400 gram is gewoon te weinig op een Griz vind ik...
Heb het al 2 maal voorgehad met 400 gram dat ik m'n band gewoon van m'n velg rij, je schuurt/botst tegen een diep spoor en dan sta je daar...
Ik steek er nu ongeveer 600 op.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Ik weet niet of er al binnenbanden in je band steken, maar misschien kan dit de oplossing zijn. In de 4x4 wereld wordt dit ook regelmatig gedaan bij terreinbanden waarmee op lage druk gereden wordt. Als er dan toch nog wat modder tussen velg en band komt, loopt deze niet van de velg.
Er bestaan ook van die kleine binnenbandjes die maar enkele cm's hoog zijn en de flanken van je buitenband tegen de velgrand duwen. Zo kan je met minimale druk rijden, zonder het risico te lopen dat je band van je velg gaat. Weet niet of dit bestaat voor quads, voor 4x4's in alle geval wel (wordt vaak toegepast bij de Ijslanders)
L.D. schreef:400 gram is gewoon te weinig op een Griz vind ik...
Heb het al 2 maal voorgehad met 400 gram dat ik m'n band gewoon van m'n velg rij, je schuurt/botst tegen een diep spoor en dan sta je daar...
En bij 600gr hen je dat niet meer dus
@toine een binnen band is niet zo goed want dan kan je geen tapjes niet meer steken als je plat valt
Nen binnenband kunt ge plakken en als er in uwen buitenband toch een te groot gat is steekt ge daar zo'n paddestoel in. Da werkt perfect, zelfs vrachtwagens bollen zo rond.
Toine schreef:Ik weet niet of er al binnenbanden in je band steken, maar misschien kan dit de oplossing zijn. In de 4x4 wereld wordt dit ook regelmatig gedaan bij terreinbanden waarmee op lage druk gereden wordt. Als er dan toch nog wat modder tussen velg en band komt, loopt deze niet van de velg.
Er bestaan ook van die kleine binnenbandjes die maar enkele cm's hoog zijn en de flanken van je buitenband tegen de velgrand duwen. Zo kan je met minimale druk rijden, zonder het risico te lopen dat je band van je velg gaat. Weet niet of dit bestaat voor quads, voor 4x4's in alle geval wel (wordt vaak toegepast bij de Ijslanders)
beste en enige oplossing is binnenband ofwel beadlocks maar ik betwijfel of dat hier al te vinden is
L.D. schreef:400 gram is gewoon te weinig op een Griz vind ik...
En bij 600gr hen je dat niet meer dus
@toine een binnen band is niet zo goed want dan kan je geen tapjes niet meer steken als je plat valt
thx
Met 600 gram heb ik het idd niet meer voorgehad.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"