Nieuwe Dinli DMX 450
€ 8000,-
In Nederland vind je toch niet een nieuwe quad met kenteken die hieraan gelijkwaardig is.
De BPM van de quad is momenteel veel nauwkeuriger geworden en bedraagt 20.7% van de cataloguswaarde ex. BTW maar incl accessoires. dus ook inclusief de verlichtingset met richtingaanwijzers ed.
Dus is het niet zo slechte prijs. Maar persoonlijk mag die prijs van mij ook wel naar beneden.
Maar een KFX 700 zou normaal in NL € 13.500,- moeten kosten incl. kenteken. LTZ 400 zit rond de € 10.000,- incl. Kenteken
(zijn de adviesprijzen)
De BPM van de quad is momenteel veel nauwkeuriger geworden en bedraagt 20.7% van de cataloguswaarde ex. BTW maar incl accessoires. dus ook inclusief de verlichtingset met richtingaanwijzers ed.
Dus is het niet zo slechte prijs. Maar persoonlijk mag die prijs van mij ook wel naar beneden.
Maar een KFX 700 zou normaal in NL € 13.500,- moeten kosten incl. kenteken. LTZ 400 zit rond de € 10.000,- incl. Kenteken
(zijn de adviesprijzen)
Zo weer een avond gesleuteld aan mijn Dinli. Ik heb het subframe eraf
gehaald om een nieuwe uitlaatbeugel te lassen. Daarna alles netjes weer gespoten. Ook de bekabeling beter en netter vastgemaakt. BV het startrelais zit met een kabel vanaf de accu en er zit nog een kabel op de accu die weer naar het cont. slot gaat. die heb ik meteen samen gevoegd op het relais. Kijkt een stuk netter. Ook de overtollige kabel bij de remsensor achter weggewerkt bij de bev. van de veerpoot incl. stekker
Beter als een bos kabel in het zicht . Moet nu alleen nog de olieslang die nu naast het blok loopt wegwerken.
Tip voor Brumm : Als je de lipjes aan de voorkant van de luchtfilterbak
inkort dan krijg je hem veel makkelijker vast . Zonder dat de slurf eraf schiet.
Weer veel schroefjes gezien vanavond maar ik heb er geen over dus het zal wel goed zijn !!!
Als ik niet uitkijk houd ik dadelijk nog een goeie Quad over ook !!(grapje)
gehaald om een nieuwe uitlaatbeugel te lassen. Daarna alles netjes weer gespoten. Ook de bekabeling beter en netter vastgemaakt. BV het startrelais zit met een kabel vanaf de accu en er zit nog een kabel op de accu die weer naar het cont. slot gaat. die heb ik meteen samen gevoegd op het relais. Kijkt een stuk netter. Ook de overtollige kabel bij de remsensor achter weggewerkt bij de bev. van de veerpoot incl. stekker
Beter als een bos kabel in het zicht . Moet nu alleen nog de olieslang die nu naast het blok loopt wegwerken.
Tip voor Brumm : Als je de lipjes aan de voorkant van de luchtfilterbak
inkort dan krijg je hem veel makkelijker vast . Zonder dat de slurf eraf schiet.
Weer veel schroefjes gezien vanavond maar ik heb er geen over dus het zal wel goed zijn !!!
Als ik niet uitkijk houd ik dadelijk nog een goeie Quad over ook !!(grapje)
Renegade gaat nog harder !
Als er 4 wielen onder zitten !
Dinli prijs
De prijs van de Dinli is zo hoog, vanwege twee oorzaken.
Het Blok van Fuji is dezelfde bouwer als die van de Polaris Motorblokken en vrij prijzig.
De Importeur in NL. Die heeft een Adviesprijs en inkoopprijs neergezet die te hoog is. Via de grijze import is de quad veel voordeliger te leveren echter zit je dan weer met garantie verhaal.
Adviesprijs van Barossa is momenteel dacht ik € 4.454,- is 250cc luchtgekoeld.
Dinli is € 7.999,- 450cc vloeistofgekoeld. Op de Dinli zit € 995,- BPM en op de Barossa € 469,-. is dus een verschil van € 526 BPM. met nog ongeveer een verschil van € 481,- BTW. En dan bekijkt dat het twee totaal verschillende machines zijn dan valt het mee.
De Suzuki met kenteken zijn duurder gewroden doordat de douane beter aan het opletten is met de BPM. Meeste suzuki's hebben een te laag bedrag aan BPM op het kenteken staan.
BPM is 20.7% van de cataloguswaarde ex BTW maar incl accessoires en ombouw.
Dus LTZ 400 7790,-
Ex bTW 6546,-
Ombouw ex BTW 850,- gem genomen.
