zelfde toerental meer pk's???

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 977
Lid geworden op: di 25 okt, 2005 21:47
Locatie: zuid-limburg
Contacteer:

zelfde toerental meer pk's???

Bericht door Twan #33 »

Nou ik was me dus ff wat af aan het vragen je hebt 2 cilinders alle 2 zeg even 100 cc (2-takt) de een draait maximaal 15000 toeren de andere maximaal 11000.
Die van 15000 toeren heeft maximaal zeg 20 pk.
Die van 11000 heeft maximaal 12 pk (logisch)
Dan komt de kloe het blijft de zelfde aantal cc's dus beetje raar kijk maar naar de volgende berekening:

Maar hoe kan het dan dat de een 8 pk verschil heeft in een toeren berijk van 4000??
Want als je zou reken is 4000 : 11000 = 36, nogwat %
36 % van 12= 4.32
12 + 4.32 = 16.32 pk maximaal.

Dan is het 36% van 20 = 7.2 pk

20 - 7.2 = 12.8 pk

Deze resultaten van pk's zijn echt overigens(op de testbank geprobeerd zo veel mogelijk pk's eruit te halen.

Dan vraag ik me dus af hoe kan er 7.2 pk in 4000 toeren zitten? ( eventjes teoretisch nagaan )

Kan dit soms liggen aan de poort timing?
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Volgens mij is het niet alleen het aantal toeren wat meespeelt.
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 977
Lid geworden op: di 25 okt, 2005 21:47
Locatie: zuid-limburg
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

ja maar massa voor de proef is massa na de proef het moet 100 blijven het zet misschien uit maar in de normale vorm moet het weer 100 cc zijn.
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
tigerblade
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
Locatie: zuidscharwoude
Contacteer:

Bericht door tigerblade »

dit heeft met snelheid van de spoeling te maken.
een 2 takt heeft onderin zeer weinig vermogen ik kan anders wel een grafiek posten waar dit duidelijk word.
niet alleen de cilinder moet een goeie vullig krijgen ook de tegendruk moet worden opgebouwd dit gebeurt pas in een hoog toerental vanwege de lucht snelheids verplaatsing.
daarom kan het zijn dat een 2 takt bij 2000 toeren 3 pk levert maar bij 14000 toeren 15 pk.
op het moment dat de tegendruk vanuit de utlaat presies goed is dan levert hij het meeste vermogen dus de hoeveelheid pk,s kan ook eerder komen dan zal er dus een expansievat moeten worden gemonteerd die kleiner is dan is de druk er eerder dus ok het max vermogen.

hoop dat het een beetje duidelijk is want is redelijk moeilijk om het zo even te schrijven.
als het niet past maken we het pas.

www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
Swatten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 30
Lid geworden op: di 28 sep, 2004 11:38

Bericht door Swatten »

Was het maar zo simpel
Het is nie zo hoe meer toeren dat je kan maken hoe meer pk dat je hebt,nee het is nie gezegt dat het maxium toeren maxium pk is nee.
Pk' gaan niet gelijk op met de toeren en het koppel ook niet
Een beetje meer uitleg vind je hier onder
www.squadra-tuning.com/wat_is_koppel_en_vermogen.htm
swatten kei-art
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

tigerblade schreef:dit heeft met snelheid van de spoeling te maken.
een 2 takt heeft onderin zeer weinig vermogen ik kan anders wel een grafiek posten waar dit duidelijk word.
niet alleen de cilinder moet een goeie vullig krijgen ook de tegendruk moet worden opgebouwd dit gebeurt pas in een hoog toerental vanwege de lucht snelheids verplaatsing.
daarom kan het zijn dat een 2 takt bij 2000 toeren 3 pk levert maar bij 14000 toeren 15 pk.
op het moment dat de tegendruk vanuit de utlaat presies goed is dan levert hij het meeste vermogen dus de hoeveelheid pk,s kan ook eerder komen dan zal er dus een expansievat moeten worden gemonteerd die kleiner is dan is de druk er eerder dus ok het max vermogen.

hoop dat het een beetje duidelijk is want is redelijk moeilijk om het zo even te schrijven.
inderdaad,beter had ik het niet kunnen omschrijven.
Plaats reactie