Grizzly start/dashboard probleem; recoil gaat wel.
-
svenvanhoeck
- Toeschouwer

Grizzly start/dashboard probleem; recoil gaat wel.
Help aub,
Mijn Grizzly 660 van 2002 heeft het eergisteren laten afweten. Plotseling viel hij stil na zwaar werk (stukken boom verplaatsen op aanhangwagen). Ik heb hem nog enkele keren kunnen starten met de electronische starter doch het dashboard begon vreemd op te lichten (leds van alle versnellingen knipperden kort,...). Tevens merkte ik dat in achteruit een hoger toerental moest aanhouden om te vermijden dat hij zou stilvallen. Op een zeker moment kreeg ik hem met de electronische starter niet meer in gang, ook de dashboardverlichting deed totaal niets meer. Met de recoilstarter ben ik uiteindelijk thuis geraakt (al rijdend funktioneerd de dashboardverlichting doch soms knippert de led van de reverse).
Gisteren heb ik nogmaals geprobeert te starten doch dashboard licht nog steeds niet op.
Waar moet ik beginnen zoeken???
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en ik hoop snel terug op de baan te kunnen.
Mijn Grizzly 660 van 2002 heeft het eergisteren laten afweten. Plotseling viel hij stil na zwaar werk (stukken boom verplaatsen op aanhangwagen). Ik heb hem nog enkele keren kunnen starten met de electronische starter doch het dashboard begon vreemd op te lichten (leds van alle versnellingen knipperden kort,...). Tevens merkte ik dat in achteruit een hoger toerental moest aanhouden om te vermijden dat hij zou stilvallen. Op een zeker moment kreeg ik hem met de electronische starter niet meer in gang, ook de dashboardverlichting deed totaal niets meer. Met de recoilstarter ben ik uiteindelijk thuis geraakt (al rijdend funktioneerd de dashboardverlichting doch soms knippert de led van de reverse).
Gisteren heb ik nogmaals geprobeert te starten doch dashboard licht nog steeds niet op.
Waar moet ik beginnen zoeken???
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en ik hoop snel terug op de baan te kunnen.
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Platte batterij misschien ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
svenvanhoeck
- Toeschouwer

Platte batterij?
Hoi,
Alvast bedankt voor het snelle antwoord. Ik denk niet dat het aan de batterij ligt. Heb de quad die avond misschien wel 25 keren stilgelegd en terug gestart zonder probs (tussen het inladen en uitladen van de boomstammen).
Ik zal dit vanavond zeker nakijken.
Wat ik wel raar vond was dat alle led lampjes (versnellingen) kort flikkerden alsook de dashboardverlichting. Ik dacht eerst aan een kortsluiting of zo (misschien wel een zekering gesprongen). Ik ga hem zowiezo dit weekend nog eens grondig checken.
Extra zaken waar ik op moet letten zijn welkom.
Alvast bedankt voor het snelle antwoord. Ik denk niet dat het aan de batterij ligt. Heb de quad die avond misschien wel 25 keren stilgelegd en terug gestart zonder probs (tussen het inladen en uitladen van de boomstammen).
Ik zal dit vanavond zeker nakijken.
Wat ik wel raar vond was dat alle led lampjes (versnellingen) kort flikkerden alsook de dashboardverlichting. Ik dacht eerst aan een kortsluiting of zo (misschien wel een zekering gesprongen). Ik ga hem zowiezo dit weekend nog eens grondig checken.
Extra zaken waar ik op moet letten zijn welkom.
-
svenvanhoeck
- Toeschouwer

De batterij is het zeker niet (12,7V), de zekeringen ook niet. Ik heb tevens de bekabeling nagekeken en die lijkt ook OK. Op een zeker moment kreeg ik terug gegevens te zien op het dashboard echter, als ik vervolgens probeerde te starten met de elektrische starter verdwenen de gegevens op het dashboard en gebeurde er verder niets.
Ik ga één dezer dagen de startrelais even checken en vervolgens de startmotor (waar vindt ik deze laatste).
Ik ga één dezer dagen de startrelais even checken en vervolgens de startmotor (waar vindt ik deze laatste).
-
brutus32
- Quadrunner

- Contacteer:
massa nakijken
starter : nat geweest ? binnenwerk starter versleten ?
maak s verbinding aan de startrelais om te weten of het aan de starter ligt

starter : nat geweest ? binnenwerk starter versleten ?
maak s verbinding aan de startrelais om te weten of het aan de starter ligt
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
svenvanhoeck
- Toeschouwer

Hoi,
Probleem is opgelost.
Na checken van de startrelais en het overbruggen heb ik gezien dat er totaal geen vonkvorming was. Dan maar even de klemmen van de batterij extra aangevezen en vervolgens startte de Grizzly zonder problemen.
Stom hé dat ik hier ni eerder aan gedacht had.
Iedereen toch bedankt voor de reaktie.
Probleem is opgelost.
Na checken van de startrelais en het overbruggen heb ik gezien dat er totaal geen vonkvorming was. Dan maar even de klemmen van de batterij extra aangevezen en vervolgens startte de Grizzly zonder problemen.
Stom hé dat ik hier ni eerder aan gedacht had.
Iedereen toch bedankt voor de reaktie.
-
yamahakodiak
- Quadracer