Welke quad is de beste ???
-
- Toeschouwer
Welke quad is de beste ???
Ik ben hier neiuw op het forum en het hier al veel nuttige info gevonden.
maar ik zit met een probleem.
Ik ben van plan om mij een quad aan te schaffen om op zondag wat te gaan enduro rijden en in de week mee te gaan werken.
maar welke quad is de beste?
Bombardier Baja DS 650 , Raptor 700 , kawasaki KFX 400 of 700.
Weten julie mij raad ?
vriendelijke groeten , jeroen
maar ik zit met een probleem.
Ik ben van plan om mij een quad aan te schaffen om op zondag wat te gaan enduro rijden en in de week mee te gaan werken.
maar welke quad is de beste?
Bombardier Baja DS 650 , Raptor 700 , kawasaki KFX 400 of 700.
Weten julie mij raad ?
vriendelijke groeten , jeroen
Inderdaad raptor is daar zeer geschikt voor. Ook de bombardier heeft een zeer robust blok maar beschikt jammer genoeg geen achteruit en voor op de baan is dit wel wat verveelend. De kfx 400 is ook een zeer goede quad maar daar heb ik minder ervaring mee die is trouwens heelemaal het zelfde als de Z400. En de kfx 700 is ook zeer goed hij is wel wat zwaarder en het is een automaat. Sommigen hebben dit lieveren anderen vinden het wat saaier.
Dus je ziet dat ze allemaal goed zijn. elk met hun positieve en negatieve aspecten.
Dus je ziet dat ze allemaal goed zijn. elk met hun positieve en negatieve aspecten.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quadracer
- Contacteer:
Als het nieuwe Activ Quad Magazine koopt, dan zie je een goede revieuw van de Z400, het zijn zeer betrouwebare quads met een goed blok, zowel voor off road als voor op de baan. voor de raptor 700 geldt hetzelfde, maar wat duurder en meer pk's. van de Baja kan ik niet veel zeggn, want ik ken deze quad niet zo goed
greetz
greetz
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A new quad generation is born !
A new quad generation is born !
baja is al vrij van eventuele kinderziektes, een raptor 700 staat nog in zen kinderschoenen....
ik vind mijn baja goed rijden op de baan, van fabriek af staan er direct een hoop opties(nerfbars,toerenteller,skidplates,halogeenlampen,veerhoezen,handbeschermers en bij een goede dealer krijg je er de pinkerset met spiegel,snekheidsmeter enzo ook nog bij) op die je op geen van beide andere quads hebt en staat meteen breed genoeg met goede veren, 2 jaar garantie en een betrouwbaar blok.
Ik weet niet hoe de zithouding is op de hier overal aangeprezen raptor die nog alles moet bewijzen maar ik ben vrij groot 1.88 m en moet zeggen dat de baja het meeste comfort en beste zithouding geeft voor zover ik al heb kunnen vergelijken, zeker voor grote mensen een aanrader. Je hebt niet het gevoel met je knie in je oog te zitten
Als je budget niet zo hoog reikt zou ik opteren voor de Z400, prima quad met goeie prijs/kwaliteit verhouding en die best wel wat in zen mars heeft
Als niets van dit alles of de zoekfunctie je een keuze laat maken is het beste eens een proefrit ermee te maken wat je best altijd doet voor je een quad koopt
Hopelijk geraak je eraan uit, veel succes
ik vind mijn baja goed rijden op de baan, van fabriek af staan er direct een hoop opties(nerfbars,toerenteller,skidplates,halogeenlampen,veerhoezen,handbeschermers en bij een goede dealer krijg je er de pinkerset met spiegel,snekheidsmeter enzo ook nog bij) op die je op geen van beide andere quads hebt en staat meteen breed genoeg met goede veren, 2 jaar garantie en een betrouwbaar blok.
Ik weet niet hoe de zithouding is op de hier overal aangeprezen raptor die nog alles moet bewijzen maar ik ben vrij groot 1.88 m en moet zeggen dat de baja het meeste comfort en beste zithouding geeft voor zover ik al heb kunnen vergelijken, zeker voor grote mensen een aanrader. Je hebt niet het gevoel met je knie in je oog te zitten
Als je budget niet zo hoog reikt zou ik opteren voor de Z400, prima quad met goeie prijs/kwaliteit verhouding en die best wel wat in zen mars heeft
Als niets van dit alles of de zoekfunctie je een keuze laat maken is het beste eens een proefrit ermee te maken wat je best altijd doet voor je een quad koopt
Hopelijk geraak je eraan uit, veel succes
Bombarbier Baja X 2006 || member of Quadperformance Racing Team
Nja, dat kan ook wel. Maar ik ben nu nog student , en als jongeling zijn er veel uitgaven als je alleen gaat wonen : appartement of huis, auto, enz....Ralph schreef:Een Z250 ben je al snel zat denk ik.
