borrelen benzine in tank ! ( Yamaha Grizzly 660 )

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
AFRA

borrelen benzine in tank ! ( Yamaha Grizzly 660 )

Bericht door AFRA »

Ik heb via een Quad Formum uit Amerika begrepen dat het kan voorkomen dat de Yamaha Grizzly 660 type 2002 en 2003
bij warm weer soms problemen kan krijgen met het te heet worden van de benzine in de benzinetank,
waardoor deze zelfs kan gaan borrelen/koken.

1) Heeft iemand dit probleem al eens ondervonden ?

De oplossing kan zijn, geventileerde zijpanelen of een extra
warmte schild aanbrengen tussen de uitlaat en benzine tank.

2) weet iemand of deze geventileerde zijpanelen ergens te koop zijn ?
3) weet iemand of dit hitteschild ergens te koop is ?
3) Waarom breng Yamaha hier zelf geen oplossing voor op de markt ?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Warme benzine is opzich niet zo'n probleem, ik denk dat het alleen maar bijdraagt aan een snellere verbranding.

Het probleem wat jij noemt is echter wel lastig natuurlijk. Maar aangezien dit om Amerikaanse forums gaat is dit een heel ander verhaal. In Amerika rijden ze in de woestijn met een graad of 50. Hier in Nederland zal het maar zo maximaal 35 graden worden.
Ik denk dat je er geen last van zult hebben, je kunt beter wachten tot het probleem zich voordoet, dan kan je er altijd nog wat aan doen.

Misschien dat je af en toe kan kijken of de druk van verdampte benzine op je tank niet te groot word, dus af en toe je dopje losdraaien. Ikzelf rij in spanje waar de temperatuur ook oploopt tot zo'n 40 graden maximaal en heb er geen problemen mee (ik rij echter wel met een Yamaha Timberwolf, dus ik weet het effect niet bij een Grizzly)

Geen zorgen maken dus denk ik.
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Ik zou er geen slapeloze nachten van hebben. Ik denk ook dat het met onze Nederlandse temperaturen zo'n vaart niet zal lopen.
De onderdelen zoals het hitteschild zul je waarschijnlijk zelf moeten maken. Hoewel de aftermarket hier waarschijnlijk snel genoeg op in zal springen.
En om vraag 3 te beantwoorden: De meeste quads hebben in het eerste productiejaar last van kinderziektes. De fabrikanten lossen dit meestal in de jaren daarna op. Zo ook Yamaha. Yamaha staat er om bekend dat ze dit soort dingen vaak niet onder garantie vervangen (neem bijvoorbeeld de beruchte versnellingsbak van de '01 Raptor).
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ja dat is echt een rotstreek bij Yamaha. Ik snap niet dat die mensen zichzelf daar nog serieus kunnen nemen.
Koop je een quad van 10 000 euro plus, krijg je dit soort kloterij. En dan hebben ze, volgens wat ik gehoord heb, de bekende slechte 2001 modellen gedumpt in Europa om ze daar te verkopen als 2002 model. Echt zwaar naaierig. Eigenlijk zouden we Yamaha moeten boycotten, maar ze maken helaas teveel leuke quads....
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Is niets van aan. Volg de posts in USA al twee jaar en blijkt dat het nogal streekgebonden is en dat het deels is toe te schrijven aan de soort of merk benzine die je tankt.

Voor de geventileerde zijpanelen. Kijk eens op het forum van www.demodderberen.be Daar heb ik er een topic over. Kun je gemakkelijk zelf doen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie