Teun en Hans leggen de Honda open
Teun en Hans leggen de Honda open
Nou, de Honda liep niet sjow lekker, beetje lekkende koppakking ensow, duss Hans en Teun gingen met het sleutelclubje lekker aan de slag.
Het blok werd opengedraaid, de nokkenass eruit getakeld en wat zagen onze lodderige ogen: er waren 2 moeren van de kopbouten los!
Dus wij met die momentsleutel aan de slag en die bouten vastgedraaid.
Daarna alles weer in elkaar en daarna dus even testen.
Nou, na het afleggen van enkele kilometertjes bleef de kop mooi dicht, maar Budel zal morgen de zware beproeving worden!
Ziehier enkele fotows.
Hans enorm aan het tunen
Teun, ook enorm aan het tunen.
Het blok werd opengedraaid, de nokkenass eruit getakeld en wat zagen onze lodderige ogen: er waren 2 moeren van de kopbouten los!
Dus wij met die momentsleutel aan de slag en die bouten vastgedraaid.
Daarna alles weer in elkaar en daarna dus even testen.
Nou, na het afleggen van enkele kilometertjes bleef de kop mooi dicht, maar Budel zal morgen de zware beproeving worden!
Ziehier enkele fotows.
Hans enorm aan het tunen
Teun, ook enorm aan het tunen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Hehe jong, ik heb al 3x andere pakking ertussen gezet, dat lost het probleem niet op.
Maar de pakking gaat niet kapot, het zijn de kopbouten die losgaan!
Ik ga er een bus rooje locktite aandoen. Vast=vast.
Maar de pakking gaat niet kapot, het zijn de kopbouten die losgaan!
Ik ga er een bus rooje locktite aandoen. Vast=vast.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Teunie dit vond ik op een ander Forum over een XR-600
Bart M schreef:
Die metalen pakking van 'n XR verving ik nooit! Het gaat hier volgens mij immers over de dichting van het cilinderkopdeksel, niet de koppakking. Als je heel zeker wil zijn dat ze niet gaat lekken, even aan beide kanten insmeren met een flinterdun laagje vloeibare (silicone-) pakking. In dit geval wel enkele uren wachten voor je de schoeven vh deksel vastdraait, tot de silicone hard is.
Bart M
Die helicoils zouden een oplossing kunnen zijn voor jouw probleemKlopt het is niet de koppakking maar die van de deksel.
Dit voorjaar al de hele boel uit elkaar gehad juist vanwege een lekkend deksel. Bleken 2 buitjes rotgedraaid, en zij nu voorzien van helicoils.
Bij het monteren inderdaad flinterdun silicone gebruikt. Werkt prima.
teun mijn advies is:,zet die hele honda in de lijm zodat er niets meer los kan trillen en pakkingen naar de gvd gaan, een hele dikke laag ooievaars kuitenvet erop voor de glans,en inruilen die hap, zo ben jij er ook ingenaaid,dus nu de beurt aan een ander voordat je in de bijstand raak!!!!!!!!!!!!! Koop nu een kickass banshee je hebt het gezien in budel,heb via via gehoorddat het wel een banshee wordt,klopt dit?????? Nog even wat anders:,voor iedereen die zegt dat je met een banshee geen mx kan rijden!!!!!!!!!!!!!!!!,was zondag in budel,toch een behoorlijke mx baan,ik had het al gauw door,alleen maar 4 takt ,yfz 450, z400, ex400 enz enz maar niets kan tippen aan een banshee (getuned),ill eat them for brakfast!!! 4takt lekker mee gaan trile rijden, 2takt voor het echte werk!!!,dat is mijn mening.