Dus zou ik de quad niet te duur willen betalen. Of de auto weglaten en de qad voor alles gebruiken.
-
- Quad Expert
ga voor diegene die u budget het meest aanspreekt iedereen maakt natuurlijk zijn eigen rekening maar ik bedoel daarmee als je maar nipt 9000€ hebt moet je niet voor een raptor gaan want der komen nog wat kosten bij zoals verzekering taks helm kledij. je verstaat wat ik bedoel.
inderdaad een Z400 of kfx zijn goeie quads en spreek wel degelijk uit ervaring ben er echt super tevreden van ook heel veel voor te vinden van tuning dat is voor de raptor 700 iets minder maar die achterstand zal ie wel vlug ingehaald hebben. alle kinderziektes zijn er natuurlijk nog nie uit. maar dat is nooit met een nieuwe quad. al bij al zal da wel meevallen.
met de natte vinger aangevoelt is de Z400 mss een beetje speelser dan een 700 maar daar staat dan weer wel wat meer PK's tegenover zoals hier reeds gezegd werd.
ik ga ook vaak op zondag rondtoeren en als ik opnieuw een moest kopen dan ga ik toch voor de Z400 opnieuw. das puur persoonlijk en er zijn andere die zeker het tegendeel gaan beweren. maar aangezien ik maar 70 kilo weeg voel ik me beter op een Z als is om door de bossen te raggen. hij is lichter en da ligt me meer.
wat de baja betreft inderdaad een zeer degelijk blok die rotax ze worden zelfs in de luchtvaart gebruikt bij de ultra light wel dan met een dubbele magneto ontsteking op.
kga stoppe met zagen hopelijk heb je er iets aan
inderdaad een Z400 of kfx zijn goeie quads en spreek wel degelijk uit ervaring ben er echt super tevreden van ook heel veel voor te vinden van tuning dat is voor de raptor 700 iets minder maar die achterstand zal ie wel vlug ingehaald hebben. alle kinderziektes zijn er natuurlijk nog nie uit. maar dat is nooit met een nieuwe quad. al bij al zal da wel meevallen.
met de natte vinger aangevoelt is de Z400 mss een beetje speelser dan een 700 maar daar staat dan weer wel wat meer PK's tegenover zoals hier reeds gezegd werd.
ik ga ook vaak op zondag rondtoeren en als ik opnieuw een moest kopen dan ga ik toch voor de Z400 opnieuw. das puur persoonlijk en er zijn andere die zeker het tegendeel gaan beweren. maar aangezien ik maar 70 kilo weeg voel ik me beter op een Z als is om door de bossen te raggen. hij is lichter en da ligt me meer.
wat de baja betreft inderdaad een zeer degelijk blok die rotax ze worden zelfs in de luchtvaart gebruikt bij de ultra light wel dan met een dubbele magneto ontsteking op.
kga stoppe met zagen hopelijk heb je er iets aan
-
- Quadrider
-
- Quadrunner
- Contacteer:
begin met een 400 en zie wat je er aan hebt..
de 700 zou ik mee wachten, er gaan er nog veel klagen..
injectie is a no-no op ne quad... combinatie zand/stof/vocht is nie goe voor een injectiesysteem..
ne goeie carbu is all u need..
injectie is a no-no op ne quad... combinatie zand/stof/vocht is nie goe voor een injectiesysteem..
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
- Red King
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Toch raar dat ze steeds meer overschakelen op injectie, Poloaris spotman, Suzuki Kingquad enz.brutus32 schreef:begin met een 400 en zie wat je er aan hebt..
Maar ja, ze zullen het niet kennen zeker.
Suzuki - Kingquad
-
- Quad Expert
Inderdaad brutus bedoelt ook helemaal niet dat het slecht is.
Maar nu moet je ook eens eerlijk zeggen, welke auto's gaan er het langst mee, een nieuwe bmw 7 serie of een golf 1?
De mensen die met bmw rijden gaan zeggen bmw maar waar komen er het minste stukken aan? Aan dat golfje. Reden ervan is: wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan. En bij alle auto's waar veel elektronica inzit sneuvelt er vroeg of laat wel eens iets van. Dus daarom dat brutus zei een gewone simpele carbu...
Maar nu moet je ook eens eerlijk zeggen, welke auto's gaan er het langst mee, een nieuwe bmw 7 serie of een golf 1?
De mensen die met bmw rijden gaan zeggen bmw maar waar komen er het minste stukken aan? Aan dat golfje. Reden ervan is: wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan. En bij alle auto's waar veel elektronica inzit sneuvelt er vroeg of laat wel eens iets van. Dus daarom dat brutus zei een gewone simpele carbu...