Op straat volstaat .160 inderdaad ook prima. De meesten gaan toch voor .190 omdat het prijsverschil niet groot is en je dan de maximale stevigheid hebt.
Ik had nog enkele vraagjes i.v.m. het monteren van een ander tandwiel vooraan om op de baan te rijden: Is dit zo gemakkelijk te doen? Moet de ketting dan niet automatisch ook vervangen worden doordat deze te kort wordt? Zijn de prestaties offroad dan niet veel minder?
Inderdaad bij een ander voortandwiel moet je meestal de ketting vervangen, tenzij je voldoende kunt spannen (maar dat betwijfel ik).
Natuurlijk zal de langere overbrengverhouding offroad minder fijn zijn.
Bewust keuzes maken dus, of een set extra velgen met 18" banden voor offroad gebruik zodat je vlug kunt wisselen.
Met de 18" banden krijg je dan weer de acceleratie terug die je kwijt bent met je grotere voortandwiel. (of een deel toch)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Heb iets meer dan €500 betaald voor een set van 4 velgen + banden bij bandencentrale Herman.
Moet je daar wel bestellen.
Douglas Red Labels + Maxxis Streetdevils ! Super Banden !
zekers niet duur..maar met die maxxis heb je niets in het zand te zoeken,en op asfalt onwijs veel grip/lees moeilijk driften(mijn ervaring)ik heb ze er af gegooit en er een paar duro`s achter op gelegd,bevalt beter en prijs valt ook mee(voor nog wel die maxxis,daar wil ik op asfalt niet mee aan het glijen komen )
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
Willems David schreef:Heb iets meer dan €500 betaald voor een set van 4 velgen + banden bij bandencentrale Herman.
Moet je daar wel bestellen.
Douglas Red Labels + Maxxis Streetdevils ! Super Banden !
das toch echt een schone prijs ze, of het nu moeilijker driften is of niet...
heb nog nooit gereden met straatbanden.. ben eens benieuwd ernaar, zeker da storend geluid niet meer van die crossbanden die rollen over de weg...