BPM 1530,-
Korting BPM -224,-
Dus prijs LTZ officeel is dan: € 10107,24
Alleen worden kent. niet officeel geleverd via de Suzuki dealer maar via de grijze import.
Hoop dat het duidelijk is.
Het Blok van Fuji is dezelfde bouwer als die van de Polaris Motorblokken en vrij prijzig.
De Importeur in NL. Die heeft een Adviesprijs en inkoopprijs neergezet die te hoog is. Via de grijze import is de quad veel voordeliger te leveren echter zit je dan weer met garantie verhaal.
Adviesprijs van Barossa is momenteel dacht ik € 4.454,- is 250cc luchtgekoeld.
Dinli is € 7.999,- 450cc vloeistofgekoeld. Op de Dinli zit € 995,- BPM en op de Barossa € 469,-. is dus een verschil van € 526 BPM. met nog ongeveer een verschil van € 481,- BTW. En dan bekijkt dat het twee totaal verschillende machines zijn dan valt het mee.
De Suzuki met kenteken zijn duurder gewroden doordat de douane beter aan het opletten is met de BPM. Meeste suzuki's hebben een te laag bedrag aan BPM op het kenteken staan.
BPM is 20.7% van de cataloguswaarde ex BTW maar incl accessoires en ombouw.
Dus LTZ 400 7790,-
Ex bTW 6546,-
Ombouw ex BTW 850,- gem genomen.
BPM 1530,-
Korting BPM -224,-
Dus prijs LTZ officeel is dan: € 10107,24
Alleen worden kent. niet officeel geleverd via de Suzuki dealer maar via de grijze import.
Hoop dat het duidelijk is.
- Quadracer 74
- Quadrunner
- Contacteer:
Hoi allen,
Heb deze week een Dinli dmx 450 besteld.Heb dus nog geen ervaring met deze quad.
Ik las toch dat er wat kleine probleempjes met deze quad zijn.
Zouden jullie mij op de hoogte willen houden wat er zoal mis is met deze Dinli en waar ik op moet letten?
Komende week word hij als het goed is geleverd.Zal later mijn ervaringen
met jullie delen.
Arno.
Heb deze week een Dinli dmx 450 besteld.Heb dus nog geen ervaring met deze quad.
Ik las toch dat er wat kleine probleempjes met deze quad zijn.
Zouden jullie mij op de hoogte willen houden wat er zoal mis is met deze Dinli en waar ik op moet letten?
Komende week word hij als het goed is geleverd.Zal later mijn ervaringen
met jullie delen.
Arno.
-
- Quadrider
Skippy schreef:Gisteravond bij het poetsen kwam ik nog iets tegen. misschien een tip voor Brumm . De kunstof slang van de carb. naar de filterbak is eigenlijk net iets te kort waardoor hij er makkelijk afschiet. Dus kijk dat ff na
Voor je het weet hapt ie zand.
Verder het hele frame gecontroleerd op alle lassen maar alles was goed
Het zijn voornamelijk de kleine dingen (zoals de uitlaatbeugel) waar net te weinig aandacht aan is besteed Best jammer . Hij mag dan niet de prijs van Bv een Raptor hebben maar voor 8000 euro mag je toch net iets meer verwachten.
Ach voor de hobby en een keer in de week flink raggen is deze quad goed zat.
Als je nog vreemde dingen ziet of merkt dan hoor ik het graag
Mazzel
had ik niet gedaan... had een luttele 800 € bij gelegd en dan had je een echt (betrouwbaar) beest gehad zoals ik. (raptor 700)
Ktm 525 XC,Ready To Race?!
De begrenzer zit in het handvat gewoon met een stelschroef.
Sleutel 10 en een kruisschroevendraaier doen wonderen.
Met de begrenzer eraf heeft ie 49 PK
Met begrenzer 20 PK (vanwege Homologatie)
De Dinli weegt 210 kg De raptor BV 189 kg
Dat scheelt toch meer als 20 kg Dat merk je wel een beetje .
Ik ben trouwens een recreatieve crosser !
Sleutel 10 en een kruisschroevendraaier doen wonderen.
Met de begrenzer eraf heeft ie 49 PK
Met begrenzer 20 PK (vanwege Homologatie)
De Dinli weegt 210 kg De raptor BV 189 kg
Dat scheelt toch meer als 20 kg Dat merk je wel een beetje .
Ik ben trouwens een recreatieve crosser !
Renegade gaat nog harder !
-
- Quad Master
- Contacteer:
dit is het dus moest je het niet weten
Draai in -> beperk max gas
Draai uit -> minder tot geen beperking
Draai in -> beperk max gas
Draai uit -> minder tot geen beperking
myn site www.quadblast.tk