ZJORS schreef:ja slijtage van band heeft met zachtheid te maken, hebk ooit gezien in men eerste jaar
een band die goed baan houdt gaat veel sneller slijten! En kost meestal welwat geld ook
We hebben het nu even niet over het verband tussen hardheid ve band en slijtage.
We hebben het over het verband tussen hardheid ve band en grip.
Volgens mij hebben zachte en harde banden evenveel grip.
Zachte slijten alleen sneller dan harde.
ZJORS schreef:ja slijtage van band heeft met zachtheid te maken, hebk ooit gezien in men eerste jaar
een band die goed baan houdt gaat veel sneller slijten! En kost meestal welwat geld ook
We hebben het nu even niet over het verband tussen hardheid ve band en slijtage.
We hebben het over het verband tussen hardheid ve band en grip.
Goed baan houden komt overeen met grip hé!
Dus hoe zachter een band, hoe meer grip! Probeer maar is bij u quad
probeer is te spinnen met weinig lucht in u band of op volle druk, je zal zien dat met weinig lucht in je banden je hem veel moeilijker doet spinnen
dit komt overeen met zachte band
Spoorverbreders achteraan( self made)
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer
Ivoman schreef:En waarom zouden zachte banden meer grip hebben dan harde banden?
Kan waar zijn, maar dat moet iemand mij toch eens uitleggen...
Ik baseer mij hier op Gran Turismo, waar zachte banden veel meer grip hebben maar ook supersnel slijten. Meestal gebruik je ze dan voor qualificaties ofzo. Met harde banden heb je meer wielspin en schuif je meer door de bochten, maar ze gaan wel langer mee.
Aangezien Gran Turismo het meest realistische racespel is (buiten dan het gebrek aan een schademodel), zou dit toch moeten kloppen.