416 of 440?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

416 of 440?

Bericht door Teunie »

Ik zit nog steeds te dubben over wat ik met mn Honda doe, het losgaan van die kopbouten is het enige probleem eigenlijk, dat moet wel te verhelpen zijn als ik m grondig uit elkaar haal.

Naar wat ik gelezen heb zou het opgelost moeten zijn als ik de kopbouten (rekbouten) vervang door extra stevige exemplaren, plus helicoils in het blok om het geheel fatsoenlijk vast te houden.
Als ik m toch weer zover uit elkaar moet halen wil ik ook wat meer power krijgen.

Nu lees ik op exriders.com dat een 416 kit ook flink power levert (in combinatie met nokkenas, uitlaat en beetje "porten"). Is bovendien een stuk goedkoper als een 440 kit. (geen sleeve nodig) Voor welke zou ik gaan? Betrouwbaarheid?
Kan 10.8 op een 416 nog zonder racebenzine?


Iemand een verhelderende gedachte hierover?
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

416 is ook heel betrouwbaar ... het enige dat niet betrouwbaar is is 426

Nu je kan met 416 ook met gewone benzine rijden
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Misschien dat ik dan toch voor de 416 ga met een HRC nokkenas, in combinatie met wat poortwerk.(kosten van poortwerk vallen doorgaans nogal mee of is dat bij 4takt veel duurder?)

Zou bij een 416 een grotere carb veel verschil maken of is dat vooral bij de 440 aan de orde?
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Teunie, ik blijf erbij dat je beter je quad gewoon terug draaiend maakt en dan aan de eerste de beste verkopen voor wat je kan krijgen. Al wat je nog doet is verloren geld. Keep it in your mind !

Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
ger
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 240
Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door ger »

ff offtopic maar ik moet het gewoon even zeggen :?
ik sluit me volledig bij no limit aan maak je honda draaiende en verkoop hem. je quad is net als pandora's doos, er komt elke keer weer een verassing uit
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

henkie schreef:ff offtopic maar ik moet het gewoon even zeggen :?
ik sluit me volledig bij no limit aan maak je honda draaiende en verkoop hem. je quad is net als pandora's doos, er komt elke keer weer een verassing uit
:D

Het is wel een feit dat als ie draait hij ook goed draait. Maar ik moet jullie ook gelijk geven hoor.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Even doorbijten en verkopen Teunie, binnenkort is de 450R er en krijg je er nog minder voor !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

No Limit Grizzly schreef:Even doorbijten en verkopen Teunie, binnenkort is de 450R er en krijg je er nog minder voor !
Ja als ik het geld had was het geen probleem, kan het me gewoon niet veroorloven met mijn weekendjob om elk jaar 1000den euro's verlies te maken op een quad.

Heb in 2002 ongeveer 1300 euro verloren op mn Blaster en nu op de Honda heb ik zonder hem te verkopen al 600 euro ofzo in stukken verloren.

De nieuwe Honda gaat de prijzen niet veranderen denk ik, is een ander markt segment.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
bansheefreakie

Bericht door bansheefreakie »

ff over de bouten
je schrijft zelf al dat de kopbouten rekbouten zijn dwz dat je ze eigenlijk elke keer moet vervangen als ze losgeweest zijn,omdat deze bouten langer worden bij vastzetten(vandaar de naam rekbouten) dus als ze al een paar maal gebruikt zijn is misschien de rek cq spanning eruit en je moet ze op het goede aanhaalmoment vastzetten en daarbij zorgen dat de schroefdraad goed zuiver is
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik heb ze elke keer vervangen......
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Het beste lijkt mij om hem gewoon te verkopen.

En als je van plan bent om dat niet te doen zou ik voor een 440cc gaan, Als je het doet moet je het ook gelijk goed doen, en als je dan toch bezig bent moet je gewoon ff alles nalopen zodat je je blok nooit meer open hoeft te halen.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

kopbouten die kapotgaan (als het tenminste goeie en de juiste zijn), dat lijkt me typisch als er niet genoeg voorspanning is.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Fré schreef:kopbouten die kapotgaan (als het tenminste goeie en de juiste zijn), dat lijkt me typisch als er niet genoeg voorspanning is.
???
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

als de bouten niet hard genoeg aangedraaid zijn zullen die snel vermoeid zijn en scheuren, rekken of breken
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Nogmaals, ik heb NIEUWE bouten gebruikt en aangedraaid op het juiste moment, en ze zijn niet GEBROKEN maar de moeren zijn LOS.
De vraag is nu waarom ze los gaan. Trilling? Warmte? Compressie? Los deze vraag op en dan is meteen mijn probleem opgelost.
De pakking zelf is NIET kapot namelijk!!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie