Hoe kan dit?
Hoe kan dit?
Twee dezelfde raptors dezelfde afstand maken en ook zelfde rijstijl en de ene verbruikt veel meer als de andere????
Re: Hoe kan dit?
de een is de andere niet. waar heb je dat gelezen/op gebaseerd?MEU962 schreef:Twee dezelfde raptors dezelfde afstand maken en ook zelfde rijstijl en de ene verbruikt veel meer als de andere????
hmmmmmm. eat me..
goh ja, das bij wagens ook, de ene verbruikt ook al wat meer dan de ander, of scheelt het echt héél veel
Spoorverbreders achteraan( self made)
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer
Sommige mensen zitten onder het rijden steeds aan het gas te draaien, of varieren steeds van toerental.
Je moet zo weinig mogelijk met je gas spelen dan rijd je het meest zuinig.
Je kunt makkelijk 2x dezelfde afstand rijden en toch veel meer of minder verbruiken!
Daarnaast is elke quad inderdaad verschillend, maar als de sproeiers even groot zijn moeten ze allebei evenveel benzine verbruiken....bij een auto is dat anders omdat daar de injectie de hoeveelheid benzine bepaalt...
Je moet zo weinig mogelijk met je gas spelen dan rijd je het meest zuinig.
Je kunt makkelijk 2x dezelfde afstand rijden en toch veel meer of minder verbruiken!
Daarnaast is elke quad inderdaad verschillend, maar als de sproeiers even groot zijn moeten ze allebei evenveel benzine verbruiken....bij een auto is dat anders omdat daar de injectie de hoeveelheid benzine bepaalt...
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Theoretisch kan het gewoon niet dat eentje meer verbruikt als de sproeiers even groot zijn...Er kan niet meer benzine door het ene gaatje dan door het andere.....bij exact dezelfde jetting.
Tenzij de ene quad een hoger toerental rijdt dan de andere om dezelfde snelheid te halen, dan verbruik je uiteraard meer.
Zitten er dezelfde tandwielen en banden op?
Of de andere zit gewoon echt met het gas te spelen. Anders kan het zoveel echt niet schelen.
Tenzij de ene quad een hoger toerental rijdt dan de andere om dezelfde snelheid te halen, dan verbruik je uiteraard meer.
Zitten er dezelfde tandwielen en banden op?
Of de andere zit gewoon echt met het gas te spelen. Anders kan het zoveel echt niet schelen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
gewicht van rijder, ralenti (stationair toerental), profiel vd banden,enz..
vele kleine details kunnen dat verschil wel maken, zelfs de grootte vd rijder (breedte,hoogte) klinkt stom maar tis wel zo
vele kleine details kunnen dat verschil wel maken, zelfs de grootte vd rijder (breedte,hoogte) klinkt stom maar tis wel zo
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Alles kan idd verschil maken. Bandenspanning, profiel, type band, hoogte/breedte band, bestuurders postuur/gewicht/ rijhouding.
Je kunt eeuwen doorgaan zo, de beste methode is al gezegd. Wissel eens van quad. Zorg dat hij leeg is, giet in elk 1L benzine en ga rijden tot die op is. (wel voor reserve zorgen in je backpack)
Je kunt eeuwen doorgaan zo, de beste methode is al gezegd. Wissel eens van quad. Zorg dat hij leeg is, giet in elk 1L benzine en ga rijden tot die op is. (wel voor reserve zorgen in je backpack)