Goede chiptuner?
-
- Toeschouwer
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
- Locatie: zuidscharwoude
- Contacteer:
ik zou deze meneer eens bellen ik heb veel contact met hem en levert zeer goed werk af.
mischien als je zeg dat je via mopedstore komt dat hij je wat korting geeft.
linkie : http://www.hartogtuning.nl/
en je kan er ook nog een bmc vervangings sportfilter in zette scheelt ook al een hele boel.
daarvoor mag je mij mailen want ik geef daar -10% op voor elke auto of motor.
mischien als je zeg dat je via mopedstore komt dat hij je wat korting geeft.
linkie : http://www.hartogtuning.nl/
en je kan er ook nog een bmc vervangings sportfilter in zette scheelt ook al een hele boel.
daarvoor mag je mij mailen want ik geef daar -10% op voor elke auto of motor.
als het niet past maken we het pas.
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
Heinz is een van de beste voor chiptuningleon-180pk schreef:neem geen powerbox!!!!!.
ga eens kijken bij tuned heinz in aalst.
ik heb daar de mijne laten doen voor 400 euro.
die mannen doen niks anders.
http://www.obdtuning.org/forum.php
-
- Toeschouwer
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
- Locatie: zuidscharwoude
- Contacteer:
diesels zonder injectie bestaan niet.Ralph schreef:Een Suzuki Grand Vitara 2.0 TD
Ik vraag me af wat er te tunen is aan een diesel zonder injectie, maar er worden wel chiptunings voor verkocht.
je heb de normale diesels aangedreven door normale brandstofpomp en indirekte inspuiting.
de comonrail ingespoten diesel en de direckt ingespoten.
iemand had het over een diesel met carburateurs nou daar wil ik graag een foto van zien als het even kan
door chiptunen gaat je brandstof verbruik omlaag.
maarrrrrrr dan zul je evenveel vermogen gaan moeten gebruiken alsdat je nu doet en als je meer vermogen heb ga je dat ook gebruiken met als gevolg een wat hooger brandstof verbruik.
wil je zuinig rijden moet je zo blijven al je nu heb eventueel een luchtfilter element om het middengebied sterker te maken scheelt geen brandstof verbruik weet ik uit eigen ervaring.
brandstofpomp kun je opschroeven maar dan moet je goed weten wat je doet want als je het verkeerd doet scheurt je kop en kost het je vermogen.
anders laten chippen luchtfilter en brandstiofpomp op laten schroeven kost je wat extra diesel maar het gaat allemaal een vlink stuk rapper.
ook uit eigen ervaring
als het niet past maken we het pas.
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 160
- Lid geworden op: za 17 sep, 2005 17:36
- Locatie: quadland.
Alle dieselmotoren hebben sinds hun ontstaan injectie, maar niet alle diesels hebben Directe Injectie (Tot over een paar jaar toch niet...).mikebike schreef:tdi=handelsnaam van volkswagen..td van suzuki betekent turbo diesel,ze hoeven geen i erachter te zetten(mogen ze trouwens ook niet) omdat ALLE diesels injectie hebben.carburateur op diesel bestaat niet ralph..(misschien begin 1900 wel?)
TDI = niet alleen handelsnaam, maar ook iets meer... nl. : Turbo-diesel met DIRECTE inspuiting en Intercooler.
Als er op de TD van Suzuki géén intercooler gemonteerd is, heeft het I-tje ook weinig zin !
Ik ken de Suzuki motoren niet precies, maar als er op die motoren lijn- of rotatieve brandstofpompen gemonteerd staan die niet elektronisch gestuurd worden (=chip), valt er wel mechanisch te Tunen (=zowiezo stijgend brandstofverbruik), maar weinig te Chiptunen.
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
wat verlintje zegt is juist
gewoon de dieselpomp opvijzen geeft al wat meer.....dan genoeg
interkoeler kan je in principe bijplaatsen maar dan kost t je wat..
gewoon de dieselpomp opvijzen geeft al wat meer.....dan genoeg
interkoeler kan je in principe bijplaatsen maar dan kost t je wat..
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Td is voor turbo diesel met inspuiting in een voorkamer voordat het naar de verbrandingsruimte gaat. (je moet dus gloeien!!!). Direct ingespoten diesels is dat de brandstof direct in de verbrandingskamer gespoten wordt. (deze hoeft niet te gloeien!!!) Dus er is zeker een verschil tussen TD oudere types en TDI
hmmmmmm. eat me..