project banshee

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Amai Maarten dat ziet er toch al uit he na een jaartje :P
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

maar hij zal volledig int het nieuw te voorschijn kome :twisted:
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

hier na een paar uurtjes versterk na de congea gaat de kader en achterbrug weg voor te spuite en dan zal het blokje ook wat bij gewerkt worde .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en midde januarie komt een lijst binne 8)
Laatst gewijzigd door Banshee-Boy op wo 28 dec, 2005 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Oew, niet erge nette lasjes. Ik kan er zelf ook geen snars van, maar dit heeft nog wel wat afwerking nodig :)
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

Ralph schreef:Oew, niet erge nette lasjes. Ik kan er zelf ook geen snars van, maar dit heeft nog wel wat afwerking nodig :)
ik vindt toch dat het mooi gelast is tis een eider geval mooier gelast dan yamaha zelf
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 09:42
Locatie: Limburg

Bericht door KrisZ400 »

Ralph schreef:Oew, niet erge nette lasjes. Ik kan er zelf ook geen snars van, maar dit heeft nog wel wat afwerking nodig :)
Als je die lasjes op de eerste foto bedoeld... Daar is de slak nog niet vanaf geklopt denk ik zo, daaronder zit een mooie las hoor :wink:
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Waarom las je het niet mig/mag? Tig zou nog mooier zijn maar daar is het frame te dun voor denk ik.
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

Ralph schreef:Waarom las je het niet mig/mag? Tig zou nog mooier zijn maar daar is het frame te dun voor denk ik.
tig is juist voor het dunste materiaal.
ik denk dat er veel mensen zijn die de vele manieren van lassen door elkaar halen.

elektrisch is met een elektrode waarbij je tussen de elektrode en je materiaal een vlamboog krijgt die zo heet is dat je materiaal smelt en ook je elektrode de elektrode vloeit dan tussen de 2 aan elkaar te lassen delen dat voor de verbinding zorgt hierbij komt over de las een slak die je weg moet hakken.


autogeen werkt met gas en zuurstof je gebruikt een brander waarmee je je materiaal roodgloeiend stookt en dan voeg je met de hand het toevoeg materiaal bij dmv pinnen ijzer met kopercoating.

co2 ook wel mig/mag genoemt werkt met inert gas dat is een isolerend gas je hebt hierbij een soort pistool waar een draad uitkomt (staaldraad met kopercoating) als die draad in de buurt komt van het te lassen onderdeel ontstaat er een vlamboog maar om een goede las te krijgen mag er geen zuurstof bij dus word er om de vlamboog voor een constante wolk gas gezorgt die ervoor zorgt dat de zuurstof niet bij je las komt.

tig lassen werkt ook met een vlamboog je hebt een toorts waarmee je een vlamboog maakt bij je materiaal waarna je vervolgens met de hand materiaal toevoegt dit materiaal is ook weer metaal met kopercoating

k hoop dat het zo een beetje duidelijk word :)
CustomCoatingsHelvoirt
Bartje 400
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1337
Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
Locatie: limburg

Bericht door Bartje 400 »

vind het wel mooi gelast , dit nu ook nog ni afgewerkt moet je denken , zoals blasterke200 al zei "die slak" zit er nog op ,eens die er af is en gespote ,je moet ma is zien. 8) :wink:
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ik zou TIG juist niet gebruiken voor dunne materialen, het is een proces waarbij enorm veel hitte ontstaat, meer dan bij Mig/Mag (hoeft niet perse CO2 te zijn). Ik heb in de zomer een aantal dagen TIG zitten lassen, erg leuk, wel moeilijk (iedere keer dat wolfraamstaafje slijpen :P), geeft wel een mooi resultaat, maar zo enorm gloepend heet!
Slider
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 12 dec, 2005 20:22
Locatie: Limburg

Bericht door Slider »

Ik heb volledige constructie's gelast met TIG. Waar ik werkte gebruikte we TIG meestal bij INOX bouwwerken.

Soms bouten versmelten in de constructie en soms gewoon met toevoer. En idd, als je blijft hangen kun je opnieuw slijpen. Aantikken en uitzwaaien is de boodschap :wink:
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

Ralph schreef:Ik zou TIG juist niet gebruiken voor dunne materialen, het is een proces waarbij enorm veel hitte ontstaat, meer dan bij Mig/Mag (hoeft niet perse CO2 te zijn). Ik heb in de zomer een aantal dagen TIG zitten lassen, erg leuk, wel moeilijk (iedere keer dat wolfraamstaafje slijpen :P), geeft wel een mooi resultaat, maar zo enorm gloepend heet!

de hitte hangt ook weer af van het type wolfraamstaafje dat je gebruikt voor aluminium bijvoorbeeld gebruiken ze minder hete omdat alu een veel lagere smelt temperatuur heeft :)
CustomCoatingsHelvoirt
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ja maar dit materiaal is geen aluminium :) Zou zo'n Yamaha buizen frame te lassen zijn met TIG zonder dat je overal doorheen brand?
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

kader en achter brug is vandaag weggebracht woensdag wordt het blokje uiteen gehaald en bijgewerkt en achter 2 weke zal hij weer in mekaar staan en bolle natuurlijk
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
blaster200
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
Locatie: Deurne

Bericht door blaster200 »

wil je de foto's aub wat kleiner maken is wat makkelijker om te lezen :roll: :wink: :wink:
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
Plaats reactie