Adly fox, opvoeren reageer aub :)

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
PsyX.
Toeschouwer
Toeschouwer

Adly fox, opvoeren reageer aub :)

Bericht door PsyX. »

Hoi,

Ik ben Sander uit Hoek van Holland en ben 15 jaar bijna 16

Ik heb 3 jaar geleden een Adly fox aangeschaft en nu ik bijna 16 ben
zat ik er toch wel ff over in want ik dacht dat hij moeilijk bijna niet was op te voeren, tot dat ik een topic hier zag van iemand anders waar talloze opties werden weergegeven zoals

Minarelli horizontaal:
-Carburateur
-Membramen
-CDI en binnenrotorontstekingen
-Technigas uitlaatje
-Bagage darger
-Wegbanden
-Cilinders
-Koppeling
-Variateur

Wat ik in dat andere topic zag, zou iemand mij ook kunnen vertellen waar ik dit kan aanschaffen en eventuele prijzen voor een Technigas uitlaat

Vriendelijk bedankt
Sander

Ps. ook andere opties waardoor hij harder loopt en niet te prijzig zijn graag posten ! ( Ik ga geen benzine mengen dus geen ander blok )
blaster200
Quadrider
Quadrider

Bericht door blaster200 »

als je eerst eens de begrenzingen eraf haalt scheelt ook een stuk, maar die spullen zijn toch te koop bij elke scooterwinkel
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
PsyX.
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door PsyX. »

Het probleem is, Ik ben nog een klein beetje sukkelig in dit soort dingen.

Ik heb een pa die handig is en die me altijd heeft geholpen met de kleine dingen maarja, nu ik bijna 16 ben moet ik dat toch echt ff zelf gaan leren anders kom ik er niet, aangezien ik ook een oude tomos heb

Zou iemand kunne uitleggen hoe je de begrenzers eruit haalt :o
blaster200
Quadrider
Quadrider

Varioring/Varioblokkering verwijderen

In deze how-to wordt heel duidelijk uitgelegd wat een varioring is, waar die voor dient en hoe je hem moet verwijderen.
Wat is een varioring?

Als je een nieuwe scooter koopt zit er bij de meestel modellen een varioring in de scooter, deze zorgt er samen met andere 'begrenzers' voor dat hij maar 50 km/h rijdt. Wil je harder rijden dan zul je eerst moeten beginnen met het verwijderen van je varioring. Dat is een ringetje in je vario dat zorgt dat de vario niet helemaal zijn werk kan doen, waardoor je scooter niet harder kan gaan. De snelheid die je scooter heeft zonder varioring is afhankelijk van je model en merk. Ga maar uit van een snelheid van 10-15 km/h harder.

Wat kost het om hem bij de dealer te laten verwijderen?

Iedere scooter is anders, en iedere dealer is anders, het is daarom moeilijk te zeggen hoeveel het zal gaan kosten om je varioring te laten verwijderen. Het kost gemiddeld 35-40 euro per uur dat je dealer er aan werkt... Als je ervan uitgaat dat ie een half uur nodig heeft (of zegt nodig te hebben) dan ben je dus al gauw 20 euro kwijt.

Wat heb je nodig om hem zelf te verwijderen?

Er is weinig apart gereedschap dat je nodig hebt, een bougiesleutel, en een zuigerstop. Bougiesleutel hebben de meeste wel, heb je eigenlijk sowieso nodig voor je scooter. En een zuigerstop kun je bv bij je dealer kopen voor 4,- euro.

Hoe moet je de varioring verwijderen?

Je haalt je carterdeksel van je scooter af. Links zit de vario, met daarover heen een v-snaar die naar rechts gaat, naar de koppeling, hier hoef je niet aan te komen. Aan de voorkant van de vario zit een soort deksel met tandjes, en daarvoor zit een grote bout. Je draait je bougie uit je cilinder, met behulp van je bougiesleutel. Dan draai je je zuigerstop in datzelfde gat. Als je hem niet goed erin kan draaien moet je even aan de

vario draaien (vario is verbonden aan je krukas, krukas is verbonden aan je zuiger, en je zuiger die ronddraait moet in de uiterste stand naar beneden staan). De zuigerstop zit erin, je draait je vario naar links, op een gegeven moment kan hij niet meer verder, hij komt dan tegen de zuiger aan. Je neemt bv een dopsleutel, en draait de bout naar links. Als ie eraf is kun je het dekseltje eraf nemen, dan zie je de krukas, met de v-snaar en daarachter de vario waar je rollen in zitten
(als je de rolletjes wilt vervangen moet je die eraf pakken). Onder de v-snaar zit als het goed is een dikke ring, die pak je eraf. En je zet alles weer terug in elkaar. Vergeet niet je bougie weer te vervangen door je zuigerstop, als je probeert te starten gaat je cilinder kapot.

:arrow: is voor de VARIO, de ring die erin zit maar ik weet nie of de bij quads is bij scooters wel :!:

en er zit er waarschijnlijk een in de bocht van je uitlaat vooraan waar er een buisje in zit die moet je eruit halen
|^^^^^^^^^^^^| |
PsyX.
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door PsyX. »

te ingewikkeld :P , Ik laat het wel ff doen
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als ik dat zo lees is het niet erg moeilijk. Het broertje van m'n vriendin heeft het ook zelf gedaan, die wist er ook niks van.
blaster200
Quadrider
Quadrider

gewoon in de vario zit een rubber ringetje ,j e moet zorgend dat die eruit is
|^^^^^^^^^^^^| |
maikel oolders
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door maikel oolders »

Bij brom quads zit ie er standaard NIET in.
tigerblade
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door tigerblade »

blaster200 schreef:Varioring/Varioblokkering verwijderen

In deze how-to wordt heel duidelijk uitgelegd wat een varioring is, waar die voor dient en hoe je hem moet verwijderen.
Wat is een varioring?

