Zuiger vervangen Raptor 660 -->Honen of niet?
Zuiger vervangen Raptor 660 -->Honen of niet?
Achter een paar weken ga ik een nieuwe zuiger steken in mijn Raptor 660.
Nu zit er een Wiseco hogedrukpiston in en dat is de 2e zuiger die er in zit.
Die daarvoor was de originele.
Nu was mijn vraag of ik de cilinder moet laten honen? want bij de eerste zuigerwissel is dit niet gebeurd.
Of moet dit alleen na boren?
Grts
Nu zit er een Wiseco hogedrukpiston in en dat is de 2e zuiger die er in zit.
Die daarvoor was de originele.
Nu was mijn vraag of ik de cilinder moet laten honen? want bij de eerste zuigerwissel is dit niet gebeurd.
Of moet dit alleen na boren?
Grts
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Kan nooit geen kwaad... Je moet er natuurlijk geen uur in zitten honen hé.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Wij "breken" het gladde van de clinderwand dmv een grote (Midlock) 3 stift hohn 1 x linksom en 1 x rechtsom door de cylinder te laten draaien waarbij tijdens het draaien (langzaam) de stiften naar beneden gaan.
zo krijg je het zgn "crosshatch" neem daarna een "b"of "c" zuiger (indien je een chromen cylinderwand hebt)
nokkenas ketting mee vervangen en oliepomp kontroleren op beschadigingen (wijzen op slijtage bigend lager)
zo krijg je het zgn "crosshatch" neem daarna een "b"of "c" zuiger (indien je een chromen cylinderwand hebt)
nokkenas ketting mee vervangen en oliepomp kontroleren op beschadigingen (wijzen op slijtage bigend lager)
-
Banshee-Boy
- Quadrunner

- Berichten: 867
- Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
- Locatie: maaseik
- Contacteer:
word altijd een een overmaat geplaats
::::::: team dqt ::::::::::::
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Vind dat eigenlijk onzin.tuumke schreef:Die Wiseco zit er al een maand of 9 in en heeft toch al vrij veel uren gedraaid. Ik word nog niks gewaar tijdens het rijden maar beter voorkomen dan genezen he.
Bij een YFZ is dat wat anders ja.
Raptor moet in principe jaren kunnen zonder nieuwe zuiger....als de afstelling goed is, je regelmatig olie vervangt, filter schoonmaakt en niet te gek ermee doet...
Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
Banshee-Boy
- Quadrunner

- Berichten: 867
- Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
- Locatie: maaseik
- Contacteer:
eumh teunie tuumke rijdt wel erg veel met zijn quad zo goed als elke dag nie ik zou hem eens effe open doen en kijke hoe het zit kun je nog kijke hèTeunie schreef:Vind dat eigenlijk onzin.tuumke schreef:Die Wiseco zit er al een maand of 9 in en heeft toch al vrij veel uren gedraaid. Ik word nog niks gewaar tijdens het rijden maar beter voorkomen dan genezen he.
Bij een YFZ is dat wat anders ja.
Raptor moet in principe jaren kunnen zonder nieuwe zuiger....als de afstelling goed is, je regelmatig olie vervangt, filter schoonmaakt en niet te gek ermee doet...
Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
::::::: team dqt ::::::::::::
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Daar knelt het schoentje heTeunie schreef:Vind dat eigenlijk onzin.
Bij een YFZ is dat wat anders ja.
Raptor moet in principe jaren kunnen zonder nieuwe zuiger....als de afstelling goed is, je regelmatig olie vervangt, filter schoonmaakt en niet te gek ermee doet...
Maar goed, voor de zomer had ik hem inderdaad toch graag eens open gehad om eens te zien. Zuiger vervangen kan nooit kwaad denk ik toch?
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Ik denk dat dit ongeveer hetzelfde gaat zijn als bij een Raptor. Zolang hij goed loopt en niet teveel olie verbruikt zit het wel goed maar nazien kan nooit geen kwaad he.JohnBeton schreef:weet er iemand hoe dit met een Warrior zit ?
Ik heb er een hogedrukpiston onder zitten, maar zou bij god niet weten hoeveel rijuren die achter de rug heeft, of hoe lang hij er in zit.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Ok, even samenvatten:
No Limit YFZ schreef:Kan nooit geen kwaad... Je moet er natuurlijk geen uur in zitten honen hé.
keesie schreef:Wij "breken" het gladde van de clinderwand dmv een grote (Midlock) 3 stift hohn 1 x linksom en 1 x rechtsom door de cylinder te laten draaien waarbij tijdens het draaien (langzaam) de stiften naar beneden gaan.
zo krijg je het zgn "crosshatch" neem daarna een "b"of "c" zuiger (indien je een chromen cylinderwand hebt)
nokkenas ketting mee vervangen en oliepomp kontroleren op beschadigingen (wijzen op slijtage bigend lager)
Dus, na honen ----> overmaat plaatsen?Banshee-Boy schreef:word altijd een een overmaat geplaats
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"



