Welke ATV quad is het best

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Geva
Toeschouwer
Toeschouwer

Welke ATV quad is het best

Bericht door Geva »

Hoi allemaal,
Ik ga me een dezer dagen een ATV quad kopen, maar weet niet goed welke en daarom had ik graag juliie gedacht geweten.
Het gaat tussen de Yamaha Grizzly 660, Kawasaki 750 Brute Force, Bombardier 800 Outlander en de Suzuki Kingquad 700.
De bedoeling is vooral voor op de weg te rijden en een aanhangwagen (van auto dubbele as) van ongeveer 1000 kg te trekken, daar ik veel in bossen bezig ben om hout te zagen.
Mijn eerste gedacht was de Yamaha, omdat ik gelezen had dat die het comfortabelst is op de weg, maar hij moet dus ook trekken.
Wat is jullie mening?
MVG :?:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

De Grizzly zou ik niet nemen, daar komt binnenkort waarschijnlijk een nieuwe versie van. De andere machine's zijn alle drie goed. Maar of je er 1000 kg mee kan trekken betwijfel ik, maximale trekgewicht van een Grizzly is 500 kg.
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

met een grizzly hebbe wij eens 1500 kilo getrokke dat ging allemaal goed aleen moet je de trekhaak was versterke
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Sterk dingetje is dat dan :shock:
Quad-Racing-Limburg
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Quad-Racing-Limburg »

zou wachten op de nieuwe yamaha

yamaha rules :twisted: :twisted: :twisted:
MOMENTEEL QUADLOOS maar hard op weg naar een RAPTOR 700 SE !
kijk op http://www.jumpingjet.be !!!
yamahakodiak
Quadracer
Quadracer

Bericht door yamahakodiak »

Ralph schreef:De Grizzly zou ik niet nemen, daar komt binnenkort waarschijnlijk een nieuwe versie van. De andere machine's zijn alle drie goed. Maar of je er 1000 kg mee kan trekken betwijfel ik, maximale trekgewicht van een Grizzly is 500 kg.
maximale trekgewicht van een grizzly is 550 kg
yamaha grizzly 700fi
yamahakodiak
Quadracer
Quadracer

Bericht door yamahakodiak »

ik zou ook op de nieuwe yamaha wachten die word bekend gemaakt op het 2e weekend van juni
yamaha grizzly 700fi
Geva
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Geva »

Ben je daar zeker van dat er nieuw model komt van yamaha? En wat is er eigenlijk al bekend van de nieuwe bombardier qua tests, heb er nog niks van gelezen? En een bombardier moet je in België als moto in schrijven, maar mag je dan eigenlijk wel een aanhangwagen trekken zoals bij een landbouwquad?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als Yamaha is gekomen met iets nieuws dan komt een ander merk weer met iets nieuws, zo kan je eeuwig wachten.
HUMMER
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door HUMMER »

Op papier mag een grizzly mss 550 kg trekken maar wij trekken er regelmatig 1 a 2 ton mee, als je je verstand gebruikt lukt dat wel...
Met de vroegere kodiak 4x4 semi-bak hebben ze ooit op een demo 15 ton ermee getrokken en er was niets stuk, moet je natuurlijk niet elke dag proberen maar was om te tonen dat de moter het best aankon.
Moest ik er nu eentje kopen zou ik mss voor de bombardier gaan, meeste power (was het geen 63 PK in vgl met grizzly 40?) en is ook voorzien van de nodige technische snufjes en is op sommige vlakken beter gebouwd dan een yamaha vind ik persoonlijk, plaatsing van de schijfremmen-voor onder andere. Ligt wel in een iets hogere prijsklasse ook en weet niet hoe goed hij rijd, een grizzly houd goed de baan en is de betere prijs/prestaties misschien.

Ga er eens mee rijden en bepaal hoeveel geld je graag kwijt wil :wink:
Bombarbier Baja X 2006 || member of Quadperformance Racing Team
Geva
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Geva »

De Bombardier is inderdaad de sterkste in motor, maar er is niets over bekend qua tests en van de yamaha wel. En de bombardier moet je inschrijven als moto en mag je er dan nog een aanhangwagen mee trekken, ja misschien zo een kleintje van 100 of 200kg.
Ik denk toch dat ik voor de yamaha zal gaan en misschien de special edition (grijs) dan wel.
MVG Gert
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Dat vind ik eerlijk gezegd geen goede keuze. Ok, de Grizzly is niet slecht, maar hopeloos verouderd qua motor en techniek. Ik zou dan toch voor 1 van de andere modellen gaan en daarom hoeft het zelfs geen 800cc te zijn.
Geva
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Geva »

Jullie maken het me echt niet gemakkelijk (ga voor woensdag beslissen vanwege de saloncondities), maar toch bedankt voor de reacties (trouwens pefecte website).
Is er niemand die meer weet over de Bombardier 800 of Suzuki kingquad en qua trekken van een aanhangwagen? De Suziki mag trouwens maar 460kg trekken ipv 550 voor de Grizzly en 590 voor de Bombardier. De kawa vindt ik nogal bootachtig.
MVG Gert
matth
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door matth »

ik zou gaan voor een yamaha en 'kzou allezins niet kijken naar hoeveel je mag trekken, :arrow: ik heb een kodiak, ik mag max. 500 kg trekken, en trek regelmatig veel meer nu heb ik hem nog geen kraakje horen geven :D juist zien dat het gewicht niet van voor op de remorque ligt :P .

nog veel koopgenot :P

grtz matth
<4>
albrecht
Quadrider
Quadrider

Bericht door albrecht »

Mijnen Kawa (BF) ingeschreven als tractor mag volgens de schouwing 1.500 kg trekken (staat vanaf eind april waarschijnlijk te koop) :wink:

Omdat er een nieuw model met een vraagteken uitkomt van de Grizz...is dan de 660 van nu ne slechte ?

Mijn ervaring: hoe minder electronica (zoals bij ne Grizz.) hoe minder problemen in de modder :wink:
Plaats reactie