quad begint te schieten als ik rij

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

Vincenzo schreef:roger zei ook dat hij het prima deed als ze hem met de haardroger ijsvrij hadden gemaakt awel...

oplossing af en toe ens een goei hete scheet late :wink:
ik kreeg er wel het schijt van maar dat heeft toch niet geholpen :wink:
zal wel beteren als het weer wat warmer word :D
witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
quadboy

Bericht door quadboy »

S.W.A.T. schreef:
Vincenzo schreef:roger zei ook dat hij het prima deed als ze hem met de haardroger ijsvrij hadden gemaakt awel...

als je het nog eens meemaakt , trek je bougiedop er eens af en kijk of deze vochtig is ?????? zoja links op de cilinderkop zit een klein gaatje die het water van je bougie moet kunnen laten weglopen . Doe de bougiedop eraf en blaas deze door met perslucht . Nieuwe dichtingen en bougiedop en probleem opgelost.
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

quadboy schreef:
S.W.A.T. schreef:

als je het nog eens meemaakt , trek je bougiedop er eens af en kijk of deze vochtig is ?????? zoja links op de cilinderkop zit een klein gaatje die het water van je bougie moet kunnen laten weglopen . Doe de bougiedop eraf en blaas deze door met perslucht . Nieuwe dichtingen en bougiedop en probleem opgelost.
dat had ik ook al gedaan en ik hed ook ineens een andere bougie gestoken :wink:
witte yfz 450 06
Stolenquads Europe
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Ralph schreef:Koude lucht is meer lucht per omvang (cm^2 bijvoorbeeld) dus dan loopt hij iets te arm, dat kan je dan oplossen door de luchtschroef een klein stukje dicht te draaien, hoe ze dan bij opendraaien komen weet ik niet. Koude lucht is juist een droge lucht (koude lucht kan minder vocht bevatten dan warme lucht).
Dacht dat hij een TM36 zitten heeft.

Daar is het geen luchtshroef maar een mengsel schroef.

Uitdraaien is dan rijker zetten.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

das die schoef wat ge langs onder ziet
in is minder en uit is meer dan??
witte yfz 450 06
Stolenquads Europe
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

S.W.A.T. schreef:das die schoef wat ge langs onder ziet
in is minder en uit is meer dan??
Yep.

Als de schroef langs de cilinder kant zit dan is het een mengselschroef.

In is dan armer(minder benzine) en uitdraaien is rijker (meer benzine).

Als de schroef langs de luchtfilterkant is het een luchtschroef en dan is het meer of minder lucht.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

ik denk dat ik het heb gevonden wat het was(denk het) :?
was vandaag weer eens gaan proberen te rijden, ging weer ff goed en dan weer ineens niet meer, toen weer eens geprobeert met die schroef ingedraait niets, uitgedraait niets hij bleef het doen :cry:
toen was ik eens beginnen te zien naar mijn bekabeling of die nergens geen slecht contakt gaf en toen heb ik gezien dat al draadjes die naar mijn cdi boks gaan door zijn geschuurt niet over maar gewoon blood geschuurt toen die eens van mekaar gedaan dat ze ùekaar niet kunnen raken en toen eens gaan rijden heb toen bijna een uur kunnen rond rijden zonder dat hij het weer deed dus denk ik het gevonden te habben :D morgen ga ik ze één voor één overdoen en ter een stuk krimpkous rond doen en hopen dat het dat was :wink:
witte yfz 450 06
Stolenquads Europe
quadboy

Bericht door quadboy »

S.W.A.T. schreef:ik denk dat ik het heb gevonden wat het was(denk het) :?
was vandaag weer eens gaan proberen te rijden, ging weer ff goed en dan weer ineens niet meer, toen weer eens geprobeert met die schroef ingedraait niets, uitgedraait niets hij bleef het doen :cry:
toen was ik eens beginnen te zien naar mijn bekabeling of die nergens geen slecht contakt gaf en toen heb ik gezien dat al draadjes die naar mijn cdi boks gaan door zijn geschuurt niet over maar gewoon blood geschuurt toen die eens van mekaar gedaan dat ze ùekaar niet kunnen raken en toen eens gaan rijden heb toen bijna een uur kunnen rond rijden zonder dat hij het weer deed dus denk ik het gevonden te habben :D morgen ga ik ze één voor één overdoen en ter een stuk krimpkous rond doen en hopen dat het dat was :wink:
swat daar heb ik over een paar maanden ook "uren" achter gezocht. was bijna niet te zien maar onder de benzinetank was mijn kabelboom ook doorgeschuurd. Het was bijna niet zichtbaar dus .........goed nakijken is de boodschap
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

voorige week hebben we dat nog met ne vriend zijne quad gedaan, daar ging de starter niet meer van ook redelijk lang naar gezocht en al het één en ander van mijne af gedaan om ééns op die van hem te zetten en toen oook na lang zoeken vonden we een kabelke dat door was geschuurt juist onder de zadel :?
witte yfz 450 06
Stolenquads Europe
w0u73r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door w0u73r »

haha vuile kerel :lol: die was wal keihard
yamaha blaster 200cc
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

als de quad geen 2j is zou ik gaan voor garantie.
Ik controleer nu ook telkens de staat van mijn kabelboom na het crossen. Heb 1keer een akkelig voorval gehad door kabelbreuk die mij wat geld heeft gekost.
Oppassen hiermee zou ik zeggen. Quadje kan in een nachtje afgebrand zijn door kabelbreuk.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

ja das juist dat waart gij die ne morgen op stond en uwe quad was toen verplaats een de bekabeling was toen door gebrand.
die had toen willen starten of zo iets he?
witte yfz 450 06
Stolenquads Europe
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

S.W.A.T. schreef:ja das juist dat waart gij die ne morgen op stond en uwe quad was toen verplaats een de bekabeling was toen door gebrand.
die had toen willen starten of zo iets he?
jep idd, kabel vanachter was doorgebrand en gas contact met startrelais waardoor quad continu demareerde. Hij stond op dit moment in eerste (normaal altijd in neutraal, dus dit was een tegenvaller). quad heeft ongeveer 1m vooruit gereden en kon niet meer verder door blokkage van ... hierdoor tandwiel en ketting om zeep en achterbrug een schelleke uit maar da valt mee.
Nadelen hiervan:

-demareur kon verbrand worden
-kabel kon begonnen feusen met als brand als gevolg, kan je daarbij vertellen dat elektriek serieus snel brand als het erop neer komt(was al goed op weg want chasis zag rond de plek en op de plastiek serieus zwart)
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

dan heb je al bij al nog veel geluk gehad :? of de ganse nest was af gebrand?
witte yfz 450 06
Stolenquads Europe
Geeraerts Michel
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Geeraerts Michel »

Beste S.W.A.T, is het probleem van je quad al opgelost? Ik weet uit ervaring bij Yamaha dat dit soms te maken heeft met het doorschuren van de elektrishe kabelboom, die dan als de quad in aanraking komt met water stroomverlies heeft en een slechte ontsteking geeft.Van welk merk en type is jouw quad?
De quad, mijn verslaving
Plaats reactie