waar moet ik op letten

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
kevin p
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

waar moet ik op letten

Bericht door kevin p »

Ik ben van plan mij een occasie quad aan te schaffen

maar zelf ken ik daar niet veel van dus de vraag is nu waar moet ik op letten waar kunnen de gebreken en zwakke punten zitten.
en welke documenten moeten er bij zitten

het gaat op een raptor 660 van 2003
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Hey

Ik zie dat je van Peer bent, ga gewoon eens bij een dealer langs (Extreme Bikes, JumpingJet) en laat je eens wat inlichten.

Of als je iets particulier koopt, laat iemand mee gaan die er en beetje verstand van heeft, op dit board vind je die genoeg, zou geen enkel probleem mogen zijn

Let vooral op op er geen mechanische gebreken zijn, frame dat niet meer recht is, geen goeie uitlijning, achteras die krom is, en dan vooral motorisch, trekt ie soepel door, zonder haperingen, hoe klinkt de motor.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
kevin p
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door kevin p »

heb al ene op het oog
maar tis in west vlaanderen dus niet iets voor is ff naar gaan te kijken wou gaan kijken en meteen de remork meenemen als hij dan meevalt moet ik geen 2x rijden
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

kevin p schreef:heb al ene op het oog
maar tis in west vlaanderen dus niet iets voor is ff naar gaan te kijken wou gaan kijken en meteen de remork meenemen als hij dan meevalt moet ik geen 2x rijden
waarom zo ver? is ie dan zo goeiekoop? en ALS da zo is, zou ik toch héél goed oppassen...
Als je op zoek bent naar ne goeie raptor, ga eens bij JumpingJet kijken voordat je zover rijdt, die heeft er nog wel wat staan denk ik.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

http://www.bojar-racing.tk/
zie rubriek 'Bij Aankoop'
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

kevin p schreef:heb al ene op het oog
Ver halen is riskant want als er problemen zijn rij je niet vlug even terug naar de vorige eigenaar om verhaal te halen...

Mij hebben ze zo ook al royaal afgezet op 2,5 uur rijden hiervandaan...

Neem iemand mee die er verstand van heeft! En dan nog, je kunt niet IN de motor kijken...
Bezoek eventueel inderdaad eens een dealer, staat genoeg 2de hands!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Zelfs al is het dichtbij moet je nog oppassen als je hem particulier koopt of niet bij een 'echte' quaddealer.

Heb mijn warrior bij een (niet nader te vernoemen) garagist gekocht die auto's en een aantal quads verkoopt.

Heb er uiteindelijk ook nog heel wat aan moeten sleutelen om hem goed in orde te krijgen (remblokken na 1 week kletskop, deksel oliefilter lekte na een week, ...)

Vorige week had ie opeens geen rollantie meer, bleek scheurtje in rubber tussen carburator en cilinderkop, die kerel had er een stuk rubber van een voorvork opgezet... Op de luchtinlaat op de carburator zat geen klem, je kon er zo je vinger achter de rubberen inlaat steken...

Ik bedoel maar, ik had ook iemand mee die in een moto-garage werkt en er echt veel vanaf kent, maar je moet al heel goed kijken om zo'n zaken te controleren.

OK, ik kan dit door de garagist waar ik hem kocht wel laten fixen, maar dan denk ik eerlijk gezegd dat het ook niet goed in orde zal zijn, dus doe ik het liever zelf.
Plaats reactie