegaan en heb ook de stuurpen vervangen. Ik hoop alleen niet dat mijn frame krom is ofzo. Voordat ik echter van die vreselijke conclusies trek :? wil ik aan iemand op dit forum vragen wat anders het probleem dan een ball-koint zou kunnen zijn en of het klopt dan mijn wiel van boven iets naar buiten moet staan (zichtbaar vanaf de voorkant) en van de grond iets naar binnen vallen?

Groeten aan alle ATV liefhebbers!!!! :)
BULKOS

Sorry :oops: had dit topic ook al in tips en truks geplaats maar hoort hier eigenlijk thuis!
Rondetijd Weten? Ik weet het!
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

zoiets geks heb ik ook gehad. bij mij was de bovenste a-arm heeeeeeel klein beetje getordeerd.
hmmmmmm. eat me..
tigerblade
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door tigerblade »

om te kijken of je schade heb zou je overal goed de lak kunnen bekijken.
een barst of een verkleuring in de lak duid er over het algemeen op dat de boel iets verbogen is.
een paar mm kan op sommige plaatsen al heel wat uit maken.
als het niet past maken we het pas.

www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
Plaats reactie