Onderhoud- & Technische Tips
Komt uit ACTIV QUAD MAGAZINE bij techniek (quad kuisen) p 18.
De rest van je quad (chassis, motorblok, vering, ophangingvoor- en achterbrug, uitlaat en radiator met uitzondering van remmenkan je inspuiten met WD40.
greetz,
De rest van je quad (chassis, motorblok, vering, ophangingvoor- en achterbrug, uitlaat en radiator met uitzondering van remmenkan je inspuiten met WD40.
greetz,
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
graag gedaan
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
als je bij mij eens bent zal ik uw remschijven eens inspuiten met remrijniger deze houdt uw remmen wel wa proper maar blijft er niet lang opIvoman schreef:Mag men wat WD40 op de remschijven spuiten tegen roestvorming?
Of afblijven!?
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
als je remmen roestvorming vertonen is dit na 2 maal keer remmen ook weg hoor.
Indertijd van mijn focus spoot ik op de velgen silicon spray zodat ik de velgen sneller proper kon maken. Heb eens 1maal eens teveel siliconspray gespoten op de velgen waardoor er nogal wat op de remschijf hangde. Kan je verzekeren dat het niet plezant is want hij remt niet al te snel. Na enkele malen goed doorremmen is de siliconspray foetsie. Ik zou de rem schijven zo laten en niet proper maken.
Indertijd van mijn focus spoot ik op de velgen silicon spray zodat ik de velgen sneller proper kon maken. Heb eens 1maal eens teveel siliconspray gespoten op de velgen waardoor er nogal wat op de remschijf hangde. Kan je verzekeren dat het niet plezant is want hij remt niet al te snel. Na enkele malen goed doorremmen is de siliconspray foetsie. Ik zou de rem schijven zo laten en niet proper maken.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Toeschouwer
- Berichten: 44
- Lid geworden op: ma 11 dec, 2006 20:12
- Locatie: Waterland-Oudeman
Maar de bougie MOET juist bruin zijn (Koffie met melk)
-->Zwart : dan is u mengsel te rijk (Heb wel vermogenverlies maar geen schade aan u motor)
-->Wit/grijs: dan is u mengsel te arm (Deze kleur komt door het afslijten van u cilinder en u zuigerveren)
Daarom is het beter dat je u carburator laat afstellen als je er weinig of niets van kent!
En i.v.m. teveel olie in u carter: eigenlijk is dit ook niet goed, want zo wordt u cilinder MINDER gesmeerd.
Als de zuiger van u 4-takt naar omhoog gaat wordt u cilinder gesmeert door opspattende olie (spatsmering), door een teveel aan olie spat deze minder op. Bij een 4-takt komt het benzine mengels langs de bovenkant van u zuiger (Anders spoelt u oliefilm weg). Bij een 2-takt komt de olie samen met u benzine mengels onder u zuiger, waardoor de cilinderwand wordt gesmeerd. Daardoor heeft een 2-takt het voordeel te hebben in welke stand ook te draaien. Men mag hem zelf onderste boven doen draaien.
--> olie altijd bijvullen tot maximum.
Ik heb een KFX 400 (=Zelfde motor of een Z400) en hierbij moet je u oliedop/baguet er niet indraaien om het peil te controleren.
Groetjes Timmy
PS zou mijn voorbocht willen spuiten met Verf die tegen de hitte kan! Iemand ervaring mee? naar het schijnt moet je deze inbakken op 190°...
Iemand een antwoord of een reactie op mijn uitleg laat maar komen...
-->Zwart : dan is u mengsel te rijk (Heb wel vermogenverlies maar geen schade aan u motor)
-->Wit/grijs: dan is u mengsel te arm (Deze kleur komt door het afslijten van u cilinder en u zuigerveren)
Daarom is het beter dat je u carburator laat afstellen als je er weinig of niets van kent!
En i.v.m. teveel olie in u carter: eigenlijk is dit ook niet goed, want zo wordt u cilinder MINDER gesmeerd.
Als de zuiger van u 4-takt naar omhoog gaat wordt u cilinder gesmeert door opspattende olie (spatsmering), door een teveel aan olie spat deze minder op. Bij een 4-takt komt het benzine mengels langs de bovenkant van u zuiger (Anders spoelt u oliefilm weg). Bij een 2-takt komt de olie samen met u benzine mengels onder u zuiger, waardoor de cilinderwand wordt gesmeerd. Daardoor heeft een 2-takt het voordeel te hebben in welke stand ook te draaien. Men mag hem zelf onderste boven doen draaien.
--> olie altijd bijvullen tot maximum.
Ik heb een KFX 400 (=Zelfde motor of een Z400) en hierbij moet je u oliedop/baguet er niet indraaien om het peil te controleren.
Groetjes Timmy
PS zou mijn voorbocht willen spuiten met Verf die tegen de hitte kan! Iemand ervaring mee? naar het schijnt moet je deze inbakken op 190°...
Iemand een antwoord of een reactie op mijn uitleg laat maar komen...
Check en post op http://groups.msn.com/quadsforfun
Ik heb toch nog even een vraag!
Mij is altijd aangeleerd dat je motoren met Dry-sump smering met warme en DRAAIENDE motor moet controleren.
Volgens jullie en ook mijn users manual moet ik mijn Raptor 660 met stilstaande motor controleren.
Volgens de user manual van Honda, moet je een Honda TRX 400 ex met draaiende motor contoleren.
Waarom moet je de Yamaha met stilstaande motor controleren? (Ik contoleer volgens boekje, maar wil graag weten waarom)
(Bij een Porsche 911 met dry sump is het ook met draaiende motor)
Mij is altijd aangeleerd dat je motoren met Dry-sump smering met warme en DRAAIENDE motor moet controleren.
Volgens jullie en ook mijn users manual moet ik mijn Raptor 660 met stilstaande motor controleren.
Volgens de user manual van Honda, moet je een Honda TRX 400 ex met draaiende motor contoleren.
Waarom moet je de Yamaha met stilstaande motor controleren? (Ik contoleer volgens boekje, maar wil graag weten waarom)
(Bij een Porsche 911 met dry sump is het ook met draaiende motor)
RAPTOR 660 SPECIAL EDITION