dubbele uitlaat

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

het is dus op gevoel. ik hou meer van cijfers...
hmmmmmm. eat me..
Steffen
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Steffen »

cijfers zeggen ook niet alles... veel hangt af van de bestuurder van de quad. op een testbank kan hij misschien een bepaalde snelheid hebben of zo rap optrekken, maar leg er dan andere banden onder en het is weeral anders... soms zegt op het gevoel nog het meest

greetz
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

De jetting kan natuurlijk ook al veel verschil maken bij beide...
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

nee gaat erom, 1 quad met 2 verschillende systemen testen. Eerst het enkele systeem, jetten en meten, systeem eraf, dubbel systeem erop jetten en meten (en zet daarna er is een yoshi systeem op, vergelijken wat die doet!!!) En DIE cijfers wil ik zien. Niet ik VOEL dat die andere beter trekt. Dan zouden bijv 4 cilinder motoren met 8 uitlaten rijden, 0f 2 cilinders met 4 uitlaten.........?!?! (Nog nooit gezien)
hmmmmmm. eat me..
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

natuurlijk... iedere cilinder heeft zijn uitlaat poort !
maar steeds worden 2 of meer uitlaatpoorten in 1 buis gebracht !
en mss dan nog eens in een andere tot 1 of 2 uitlaten hebt :wink:


grtzzzz
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Doe mij ook maar eerst de cijfers, dan geloof ik het, ik vermoed dat het grootste verschil tussen de oren zit.
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Sebastien »

en de portemoné
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

wally schreef:nee gaat erom, 1 quad met 2 verschillende systemen testen. Eerst het enkele systeem, jetten en meten, systeem eraf, dubbel systeem erop jetten en meten (en zet daarna er is een yoshi systeem op, vergelijken wat die doet!!!) En DIE cijfers wil ik zien.
zo moet het gebeuren,en dan kun je zeggen hoe het zit !
de zelfde quad ,daar de verschillende uitlaten op en telkens perfect jetten met uitlaat gasmeter en dan op testbank !

maar op deze manier kan hier nog niemand het aantonen, dus schrijven ze hun gevoel,of wat het meeste kabaal maakt of wat hun best uitkomt, :)

*Edited door Ralph: Blijft moeilijk he quoten? :wink:
tigerblade
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
Locatie: zuidscharwoude
Contacteer:

Bericht door tigerblade »

ik heb meerder maalen getest met motoren op testbanken.
op een 2 cilinder werken 2 uitlaten het best op een 4 cilinder 1 uitlaat.
op een 1 cilinder 1 uitlaat.
ik zal eens in m,n database kijken of ik de grafieken nog heb,zijn wel geen quad,s maar motoren principe blijft hetzelfde.
zal kort uitleg geven.
bochten zijn belangerijk het belangerijkste is de diameter.
dempers zijn veele malen belangerijker.
dit komt omdat er in de demper een werveling ontstaat waardoor er een zuigende werking worde gecree,eerd achter in de demper.
hoe beter deze werveling is hoe beter de uitlaatgassen worden afgevoerd hoe meer vermogen je krijgt.
dus een beter vullibg uiteindelijk in de cilinder omdat er immers minder gassen achter blijven.
als je eens in een demper kijkt van een knap merk die volledig open is zal je zien dat de gaatjes naar de dempervulling een patroon hebben dit patroon licht steeds dichter bij elkaar naarmate het einde van de demper komt.
dit zorgt voor deze werveling.
nou hoef je geen genie te wezen om dan te kunnen zeggen dat je met een 1 cilinder met 2 dempers een zeer slechte werveling krijgt,dus minder vermogen.
het geluid doet vaak wonderen.
een motor met 110 db klinkt sneller als een motor met hetzelfde vermogen met 75 db.
niets is onmogenlijk maar ik heb nog nooit een 1 cilinder gezien met 2 dempers die meer vermogen geeft als eentje met 1 demper.

en ik doe toch redelijk veel in de 125 cc klasse en dat zijn alemaal 1 cilinders met 1 demper.
een dubbele heb ik uiteraard wel eens gemonteerd en dat scheelde bij een 2 takt 6 pk op het achterwiel.
als het niet past maken we het pas.

www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

2 takt is anders als 4 takt. waarom geef je dan beide aan. En als er op een 1 cilinder 4 takt 2 uitlaatpoorten zitten doe mij dan maar 2 uitlaten. En dat is niet alleen voor minder herrie, ook voor meer vermogen.
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Frank MB schreef: En als er op een 1 cilinder 4 takt 2 uitlaatpoorten zitten doe mij dan maar 2 uitlaten. En dat is niet alleen voor minder herrie, ook voor meer vermogen.
Dus zoals de Dubbele van FPe voor raptor 660
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Bartie schreef:
Frank MB schreef: En als er op een 1 cilinder 4 takt 2 uitlaatpoorten zitten doe mij dan maar 2 uitlaten. En dat is niet alleen voor minder herrie, ook voor meer vermogen.
Dus zoals de Dubbele van FPe voor raptor 660
Misschien dan moet ik uiteraard eerst de uitlaat zien hoe die gemaakt is.
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

de laatste 2 regels van tigerblade gaan over 2 takt. de rest van het verhaal 4 takt. (en deze jongen weet waarover hij praat, geloof me. Heeft me toendertijd ook heel veel geholpen met mijn gsxr1000 wat op het eind ontzettend veel vermogen gaf)
hmmmmmm. eat me..
ZJORS
Quadrider
Quadrider
Berichten: 344
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 23:47
Locatie: serskamp O-Vl

Bericht door ZJORS »

Volgens mij gaat het nog altij het best op elke cilinder 1 Uitlaat!
als je gaat gaan kijken naar Tractor pulling! Op elke cilinder een uitlaat
En sommige vrachtwagens meestal bij scania zie je 6 uitlaten zitten! Geeft meer koppel! Hebben zelf de test gedaan op school en het was toch wel waar! Niet dat het super veel is dus wss ga je dat bij een quad niet voelen omdat het koppel toch wel veellager ligt dan bij camion! En bij quad telt vermogen en niet koppel
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

ZJORS schreef: En bij quad telt vermogen en niet koppel
heb liever koppel dan vermogen hoor......
hmmmmmm. eat me..
Plaats reactie