Als je een nieuwe scooter koopt zit er bij de meestel modellen een varioring in de scooter, deze zorgt er samen met andere 'begrenzers' voor dat hij maar 50 km/h rijdt. Wil je harder rijden dan zul je eerst moeten beginnen met het verwijderen van je varioring. Dat is een ringetje in je vario dat zorgt dat de vario niet helemaal zijn werk kan doen, waardoor je scooter niet harder kan gaan. De snelheid die je scooter heeft zonder varioring is afhankelijk van je model en merk. Ga maar uit van een snelheid van 10-15 km/h harder.

Wat kost het om hem bij de dealer te laten verwijderen?

Iedere scooter is anders, en iedere dealer is anders, het is daarom moeilijk te zeggen hoeveel het zal gaan kosten om je varioring te laten verwijderen. Het kost gemiddeld 35-40 euro per uur dat je dealer er aan werkt... Als je ervan uitgaat dat ie een half uur nodig heeft (of zegt nodig te hebben) dan ben je dus al gauw 20 euro kwijt.

Wat heb je nodig om hem zelf te verwijderen?

Er is weinig apart gereedschap dat je nodig hebt, een bougiesleutel, en een zuigerstop. Bougiesleutel hebben de meeste wel, heb je eigenlijk sowieso nodig voor je scooter. En een zuigerstop kun je bv bij je dealer kopen voor 4,- euro.

Hoe moet je de varioring verwijderen?

Je haalt je carterdeksel van je scooter af. Links zit de vario, met daarover heen een v-snaar die naar rechts gaat, naar de koppeling, hier hoef je niet aan te komen. Aan de voorkant van de vario zit een soort deksel met tandjes, en daarvoor zit een grote bout. Je draait je bougie uit je cilinder, met behulp van je bougiesleutel. Dan draai je je zuigerstop in datzelfde gat. Als je hem niet goed erin kan draaien moet je even aan de

vario draaien (vario is verbonden aan je krukas, krukas is verbonden aan je zuiger, en je zuiger die ronddraait moet in de uiterste stand naar beneden staan). De zuigerstop zit erin, je draait je vario naar links, op een gegeven moment kan hij niet meer verder, hij komt dan tegen de zuiger aan. Je neemt bv een dopsleutel, en draait de bout naar links. Als ie eraf is kun je het dekseltje eraf nemen, dan zie je de krukas, met de v-snaar en daarachter de vario waar je rollen in zitten
(als je de rolletjes wilt vervangen moet je die eraf pakken). Onder de v-snaar zit als het goed is een dikke ring, die pak je eraf. En je zet alles weer terug in elkaar. Vergeet niet je bougie weer te vervangen door je zuigerstop, als je probeert te starten gaat je cilinder kapot.

:arrow: is voor de VARIO, de ring die erin zit maar ik weet nie of de bij quads is bij scooters wel :!:

en er zit er waarschijnlijk een in de bocht van je uitlaat vooraan waar er een buisje in zit die moet je eruit halen
de zuigerstop zou ik maar snel vergeten want je zal de eerste niet wezen met een gat in de zuiger.
als de moer goed vastzit met locktite komt er enorm veel kracht op de zuiger te staan en in het ergste eval een scheur of een gat in de zuiger.
daarvoor bestaan sleutels om de koppeling tegen te houden.
als je de stop uit de uitlaat verwijderd zal er ook een grotere sproeier moeten worden gemonteerd in de meest grappige gevallen zit hij in het zakje van je gereedschapset.
als het niet past maken we het pas.

www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
blaster200
Quadrider
Quadrider

oftewel hij kan het beste een ander uitlaatje kopen en misschien andere vario, kooppeling, cilinder, carb enzoveooort
|^^^^^^^^^^^^| |
maikel oolders
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Een technigas uitlaat kost 180 euro ofzo.
PsyX.
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door PsyX. »

Als hij maar een Kilometertje of 20 harder rijd vind ik het goed

Dus ik koop denk ik een Technigas uitlaatje en een andere carb
maikel oolders
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Nou, dan ben je er nog niet hoor. Dan moet je ook nog wel een 70cc er onder leggen. En misschien een 19 of 21mm carb.
blaster200
Quadrider
Quadrider

hier staat ook ergens ''scooter tuning'''daar staan snelle setups bij (misschien beetje te snel voor gewoon quadje)
maar dit is denk ik wel een redelijk quad setupje:
-malossi mhr replica 70cc
-19/21mm carb
-powerfilter
-race krukas (bijv. MHR RHQ of power one ofzow)
-race vario (MHR 200)
-race koppeling (kweet zo nie wa de beste is)
- en een goede uitlaat (kweet zo nie wa de beste is die voor een quad verkrijgbaar is)
|^^^^^^^^^^^^| |
maikel oolders
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Jah, dat is wel een goede setup.
Plaats reactie