Z400 blok, 400ex blok
Z400 blok, 400ex blok
Weet iemand misschien in hoeverre de bevestigingspunten van beide blokken overeenkomen?
Ik speelde met de gedachte zo'n blok in een Honda frame te leggen, mits dit niet teveel aanpassingswerk is.
Iemand hier info over? Kan op internet niet veel vinden.
Ik speelde met de gedachte zo'n blok in een Honda frame te leggen, mits dit niet teveel aanpassingswerk is.
Iemand hier info over? Kan op internet niet veel vinden.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 131
- Lid geworden op: za 10 jan, 2004 18:55
- Locatie: leuven
we moeten ze gewoon een keer langs mekaar zetten en alles opmeten, want foto's bedriegen nogal vaak.
volgens mij moet het half lukken, de bevestigingen zijn ongeveer hetzelfde, alleen is het blok wat hoger denk ik, en je moet de radiator kwijt kunnen!
volgens mij moet het half lukken, de bevestigingen zijn ongeveer hetzelfde, alleen is het blok wat hoger denk ik, en je moet de radiator kwijt kunnen!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
De EX heeft een oliekoeler. Haal die eruit en dan kan daar mooi de waterkoeling ingebouwd worden.
We gaan ze eens naast elkaar zetten en dan het geheel opmeten. Wat ook belangrijk is is de pen van de achtervork, deze loopt namelijk door de motor.
We gaan ze eens naast elkaar zetten en dan het geheel opmeten. Wat ook belangrijk is is de pen van de achtervork, deze loopt namelijk door de motor.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Teunie, je blijft creatief zoeken naar een oplossing voor je 400 EX zie ik. Waarom de Suzuki motor ? Er zijn verschillende mensen die al een CRF450 blok in een 400 chassis hebben gestoken. Je moet maar eens zoeken op exriders, je zal daar wel wat vinden.
Vraag is waar je aan een treffelijke prijs een redelijk blok (DR 400 of CRF450) zal vinden en of je niet terug in hetzelfde sukkelstraatje komst als met je 400EX.
Vraag is waar je aan een treffelijke prijs een redelijk blok (DR 400 of CRF450) zal vinden en of je niet terug in hetzelfde sukkelstraatje komst als met je 400EX.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ik dacht aan de suzuki motor omdat suzuki het frame eigenlijk gewoon gekopieerd heeft en het blok misschien ook veel overeenkomsten vertoont kwa ophanging.
Heb inderdaad ook over CRF blok gelezen maar dit schijnt helemaal veel werk te zijn..
Ander blok zal er wel niet van komen maar wou het toch even bekijken.
Heb inderdaad ook over CRF blok gelezen maar dit schijnt helemaal veel werk te zijn..
Ander blok zal er wel niet van komen maar wou het toch even bekijken.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Een cr500 crossblok is ook niet verkeerd. Dik 60pk meen ik met een behoorlijk koppel, maar is wel tweetakt. Is wel vrij klein wat afmeting betreft dus moet in te bouwen zijn.
Is er wel eens iemand geweest die een xr600 blok in een 400ex gelegen heeft?
edit ( ik zie net dat iemand dat al naar voren gebracht heeft in een ander topic) edit
Is er wel eens iemand geweest die een xr600 blok in een 400ex gelegen heeft?
edit ( ik zie net dat iemand dat al naar voren gebracht heeft in een ander topic) edit
500 2takt trilt alles kapot, en ik heb gehoord dat zelfs een 600 4takt nogal veel trilt.....Beide opties zijn wel geprobeerd dus het is in principe wel mogelijk.
Toch heb ik liever een wat rustiger blok, CRF450, YZF450, YZF426 is ook allemaal gedaan maar dan is er veel aanpassing nodig, bovendien zijn deze blokken nogal duur in aanschaf.
Toch heb ik liever een wat rustiger blok, CRF450, YZF450, YZF426 is ook allemaal gedaan maar dan is er veel aanpassing nodig, bovendien zijn deze blokken nogal duur in aanschaf.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Leg dat erin, levert standaart 60PK.
http://www.synergymotorsports.com/index2.html
http://www.synergymotorsports.com/index2.html
Laatst gewijzigd door SlOoT op ma 12 jan, 2004 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Ik heb blijkbaar foutje in vorige post gemaakt.
Heb het al weer gewijzigd.
http://www.synergymotorsports.com/index2.html
Heb het al weer gewijzigd.
http://www.synergymotorsports.com/index2.html
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.